Het is nu vr maart 29, 2024 1:51 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Gezocht ! 
Auteur Bericht
rich.
Bericht Gezocht !
Gezocht !

Beste mede hobbyisten en geïnteresseerden.
Twee jaar geleden kwam ik op het idee om een diorama te gaan bouwen van een amfibische landing in de paciffic en wel de landing op Saipan, Okinawa, of Iwo Jima. In de schaal 1/35 :!:
Tijdens het verzamelen van de info over het onderwerp, uiteenlopend van militaire historie, geografische info, militair technische info, enz. (vind dit soms leuker dan het bouwen) :shock: :lol:
Ben ik op zoek gegaan naar geschikte modellen voor het diorama.
Dit was niet zo moeilijk, en al snel had ik een Amfibische jeep, een LVT 4 Amtrack, LVT(A)1, Amtank
En ik was erg blij dat Etaleri vorig jaar een LVT(A)4 Amtank. in zijn nieuwe collectie had zitten. :D
Er zijn echter nog een paar problemen en wel dat er op schaal 1/35 geen W.W.II U.S.Marines Mannetjes te vinden zijn voor het aanvullen van het diorama en dat de decals (stikkertjes) die bij de modellen geleverd worden niet goed zijn.

Dus je voelt hem al aankomen. :?: :!:
Weet iemand waar ik W.W.II U.S.Marines 1/35 Mannetjes kan kopen.
Weet iemand waar ik losse decals kan krijgen van W.W.II U.S.Marines 1/35

Verder ben ik de laatste tijd erg geïnteresseerd geraakt in de eerste wereld oorlog en vroeg me af of daar ook bouwmodellen en diorama’s van zijn (Ik ben ze nog nooit tegen gekomen) :evil:
Het lijkt me namelijk een behoorlijke uitdaging om ooit een diorama te maken van twee tegenover elkaar liggende loopgraven. :?

Groetjes Rich. :)


ma aug 09, 2004 10:28 am
Jurrie
Bericht 
@Rich

Zit hier niet wat bij?: http://www.armodelbouw.com/catalog/adva ... ds=Marines

En misschien kan je wat figuurtjes ombouwen ofzo...Ik weet niet hoe groot je diorama moet worden, maar die Sherman(van die link) is ook mooi en niet duur.

Verder komt Italeri binnenkort met zo'n landingsvoertuig, die ze op D-Day ook hadden ==> is vast wel te gebruiken in je diorama.


Er zijn wel WO1 bouwpakketten, bijvoorbeeld van de eerste Duitse/Engelse tanks..maar dan moet je ff goed zoeken. Er zijn echter wel voldoende eerste wereldoorlog vliegtuig bouwpakketten!

Greetz,

Jurrie


ma aug 09, 2004 11:43 am
Jurrie
Bericht 
BTW, van Trumpeteer heb je die landingsboot ook:

http://www.luckymodel.com/default.aspx?item_no=TP00347

Jurrie


ma aug 09, 2004 12:36 pm
Rick
Bericht 
De serie warriors van VLS heeft veel Marines, alleen een nadeel vrij prijzig. :(

Rick


ma aug 09, 2004 7:34 pm
OmErta
Bericht 
hey rich

wat wo1 betreft zijn er zeker dingen te vinden, zelf heb ik er al tegengekomen in een modelbouwwinkel hoor. Daar Wo1 vooral een loopgravenoorlog is, heb je eigenlijk voornamelijk mannetjes en handwapens nodig, desnoods kan je enkele WO2 mannetjes verbouwen: juist uniform, juiste helm,... Maar normaal mag het geen probleem zijn om WO1 stjes te vinden hoor. En De loopgraven kan je zelf maken dus ja zal wel lukken. Lijkt me trouwens leuk een loopgraven-diorama uit WO1, staat ook nog op mijjn "ooit-nog-eens-te-doen-lijstje"

grtz Alex


ma aug 09, 2004 9:11 pm
OmErta
Bericht 
hey rich hier ben ik terug:

heb even zitten zoeken op het internet en heb al enkele WO1 itmes gevonden:
ga eens kijken bij mol plastic modelbouw: een internetshop velen wel bekend denk ik: www.plasticmodelbouw.nl
daar vind je bij Emhar zowel in 1:35 als in 1:72 items(voor 1:72 ga meer naar beneden: staat apart)
ook bij Warriors staat er 1 figuur.

zal nog even verderzoeken als ik nog iets vind laat ik het je weten

grtz alex


ma aug 09, 2004 9:26 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Als je bereid ben om er wat voor te betalen zijn er heel veel goede figuren te vinden voor je Pacific diorama. Voornamelijk zijn ze resin en dus wat duurder maar daar staat tegenover dat de kwaliteit ten opzichte van plastic wel een stuk mooier is.
Hier even een lijstje met alleen al de USMC`s van: Verlinden

Afbeelding
1737 US Marines Pacific WWII Set I 1:35 Scale

Afbeelding
1753 US Marines Set II & Japanese POW 1:35 Scale

De volgende set is bruikbaar als je figuurtjes gaat ombouwen:
Afbeelding
1755 US Marines WWII Korea (8 All new) 1:35 Scale

Afbeelding
1790 US Marines IV 1:35 Scale

Afbeelding
1801 US Marines Running 1:35 Scale

Afbeelding
1871 Marines Checking Out WWII 1:35 Scale

Afbeelding
1882 US Marines Tank Crew 1:35 Scale

Afbeelding
1938 Right There ! US Marines (2 Figures) 1:35 Scale

Afbeelding
1940 Marine Casualtys (2 Figures) 1:35 Scale

Afbeelding
1949 US Marine Tankers 1:35 Scale

Afbeelding
1959 Wounded Marine & Corpsman 1:35 Scale

Afbeelding
1981 Shallow Grave Marines WWII (2 figures) 1:35 Scale

Afbeelding
1982 Marines Flame Trhower Team (2 figures) 1:35 Scale

Afbeelding
1985 Wounded US Marines (2 Figures) 1:35 Scale

Afbeelding
1992 US Marines Radio & Command (2 Figures) 1:35 Scale

Afbeelding
1993 Marine Tank/Amtrac Crew (4 Half Figures) 1:35 Scale

Afbeelding
2036 Have A Light Marine ? 1:35 Scale

Afbeelding
2060 US Marines WWII Trophy 1:35 Scale

Afbeelding
2072 US Marines & Japanese Officer 1:35 Scale

Voor Decals zou je Archer Dry Transfers kunnen proberen die hebben echt de duvel en z`n ouwe moer te koop op het gebied van decals. Het is even weten hoe je het moet aanbrengen maar dan heb je wel iets dat er helemaal top uit ziet

Mocht ik meer marines vinden laat ik het je hier weten

Greetz Robert


vr aug 13, 2004 8:01 pm
rich.
Bericht 
Hoi allemaal

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie reacties
Altijd goed voor het moreel te weten dat er altijd mensen zijn die je om raad kunt vragen. :D
Ik ben aanbeland bij het bij elkaar zoeken van de juiste lichaamsdelen in de juiste houding (de anatomische/frankenstein fase ha ha )
Ook de foto’s van de mariniers modellen zijn niet alleen mooi maar ook heel informatief.
Heel hartelijk dank hiervoor :P

Groetjes Rich.
:)


zo aug 15, 2004 8:23 pm
OmErta
Bericht 
heb nog een WO1 setje tegengekomen: is van revell en het zijn Duitse soldaten in schaal 1:72 o.a. te vinden bij A&R Modelbouw.

grtz alex


di aug 24, 2004 8:58 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Rich

Dit is misschien ook wel interessant voor je. 1 van de nieuwe releases van Verlinden voor deze maand:
Afbeelding
2096 Figure Conversion Parts US Marines WWII 1:35 Scale

Greetz Robert


wo aug 25, 2004 1:19 am
OmErta
Bericht 
heyla rich

bij mijn speurtocht op het net nog enkele WO1 setjes tegengekomen: kijk eens op http://www.jonkers-books-models.nl daar vind je wel enkele bij models, bv bij hat 1:72 stonden er ook nog ergens anders moet maar even zoeken

grtz alex


di sep 21, 2004 11:02 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group