Het is nu do maart 28, 2024 11:02 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
bommenlijntje Wolfheze-Fliegerhorst Deelen. 
Auteur Bericht
maxbo3
Bericht bommenlijntje Wolfheze-Fliegerhorst Deelen.
Ik ben op zoek naar mat/boeken over het bewuste bommenlijntje. Zelf heb ik al een stuk ervan gelopen tot de Hoge Veluwe. Na de A12 bij de ANWB servicecentrum is het traject goed te volgen tot de Otterloseweg. Als ik het goed heb was de onh-loods bij de Ritsaerthoeve, daar is de smeerput nog goed te zien. Kortom is er meer mat dan het beetje wat ik op internet kon vinden.
:P


zo jan 29, 2006 10:20 am
maxbo3
Bericht 
Kom op mannen. Er moet toch meer info zijn. Anders probeer ik vanavond bij museum Deelen wat info los te krijgen als ze die daar mochten hebben
:|
max


di jan 31, 2006 12:59 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Misschien kan je Wilco Vermeer hierover een PM sturen, hij heeft namens STIWOT contacten met het Museum VLB Deelen.


di jan 31, 2006 2:13 pm
Profiel
dvdhoven
Bericht 
Volgens mijn herinnering heeft er enige jaren geleden een artikel gestaan in het blad "Op de Rails" van de NVBS (Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en Tramwegwezen) over dit lijntje.

En even gezocht via hun website www.nvbs.com en gevonden: mei 1999 blz 196
Als je wilt kan ik wel scans voor je maken, maar misschien hebben ze in Deelen ook het zelfde artikel. Ik zie je reactie wel. :D


di jan 31, 2006 8:05 pm
IA002
Bericht 
Cor Jansen 'Blik omhoog' deel 1,2,3...


di jan 31, 2006 8:26 pm
Jansen
Bericht 
kijk eens bij:

http://www.obd.nl/~otto/wolfdel.htm


di jan 31, 2006 10:03 pm
maxbo3
Bericht 
Geweldig en bedankt jullie allemaal voor de reacties. Vanavond een bezoek gebracht bij museum VLB Deelen , maar ze hadden geen publicaties ed over het bommenlijntje. Wel in de expositieruimte een overzichtskaart van vlb waar met spelden de spoorlijn was aangegeven. Ik weet nu iets meer van ze maar nog veel te weinig. Dick ik heb op de site gekeken van www.NVBS.com ,maar ik kan in de bibliotheek er niets over vinden. Waar moet ik precies zoeken. www.odl.nl kende ik al maar Cor Jansen "blik omhoog"kende ik niet. Weer even bijde Slegte langs.
thanks
max :)


wo feb 01, 2006 12:09 am
Philip,ABRG
Bericht 
8)


wo feb 01, 2006 12:17 am
dvdhoven
Bericht 
@maxbo3: Ik zal het artikel uit Op de Rails, een dezer dagen voor je scannen. Wordt vervolgd. :)

En - als je het nog niet ontdekt hebt - het museum in Schaarsbergen. http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/472
Volgens mij kan die man ook veel vertellen over Arnhem en omgeving in WO2


wo feb 01, 2006 8:29 am
maxbo3
Bericht 
Dick, daar ben ik vorige week geweest. Een complete rondleiding gehad. Nog gevraagd naar het bommenlijntje maar ze hadden daar niets. Gisteravond vertelden ze me in museum VLB Deelen dat er nog een stuk rails ligt lags het hek ten Z van het vliegveld Deelen. That's all. Er was geen documentatie maar enkele medewerkers van het museum hebben wel het traject gelopen. Ik ga topgrafische dienst Emmen even contacten
thanks
Max


wo feb 01, 2006 12:14 pm
dvdhoven
Bericht 
Ik heb het artikel uit Op de Rails van mei 1999 gescand en online gezet:
http://www.dvdhoven.nl/WO2/Deelen1.pdf 387 Kb
http://www.dvdhoven.nl/WO2/Deelen2.pdf 1,3 Mb

Vanwege een proefscan zijn het 2 delen geworden.

En in het zelfde nummer nog een artikel gevonden over Spooraansluitingen in WO2 met ook een stukje over de lijn naar Deelen:
http://www.dvdhoven.nl/WO2/SpoorAslWo2.pdf 1,7 Mb

:) Zo! Als het nu iets beter weer wordt, dan kun je gaan wandelen! Dat vindt ik altijd wel het kicken deel bij het zoeken naar verdwenen spoorlijntjes; je leest er over in een artikel en dan ga je zelf zoeken in het terrein. Is het hier, is het daar? Je maakt foto's, je speurt.
Veel succes bij het veldwerk. :) En ook weer niet te lang wachten, nu zijn de bomen en struiken nog kaal, dus zie je meer.


wo feb 01, 2006 8:42 pm
maxbo3
Bericht 
Dick, bedankt voor je medewerking. Mijn comp is gecrashed en TFT opgeblazen daardoor. As dinsdag ben ik weer online. Ik ga jou artikelen(dank, dank :P ) saven en printen. Ik hoop dan ook dat je ze nog 1 week online laat staan.
Prettig weekend :D
Max


vr feb 03, 2006 6:23 pm
maxbo3
Bericht 
Afbeelding
Duidelijk te zien het spoorlichaam van het bommenlijntje. genomen vanaf Oude Otterloseweg t.h.v. Koningsjagt richting A12.
Afbeelding
Zelfde locatie maar nu 180 gr gedraaid. het traject loopt nu verder over het terrein van Konings jagt
Afbeelding
Er zijn nog 4 duikers te zien van de Oude Otterloseweg waar de trein overheen reed.

Enkele foto's genomen tijdens veldwerk op de Veluwe dinsdag 7 feb 2006
Max


do feb 09, 2006 5:55 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Gewoon even contact opnemen met de mensen van het Museum Vliegbasis Deelen, hun archief heeft vast en zeker gegevens hierover.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do feb 09, 2006 8:00 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Gewoon even contact opnemen met de mensen van het Museum Vliegbasis Deelen, hun archief heeft vast en zeker gegevens hierover.

maxbo3 schreef:
Dick, daar ben ik vorige week geweest. een complete rondleiding gehad. nog gevraagd naar het bommenlijntje maar ze hadden daar niets. Gisteravond vertelden ze me in museum VLB Deelen dat er nog een stuk rails ligt lags het hek ten Z van het vliegveld Deelen. That's all. Er was geen documentatie maar enkele medewerkers van het museum hebben wel het traject gelopen. Ik ga topgrafische dienst Emmen even contacten
thanks
Max

:wink:


do feb 09, 2006 8:41 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group