Het is nu do maart 28, 2024 4:30 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
het mysterie rond rudolf hess 
Auteur Bericht
sitting bull
Bericht het mysterie rond rudolf hess
Ik heb onlangs het boek " Hess: het dubbelleven van de man achter Hitler" geschreven door Lynn Picknett, Clive Prince, en Stephen Prior. De vlucht van Rudolf Hess heeft mij altijd geboeid en het officiële verhaal heb ik nimmer geloofd. In dit boek worden mijn vermoedens zowat bevestigd, bv; Hess had acceptabele vredesplannen bij zich, Hitler was hiervan op de hoogte,er was een vredesbeweging in Engeland die vrede wou sluiten met Duitsland, ook het ongeval van de Hertog van Kent in augustus 1942 werd in verband gebracht met Rudolf Hess, men bewijst in het boek ook de dubbelgangerstheorie ( de echte Hess kwam samen met de Herog van Kent in het mysterieuze vliegtuigongeluk om), Hess(de valse Hess, de dubbelganger volgens de auteurs) werd dan uiteindelijk vermoord in 1987 door 2 SAS-soldaten.
Persoonlijk hebben ze mij voor het grootste deel overtuigd van hun gelijk, maar wat denken jullie ervan? Wat denken jullie dat er gebeurd is met de plaatsvervanger van Hitler en van de dingen die ik hiervoor opgesomd heb?
dank bij voorbaat voor het geven van jullie mening


ma jan 02, 2006 9:17 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Er bestaan verschillende theorieën en heel wat boeken rond dit mysterie. Zie ook
Het Hitler-Hess bedrog

Samen met Patrick hoop ik dat het openstellen van de archieven van de Britse geheime diensten in 2017 misschien kunnen uitsluitsel brengen over het mysterie-Hess, tenminste indien deze documenten ook niet plots vernietigd blijken te zijn...


ma jan 02, 2006 10:08 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Ja, ik heb het boek van Picknett cs ook gelezen. Interesant en overtuigend gebracht. Het mysterie rond het dubbelgangerbestaan is hardnekkig en lijkt realistisch.
In het boek van Overy (de Verhoren) krijg je een duidelijke beeld van Hess die manipulatief is en "last heeft" van extreem geheugenverlies en zware psychische stoornissen. Het lijkt er echter ook op dat hij dingen simuleert !!! Het komt zelfs voor dat zijn geheugenverlies ineens "over" is en hij aangeeft dat hij een spelletje speelt.

De vraag is waarom?

Is ie echt geschift of speelt hij het om zo te voorkomen dat hij als dubbelganger ontmaskerd wordt? Hij kan nu straffeloos dingen "niet weten" of vergeten zijn, zodat het echte testen en zoeken naar de waarheid achter deze Hess onmogelijk wordt.


Inderdaad heel fasinerend en het boek Hess, van Pickett cs. lijkt weinig aan verbeelding over te laten....Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook redelijk overtuigd heeft al kan ik het rationeel-technisch gewoon bijna niet geloven...Dat zou historisch gezien toch een echte klapper zijn...

Ook ik ben zeer benieuwd naar de dossiers die in 2017 openbaar worden, al is het maar de vraag of de "echte" bewijzen niet vernietigd zijn.


ma jan 02, 2006 10:27 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
mei 1941: De liquidatie van Ruldof Hess. Door Hugh Thomas. Is ook een boek over het Hess-mysterie.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma jan 02, 2006 10:31 pm
Profiel
Grebbeberg.nl
Bericht 
Ik geloof er geen snars van. Over beroemde en beruchte mensen ontstaat altijd een spooktheorie. Noem een willekeurig rijtje : Hitler, Elvis, Morrisson, etc. De reden waarom in het oude Griekenland beroemde personen nooit verbrand werden.


di jan 03, 2006 3:43 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Ik geloof er geen snars van.


Wat is zou mening en visie dan op het hele 'Hess-gebeuren'?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di jan 03, 2006 11:04 am
Profiel
Grebbeberg.nl
Bericht 
Laat ik voorzichtig zijn Bigshot, want ik reageerde louter vanuit ongeloof, niet vanuit een goed beredeneerbare mening. Ik hecht heel weinig geloof aan het verhaal dat Hess omgekomen is en een stand-in in zijn plaats in Spandau zat. Ik ben toevallig bijzonder geniteresseerd in de persoon Albert Speer en ken zijn biografieen erg goed. Speer was voor mij de meest fascinerende van alle nazi-topmannen om zijn eruditie. Speer merkt niets op ten aanzien van afwijkende zaken ten aanzien van Hess alleen dat hij nog gekker en nog labieler was dan voor de oorlog. Aangezien Speer een zeer scherpe opmerkzame man was die studie maakte van alle toppers rond Hitler zou het me verbazen als hem iets dergelijks was ontgaan. Daarnaast geloof ik in de menselijke creativiteit om mythes en sages te verzinnen. Ik moet dus eerlijk zeggen dat het vooral een "gut feeling" is dat me tot ongeloof drijft, en weinig echte argumenten.


di jan 03, 2006 4:54 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Nou begrijp ik je! Speer is overigens inderdaad een zeer interessant persoon uit de Tweede Wereldoorlog. Ik weet verder niets van de beweegredenen van Speer, maar wel dat het een bijzondere persoon was in het rijtje van de top-nazi's.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di jan 03, 2006 4:57 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Ik moet hier Grebbeberg gelijk geven:

Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook redelijk overtuigd heeft al kan ik het rationeel-technisch gewoon bijna niet geloven



Maar Speer moet je wel met een korreltje zout nemen.....Ik heb ook de biografie van Speer (20 kilo, hahaha) maar jij zult ook wel gemerkt hebben (en dat heeft Neurenberg ook aangetoond) dat Albert een wel heel erg selectief geheugen heeft en dat hij een meester is in perceptie en projectie. Hier heeft hij ook zijn leven mee gered in Neurenberg, omdat hij makkelijk gehangen had kunnen worden vanwege zijn indirecte aandeel op de moord op vele gevangenen ten behoeve van oorlogsindustrie.


di jan 03, 2006 4:59 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Absoluut! Speer was een meesterlijk acteur, en dat heeft hem ook zijn positie bij Hitler verworven. Daarbij leed hij ook aan een narcistisch meerderwaardigheidscomplex. Kijk maar eens naar zijn houding jegens Wolters!

Daarom zou het me ook heel erg verbazen als Speer ontgaan zou zijn dat Hess verwisseld zou zijn. Ik kan het daarom maar slecht geloven.


di jan 03, 2006 5:16 pm
John S.
Bericht 
Tja, het blijft inderdaad een mysterie, maar ook ik ben erg sceptisch. Zoals ik al zei: het zou historisch gezien onnavolgbaar zijn wanneer er daadwerkelijk een nep-Hess is veroordeeeld in Neurenberg. Te bizar om waar te zijn.!........?...


di jan 03, 2006 5:27 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ach dit soort speculaties zullen naarmate de oorlog verder weg lijkt steeds vaker de kop opsteken. Maar nergens wordt werkelijk met overtuigende bewijzen gekomen. En als je dat aangeeft wordt het door de voorstanders van de complottheorie afgedaan met dat van het tegendeel ook onvoldoende bewijs is.
Tsja als men nu eens werkelijk zuiver historisch onderzoek zou doen en alles zou publiceren en niet alleen de resultaten die door de auteur of historicus bewerkt zijn, dan kan een ander het eens controleren.
Ik heb ook het boek gelezen, maar vind het juist totaal niet overtuigend. Volledig speculatief en nergens met werkelijke bewijzen gestaafd.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 13, 2006 9:33 pm
Profiel WWW
sitting bull
Bericht 
Als men hier zegt, dat de auteurs bijna altijd speculatief te werk gaan, kan ik jullie natuurlijk niet helemaal ongelijk geven. Maar auteurs die een zogenaamd mysterie willen oplossen, zullen altijd wel wat speculatief moeten te werk gaan vanwege hiaten in documenten, getuigenissen enz.
En als er toch een ding vaststaat in het boek, dan wel dat het officiële verslag i.v.m. Rudolf Hess niet klopt en dat er nog altijd veel documenten worden achtergehouden door de Engelse regering (dit op zich zegt al genoeg i.v.m. het waarheidsgehalte van het officiël verslag)
En door het boek te lezen, besef je goed dat de waarheid die je in schoolhandboeken of dergelijke wordt ingepeperd, niet altijd de objectieve historische waarheid is.

trouwens bedankt voor de reacties!!


za jan 14, 2006 12:50 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
En dat is dan dus de bewijslast omkeren zoals dergelijke auteurs altijd trachten te doen. Er staat niet vast dat het verslag i.v.m. Rudolf Hess niet klopt. Het staat wel vast dat er documenten achtergehouden werden.
Dat is dus geen bewijzen, maar speculeren. Speculatie is niet per definitie verkeerd, maar het wordt wel verkeerd als vevolgens speculatie voor waar wordt aangenomen zonder gebruik van voldoende bewijslast. Doe je danniet immers hetzelfde als waar je diegene van beschuldigd. Immers probeer je door speculatie iets te weerleggen wat niet zou kloppen omdat er onvoldoende bewijslast is. Je probeerdt vervolgens als auteur met net zo weinig of minder bewijslast iets anders kloppend te maken. Dan ben je net zo historisch onjuist bezig.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za jan 14, 2006 1:48 pm
Profiel WWW
steunwieler
Bericht 
Bigshot schreef:
mei 1941: De liquidatie van Ruldof Hess. Door Hugh Thomas. Is ook een boek over het Hess-mysterie.


Spandau's gevangene nr. 7 KAN Hess NIET zijn...

1) Medische gegevens=>

Hess moest een litteken hebben aan zijn borst(linker/rechter), dat had hij niet...Maar zo'n litteken van een schot in zijn rib, verdwijnt niet...

2)De vlucht=>

Hess kon ONMOGELIJK naar Engeland vliegen...
Er maakte nl. een persoon foto's van het gebeuren, en de assistent van de baas van het vliegveld verklaarde dat de vlucht om zoveel uur gebeurde...
(De plaats kon men achterhalen)

Hess zou Brandstoftanks nodig hebben, wat hij niet had...En dat kon onmogelijk in de lucht gedaan worden...
Hess KAN het niet zijn omdat het aankomende vliegtuig brandstoftanks had...

Ect...

Ik ben het boek aan het lezen, en zal wel wat meer info kunnen zenden als ik verder ben...

PS hij vloog met een Me110D


za feb 04, 2006 10:53 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group