Het is nu do maart 28, 2024 2:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
opleiding Waffen SS 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Huh? Hoe bedoel je?


za jan 14, 2006 11:11 pm
Partizaan
Bericht 
moest Hitler zijn afspraak (van 10% van de wehrmacht....) met de reichswehr zijn nagekomen zouden er dus 900.000 man waffen-ss zijn geweest
900.000 is 10% van...jawel, 9.000.000 man wehrmacht(incluisief verliezen en vervanging)

wat ik wil zeggen is dat Hilter zich dus nooit aan de afspraak gehouden heeft, wat hij ook niet van plan was


za jan 14, 2006 11:16 pm
Harro
Bericht 
Ja, dan hadden er bijna 2 miljoen Waffen-SS'ers geweest moeten zijn. Er waren er dus een miljoen te weinig.


za jan 14, 2006 11:22 pm
Partizaan
Bericht 
zeer juist
als de nood het hoogst is, is de redding nabij...
waarom Himmler de concentratiekampen nooit heeft laten wachten tot na de oorlog en eerst de joden in zijn rangen had opgenomen, blijft me nog steeds een raadsel
dat elitaire doet me telkens weer lachen


za jan 14, 2006 11:25 pm
Harro
Bericht 
Ik vind je laatste opmerking anders helemaal niet om te lachen :roll:


za jan 14, 2006 11:26 pm
Partizaan
Bericht 
een beetje cynisme is altijd op zijn plaats
ik zal het proberen duidelijk te maken. een veteraan van de langemarck die ik interviewde voor mijn eindwerk raadde me het volgende aan: "wanneer je het over het elitaire van de waffen-ss hebt, denk dan tweemaal na, want buiten de eerste 10 divisies was er niet al te veel elitair meer aan."
Terwijl velen het hebben over de heldenprestaties van de waffen-ss aan het oostfront door omsingelde troepen weer uit pockets te halen, deden troepen van de wehrmacht dit ook. Bij de uitrustingen was het hetzelfde. Niet al het nieuwe materiaal ging automatisch naar de ere-divisies van de waffen-ss, maar eerst naar de Grossdeutschland.
en een beetje kritisch zijn doet wonderen :|


za jan 14, 2006 11:35 pm
Harro
Bericht 
Dit alles weet ik en het is precies wat ik zelf al jaren op verschillende fora schrijf. Maar je lachende emoticon bijde opmerking is niet cynisch, het is simpelweg ongepast.


za jan 14, 2006 11:37 pm
Partizaan
Bericht 
misschien heb je gelijk
khebbet voor alle zekerheid maar verwijderd


za jan 14, 2006 11:39 pm
Harro
Bericht 
In samenvatting


za jan 14, 2006 11:39 pm
Partizaan
Bericht 
juist, kwas er gisteren reeds ook al eens op beland


za jan 14, 2006 11:40 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Partizaan schreef:
waarom Himmler de concentratiekampen nooit heeft laten wachten tot na de oorlog en eerst de joden in zijn rangen had opgenomen, blijft me nog steeds een raadsel

Dat vind ik anders weinig raadselachtig. Vanaf omstreeks 1939 was de Joodse kwestie één van de kerntaken van de SS en vanaf 1941 was één van de belangrijkste kerndoelen van de organisatie de fysieke vernietiging van de Europese Joden. Het zou volledig tegen de ideologie en de doelen van de SS ingaan om Joden in de gelederen van de Waffen-SS op te nemen.

En vanuit het standpunt van de Joden bekeken: zouden zij in de periode tot 1941 willen vechten aan de zijde van een land waarin ze sinds 1933 heftig gediscrimineerd werden en uiteindelijk zelfs verbannen werden? En vanaf 1941: zouden ze willen vechten voor een land dat verantwoordelijk was voor de moord van hun familieleden, vrienden en bekenden?

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


zo jan 15, 2006 2:57 pm
Profiel WWW
Partizaan
Bericht 
juist,
twas een soort van retorische vraag. Iedereen weet dat dat nooit het geval geweest zou zijn. Ik doelde gewoon op de selectiecriteria die uiteindelijk niet veel voorstelden, aangezien zelfs "raciaal minderwaardige" volkeren zoals de Moslims uit de Balkan werden opgenomen...


zo jan 15, 2006 3:11 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Het retorische aan deze vraag ontging me een beetje. Dat de selectiecriteria van de Waffen-SS uiteindelijk niet veel voorstelden, had je beter kunnen verwoorden aan de hand van concrete voorbeelden. Maar bedankt voor je toelichting, ik begrijp nu wat je bedoelt.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


zo jan 15, 2006 3:16 pm
Profiel WWW
Partizaan
Bericht 
De voorbeelden waarop ik me baseer zijn grotendeels gebaseerd op artikels die jij hebt geplaatst, vermoed ik :wink:


zo jan 15, 2006 3:17 pm
Flippo
Bericht 
Kevin schreef:
En vanuit het standpunt van de Joden bekeken: zouden zij in de periode tot 1941 willen vechten aan de zijde van een land waarin ze sinds 1933 heftig gediscrimineerd werden en uiteindelijk zelfs verbannen werden? En vanaf 1941: zouden ze willen vechten voor een land dat verantwoordelijk was voor de moord van hun familieleden, vrienden en bekenden?


En wat is het antwoord op deze vraag?


vr dec 01, 2006 1:29 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group