Het is nu wo aug 12, 2020 2:49 pm

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1828 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 122  Volgende
Welk boek ligt er nu onder je kussen? 
Auteur Bericht
Rick
Bericht Welk boek ligt er nu onder je kussen?
Bij mij eigenlijk naast mijn bed maar nu zeven wegen naar de hel van Donald R. Burgett.

Rick

za apr 03, 2004 11:09 am
Hans

Bericht 
Op het ogenblik bezig met het volgende boek :

FOR VALOUR / Victoria Cross and Medal of Honour Battles van Bryan Perrett. In dit boek worden enkele heroïsche daden van VC- en MOH-ontvangers nader toegelicht.

za apr 03, 2004 11:18 am
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Jeroen

Bericht 
Bij mij het niet door te komen boek, Fighting in Normandy, met teksten van onder andere Guderian, Von Schweppenburg, Von Lüttwitz en nog een dozijn andere Duitse generaals. Zal er wel eens een boekverslag over schrijven als ik het ooit uit krijg.

za apr 03, 2004 11:18 am
Profiel WWW
PTO-Mat
Bericht 
Net ontvangen: Prisoners of the Japanese: Pows of world war II in the pacific, auteur: Gavan Daws (ISBN:0688143709) .

za apr 03, 2004 1:20 pm
Teije
Bericht 
Joh, wat een leuk topic :D

Bij mij ligt er op het moment niks onder mijn kussen :)

za apr 03, 2004 6:19 pm
David

Bericht 
Voor de 3e keer al weer, maar het blijft heel leerzaam.
Spearheading D-Day. Gaat over de 1e aanvalsgolven op Omaha, Utah en Pointe du Hoc. Van de uitrusting van de Rangers t/m de bootindeling van het 116th RCT. Heel informatief en een boek wat je beslist in huis moet hebben als je alles wilt weten over het Amerikaanse aspect van D-Day.

zo apr 04, 2004 11:24 am
Profiel
Jeroen Niels

Bericht The Gunners at Arnhem, Bruggehoofd Arnhem
The Gunners at Arnhem (1999)
Best aardige (engelstalige) beschrijving van de rol van de Royal Artillery gedurende de Slag om Arnhem. Geschreven door een veteraan Lt. P.W. Wilkinson MC, hij was gedurende de slag Lt. bij de 3rd Battery, 1st Airlanding Light Regiment RA. Boek is goed en makkelijk te lezen. Eveneens zeer interassante bijlagen, zoals een mooi overzicht van de structuur en de manschappen van de RA.

Bruggehoofd Arnhem (1978)
Geschreven door James Sims, een doorsnee soldaat die diende tijdens de Slag in S Company (Mortar Platoon), 2nd Parachute Brigade. Hij verteld uitgebreid over zijn ervaringen tijdens de slag bij de brug, maar geeft ook een goed beeld van zijn training voorafgaand, en zijn krijgsgevangenschap na de slag. Het boek geeft een goed beeld van de ervaringen van een gewone soldaat, ook een heel interessant perspectief. Het voorwoord is geschreven door John Frost.

Jeroen Niels

zo apr 04, 2004 11:36 am
Profiel WWW
Hans

Bericht 
Hoewel ze nog niet onder mijn kussen liggen, heb ik zojuist per koerier vanuit G.B. mijn verjaardagscadeau ontvangen dat ik nog tegoed had van mijn werkgever.

Het gaat om het volgende naslagwerk : 'Monuments of Courage'.
In deze 2 naslagwerken, die uit bijna 1000 pagina's bestaan, staat alle informatie over alle VC-ontvangers, zoals geboorte- en/of overlijdensgegevens, de citations, begraafplaatsen enz. Tevens zijn er van elke VC-ontvanger 3 foto's geplaatst. Achterin staan nog foto's van herdenkingen, officiële uitreikingen, plattegronden van begraafplaatsen waar VC-ontvangers begraven liggen, memorials enz. In totaal meer dan 5000 foto's !!!, die allen betrekking hebben op het VC en haar ontvangers.

Kortom, een zeer uitvoerig naslagwerk met alle gegevens en foto's die je maar kunt wensen. Zeer zeker een grote aanwinst, waar ik menig uurtje mee zoet zal zijn :D

di apr 06, 2004 10:20 am
Profiel WWW
StrangeWar
Bericht 
het was (voor de 2de maal) band of brothers maar die is uitgelezen
en nu wordt het w8en op getreinde wanhoop

di apr 06, 2004 12:50 pm
Jesper
Bericht 
De snelle Duitse reactie,

Een andere kijk op de slag om arnhem

di apr 06, 2004 2:40 pm
Jurrie
Bericht 
Geen een...moet weer ff nieuw leesvoer hebben:)

Jurrie

wo apr 07, 2004 12:11 pm
Barry

Bericht 
Op mijn leesstoel ligt momenteel: B company arrived

Het verhaal van B company, 2nd Parachute Batallion, dat op maandag 18 September 1944 (gedeeltelijk) de brug over de Neder-Rijn te Arnhem bereikte. Het verhaal, maar vooral ook de bijzondere foto's en originele kaartjes, spreken zeer aan.

wo apr 07, 2004 5:34 pm
Profiel
Rick
Bericht 
Nu ook de snelle Duitse reactie een andere kijk om de slag om Arnhem.
Met daarnaast nog wat boeken van school :D

Rick

wo apr 07, 2004 5:34 pm
Hoofdredactie
Kevin

Bericht 
Momenteel lees ik "De wrede zee" van Nicholas Monsarrat, volgens het voorwoord de meest omvattende en aangrijpende roman over de meedogenloze strijd ter zee in de Tweede Wereldoorlog.

Ik heb het boek bijna uit en dan ga ik waarschijnlijk beginnen aan "Berlijn - De ondergang 1945" van Antony Beevor.

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur

wo apr 07, 2004 8:25 pm
Profiel WWW
dirk

Bericht 
Ik ben maar weer eens in Soldaat van Oranje begonnen. Het blijft boeien

do apr 08, 2004 9:36 am
Profiel
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1828 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 122  Volgende