Het is nu do maart 28, 2024 11:25 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
brug type Arromanches 
Auteur Bericht
Meveda
Bericht brug type Arromanches
Wij zijn in de Elzas in een dorpje een brug type Arromanches tegengekomen. Maar nergens geen uitleg te bekennen. Wie kan er ons wat meer over vertellen? :?: :wink:


ma okt 02, 2006 9:01 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Even verplaatst.

Wat was de naam van het dorpje eigenlijk?


ma okt 02, 2006 9:09 pm
Profiel
Johan WILLAERT
Bericht 
Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Foto?


ma okt 02, 2006 9:10 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ik denk zoiets:
- http://www.foussemagne.com/anglais/arroman.htm


ma okt 02, 2006 9:12 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Neem aan dat je zoiets bedoeld?:

Afbeelding

[edit: die dingen heten trouwens 'Whale'-pieren]

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma okt 02, 2006 9:14 pm
Profiel WWW
Meveda
Bericht 
Het is inderdaad zo´n brug als op de foto en site. Bedankt Jeroen en Barry
Het was in Horbourg-Wihr vlakbij Colmar en de brug lag over rivier de Ill.
Je mag er over met de auto, het wegdek is geasfalteerd. Alleen ziet de brug er wel nogal verroest uit. Ik zal een foto opzoeken en morgen plaatsen.


ma okt 02, 2006 10:36 pm
John S.
Bericht 
Meveda

Citaat:
Het was in Horbourg-Wihr vlakbij Colmar en de brug lag over rivier de Ill.


Ben wel benieuwd naar de foto's. Ik ben volgende week in de buurt, dus kan ik zelf even gaan kijken.


di okt 03, 2006 8:03 am
Meveda
Bericht brug type arromanches
Hier twee foto's van de brug
Afbeelding
Afbeelding[/img]


di okt 03, 2006 8:08 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Trouwens, voordat we het vergeten, naar welke info ben je speciaal op zoek?


di okt 03, 2006 9:31 pm
Profiel
Meveda
Bericht 
Ik was op zoek naar informatie voor onze site. Over de meeste dingen hebben we wel wat kunnen vinden in boeken of ter plekke, maar hier stond helemaal niets bij de brug vermeld. Ik zou graag willen weten onder welke omstandigheden die brug geplaatst is. Is hij op de pijlers van de oorspronkelijke brug geplaatst?
Wat ik me eigenlijk ook afvraag is waarom de brug nooit vervangen is. Hij was volgens mij bedoeld als noodbrug om de troepen aan de overkant te krijgen.
:wink:


di okt 03, 2006 10:26 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
In Toen en Nu (nr. 125) stond een heel verhaal over de Colmar pocket. Als ik daarzo de foto's van bekijk zie ik enkel de 'normale' pontonbruggetjes liggen en niet dit soort bruggen. Het lijkt me meer dat ze de pontonbruggen na de oorlog vervangen hebben door dit soort varianten. Zie ook de link van Barry.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di okt 03, 2006 11:33 pm
Profiel WWW
Meveda
Bericht 
Ook al zijn ze van net na de oorlog, ze komen toch uit de oorlog dus willen we het wel gaan gebruiken in ons hoofdstuk over de Elzas waar we ook veel aandacht gaan besteden aan Haguenau. :roll:


do okt 05, 2006 1:37 pm
John S.
Bericht 
Meveda:

Citaat:
Ook al zijn ze van net na de oorlog, ze komen toch uit de oorlog dus willen we het wel gaan gebruiken in ons hoofdstuk over de Elzas waar we ook veel aandacht gaan besteden aan Haguenau



Ik ben volgende week in dat gebied. Zijn er zaken waar je nog foto's van wilt? Dan kan ik die (waarschijnlijk) voor je maken.


do okt 05, 2006 1:50 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group