Het is nu do maart 28, 2024 1:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
[Adoptiegraf] John E. B. L. Tompkins 784th Tank Battalion 
Auteur Bericht
Roel R
Bericht [Adoptiegraf] John E. B. L. Tompkins 784th Tank Battalion
John E. B. L. Tompkins

Rank Technician Fifth Class, U.S. Army
Service number # 33597026
Regiment 784th Tank Battalion
Entered the Service from Pennsylvania
Place of enlistment Philadelphia
Date of enlistment 30-03-1943
Term of enlistment Enlistment for the duration of the War or other
emergency, plus six months, subject to the
discretion of the President or otherwise according to law
Year of Birth 1923
Nativity Virginia
Race and Citizenship Negro citizen
Education Grammar school
Civilian occupation Tractor – truck driver
Marital status Single, with dependents
Died 03-03-1945
Buried at Plot C Row 3 Grave 21
Netherlands American Cemetery
Margraten, Netherlands
Awards Purple Heart


za mei 19, 2007 6:11 pm
Roel R
Bericht 
Ik denk dat Tompkins ergens achter Venlo is omgekomen. Iemand meer informatie?


za mei 19, 2007 6:12 pm
Dennis N
Bericht 
Interessant, een 'gekleurde' soldaat en nog wel in een Tank divisie ook! Dacht dat zij alleen in de VS zelf in het 'leger' werkte, ben benieuwd naar het verhaal!!

Dat hij in Nederland is gesneuveld denk ik niet, volgens mij liggen er alleen gesneuvelden uit Duitsland? Of heb ik dat verkeerd begrepen op de Battlefield Tour?


za mei 19, 2007 6:36 pm
Roel R
Bericht 
Achter Venlo begint al snel Duitsland natuurlijk ;)

Het is idd een interessante eenheid. Zie http://www.784th.com/ voor meer info.


za mei 19, 2007 6:46 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Dennis N schreef:
Interessant, een 'gekleurde' soldaat en nog wel in een Tank divisie ook!

Dat is niet vreemd hoor, er waren diverse battalions (dacht drie) die uit negers bestonden...

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


za mei 19, 2007 7:00 pm
Profiel
Dennis N
Bericht 
Ik vind het niet vreemd dat er negers in het leger zaten ten tijde van de WO2. Ik dacht alleen dat zij enkel werden ingezet in de VS om het 'vuilere'werk op te knappen en dat zij niet mochten vechten. Maar ok, dat weet ik dan ook weer!


za mei 19, 2007 7:06 pm
-Spitfire-
Bericht 
Nee, er waren ook eenheden met negers die vochten in Europa. Als ik mij niet vergis waren de comadanten erg tevreden over deze eenheden vanwegen hun inzet.

Op Margraten liggen niet alleen soldaten die gesneuveld zijn in Duitsland. Er zijn ook zat soldaten die gesneuveld zijn in Nederland en liggen begraven op Margraten. Denk aan veel gesneuveld van "Market Garden".


za mei 19, 2007 7:54 pm
Dennis N
Bericht 
Okay, dacht dat Frenk anders vertelde tijdens de Battlefield Tour... Anyway, we zijn hier Roel's topic aan het vervuilen, back to topic!!


za mei 19, 2007 8:11 pm
Richard1976
Bericht 
Hey Roel,

Zeer interessant. Misschien in de omgeving van Rheinberg (Duitsland). Rheinberg ligt op een 50km achter Venlo. Rheinberg was het doel van Taskforce Byrne op 3-3-'45. Op 28-2-'45 is deze taskforce (incl 784th excl A Company) opgericht en heeft o.a. Venlo bevrijdt op 1-3-'45 en is daarna in oostelijke richting getrokken. Durf niet voor 100% zeker te zeggen of 784th op 3-3-'45 nog een onderdeel was van Taskforce Byrne. Neem aan dat je al contact hebt opgenomen met 784th.com.

Hou ons op de hoogte over het verloop van je onderzoek.

Gr,

Richard


zo mei 20, 2007 1:36 pm
Cathaleine
Bericht Re: [Adoptiegraf] John E. B. L. Tompkins 784th Tank Battali
wat mij opviel;
Roel Rijks schreef:
John E. B. L. Tompkins
Term of enlistment Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law


wat betekend dit?

MVG
Cathaleine


zo mei 20, 2007 2:40 pm
97Th Division
Bericht 
Citaat:
Term of enlistment Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law


@ Cathaleine

Dit betekent dat hij vanwege dienstplicht dienst moest nemen


zo mei 20, 2007 3:30 pm
Roel R
Bericht Re: [Adoptiegraf] John E. B. L. Tompkins 784th Tank Battali
Ik heb mijn adoptie van het graf van John Tompkins opgegeven. Ik was aanwezig bij de laatste Memorial Day Ceremonie en ik realiseerde mij dat het egoïstisch van mij was om twee graven te adopteren terwijl er mensen op een wachtlijst staan. Destijds had ik uit enthousiasme twee graven geadopteerd en ik gun iemand anders ook dit bijzondere gevoel. Ik ben wel voornemens om het graf van Tompkins te blijven bezoeken.


ma jun 01, 2015 12:14 pm
Dennis N
Bericht Re: [Adoptiegraf] John E. B. L. Tompkins 784th Tank Battali
Heel nobel gebaar Roel! Er zijn ook mensen die er wel tien hebben, gaat nergens meer over als je inderdaad ziet dat er een wachtlijst is.


ma jun 01, 2015 12:44 pm
foempe
Bericht Re: [Adoptiegraf] John E. B. L. Tompkins 784th Tank Battali
Er werden ook heel wat zwarte chauffeurs ingezet ifv de red ball express. Zoek dit maar eens op, die mensen hebben vanaf D-Day enorm knap werk geleverd.
Omdat er geen grote haven dichter bij het front beschikbaar was, hebben zij zeer lang aangeleverd vanuit de Normandische kust.


wo aug 05, 2015 7:55 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group