Het is nu do maart 28, 2024 5:23 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Duitse vrouwelijke soldaten aan het front 
Auteur Bericht
marloes
Bericht Duitse vrouwelijke soldaten aan het front
Ik zoek informatie over Duitse vrouwen die tijdens de laatste maanden/weken van de oorlog besloten mee te vechten tegen te komende geallieerden.
Er is weinig over bekend, soms komt er een verhaal of getuigenis boven water, heel zelden vind je een foto.
Voornamelijk moet je het hebben van verhalen van geallieerde soldaten die opeens een vrouwelijke soldaat als vijand ondekte.
Deze vrouwen werkte meestal alleen, soms in burgerkleding, soms in uniform.
Soms was het pure improvisatie, grepen ze een wapen dat toevallig bij ze in de buurt lag, soms was het een goed voorbereide en overdachte keuze en waren ze al langere tijd als soldaat in de weer.

Alle verhalen, fotos, etc. zijn welkom.


za dec 16, 2006 2:43 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Interessante topic.. Ben benieuwd; ik kan je helaas niet helpen..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


za dec 16, 2006 8:09 pm
Profiel WWW
Firefly
Bericht 
Inderdaad een interessant topic waar naar mijn inziens nog niet veel over bekend is. Nou kan ik je niet direct helpen met je vraag met betrekking tot Duitse vrouwen als militair aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, maar nou zag ik laatst iets opvallends op een foto bij de rubriek "Weet u waar dit is?''. Ik zag namelijk een militair op die foto die verdacht veel op een vrouw leek. Hierbij de desbetreffende foto:

Afbeelding

Ik heb met een rode pijl aangegeven om welke militair het gaat.


za dec 16, 2006 10:34 pm
John S.
Bericht 
De persoon heeft inderdaad een vrouwenhoofd, maar ik denk toch echt dat het hier een man betreft.

Achtergrond de Kathedraal van Rheims?


za dec 16, 2006 10:38 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Nee, de Dom van Keulen:

http://www.tweede-wereldoorlog.nl/where.asp?id=14


za dec 16, 2006 11:14 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Ja, nu je het zegt !!
Ik ben er pas nog geweest !! :oops:


za dec 16, 2006 11:18 pm
maximus-belarus
Bericht 
Jumpmaster schreef:
De persoon heeft inderdaad een vrouwenhoofd, maar ik denk toch echt dat het hier een man betreft.

Achtergrond de Kathedraal van Rheims?
Ja,
lijkt erg veel op de kethedraal van Reims...

Afbeelding


za dec 16, 2006 11:19 pm
John S.
Bericht 
Door de Gothische bouwstijl lijken die Cathedralen veel op elkaar. Keulen, Mainz, Reims, Straatsburg en ga maar door...


za dec 16, 2006 11:32 pm
Dennis N
Bericht 
Ach, wat maakt het uit, die Duitsers vochten allemaal als vrouwen.... :mrgreen:


za dec 16, 2006 11:39 pm
marloes
Bericht 
grapjas :roll:


za dec 16, 2006 11:50 pm
Monty
Bericht 
Jumpmaster schreef:
De persoon heeft inderdaad een vrouwenhoofd, maar ik denk toch echt dat het hier een man betreft.

Achtergrond de Kathedraal van Rheims?


ik zie elders dat het de intocht van het Rheinland is, als dat zo is zal het zeker geen vrouw zijn

hoewel ze, eh hij wel wat vrouwlijks heeft (als je erop let)


za jan 06, 2007 11:30 pm
maximus-belarus
Bericht 
Sorry,

Nog altijd geen fotos met Duitse vrouwelijk soldaten tegengekomen...

'k blijf zoeken...


za jan 06, 2007 11:48 pm
marloes
Bericht 
zelf heb ik er in al die tijd maar 1 gevonden waar 100% onomstotelijk bewezen is dat een duitse vrouw in duits uniform op geallieerde soldaten schoot, verder zijn er alleen verhalen en fotos die iets lijken te suggereren maar dat niet doen.

Overigens zag ik in arnhem de beroemde foto van de duitse soldaat met het lange haar die dood plat op zijn gezicht ligt.
Ik was nooit overtuigt dat dit de zogenaamde duitse vrouwelijke sluipschutter was maar op de grote foto in het museum viel het me toch wel op dat het een erg vreemd kapsel was.


za jan 06, 2007 11:57 pm
joost29
Bericht 
Hildegard Knef beschrijft in haar boek : "Der geschenkte Gaul" uitvoerig haar periode als geüniformeerd soldaat in de Volkssturm rond de val van Berlijn. Bij het lezen van dat boek moet je in gedachten houden dat haar -naïve- keuze voor de Nazi's haar levenslang heeft achtervolgd, en dat dit haar biografie wel zal hebben gekleurd. Maar het is en blijft een geweldige zangeres en actrice, een moedig schrijfster!


zo jan 07, 2007 9:38 am
Leo
Bericht 
Bestonden er ook geen Flak-helferinnen ?

Ik weet nu niet wat hun opdracht precies inhield, maar uit de naam kan je opmaken dat ze zich inzetten in de luchtverdediging, dus gevechtssoldaten.


ma jan 08, 2007 10:29 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group