Het is nu do maart 28, 2024 10:51 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Forrest Guth 
Auteur Bericht
Linda
Bericht Forrest Guth
op zondag 5 juni 2005, is
forrest guth in normandie voor zijn boeken te signeren.
Kan mij iemand zeggen waar het juist is?
carentan of St- come-du-mont ?
In St-come-du-mont is het opening van een nieuw museum, waarschijnlijk
is het daar misschien?


za mei 14, 2005 11:08 pm
Ronald Stassen
Bericht 
He Linda,

Zoals ik begrepen heb, zit Forrest Guth inderdaad in het museum dat die dag geopend wordt.

Groet

Ronald


zo mei 15, 2005 3:12 pm
jeffie
Bericht Re: Forrest Guth
Linda schreef:
op zondag 5 juni 2005, is
forrest guth in normandie voor zijn boeken te signeren.
Kan mij iemand zeggen waar het juist is?
carentan of St- come-du-mont ?
In St-come-du-mont is het opening van een nieuw museum, waarschijnlijk
is het daar misschien?


hoi linda,

Ik ga er ook naar toe. Dit heb ik er over gevonden op internet :


@ Dead Man's Corner Museum:

Saturday 4 June. Grand opening DMC museum with authorities and US and German paratrooper veterans (invitation only)

Sunday 5 June. Book signing, original member of the famous Band of Brothers

Sunday 5 June. Book signing, Colonel Bob Piper</a>, 505 PIR, 82nd Airborne

Sunday 5 June. Book signing, Jack Agnew, from the legendary Filthy 13, 101st Airborne


bron: http://www.paratrooper-museum.org/events.html


do mei 19, 2005 10:45 pm
David
Bericht 
Het ziet ernaar uit dat dit het museum van Michel Detrez is/wordt.

Wie weet hier meer over?


ma jun 06, 2005 7:33 pm
jeffie
Bericht 
Ben er geweest en heb zijn handtekening in het boek gekregen.
Koste wel een hoop.

En met hem op de foto ;)

En het was gewoon in het Dead Man's Corner Museum. Wat ik overigens zeer teleur stellend vond. Je moes 5 euro’s betalen per persoon om binnen te komen. En het zijn 2 verdiepingen. Dan denk je woh ! 2 verdiepingen. Nou de wc bij mij thuis is nog groter. En nee heb geen super wc. Het was van nog ja wat zou het zijn…. paar meter groot. Leek wel of het die dag nog in elkaar was gezet. De ramen hadden ze er snel ingeplakt de lijm dat over de ramen en erg lelijk gedaan. Sommigen ramen waren te klein. Er was zelfs èèn kapot.
Het waren kasten met een raam er voor zoals je altijd ziet. Maar niet met een slot. Dus als die raam er in zat kreeg je hem er niet meer uit. Waren ze de keukenrol vergeten er uit te hallen dus die lag tussen de foto`s en andere papieren in de kast.

Nee dit was zeer slecht. In andere veel betere betaal je €3,50 daar vind ik dat die het verdienen om duurder te worden. Maar daar hoef je maar €3,50 te betalen en hier 5 euro. Een zeer slecht museum…

Zo me verhaal ook weer kwijt :d

Nog andere mensen geweest die dag?


di jun 07, 2005 10:07 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
jeffie schreef:
Ben er geweest en heb zijn handtekening in het boek gekregen.
Koste wel een hoop.

En met hem op de foto ;)

En het was gewoon in het Dead Man's Corner Museum. Wat ik overigens zeer teleur stellend vond. Je moes 5 euro’s betalen per persoon om binnen te komen. En het zijn 2 verdiepingen. Dan denk je woh ! 2 verdiepingen. Nou de wc bij mij thuis is nog groter. En nee heb geen super wc. Het was van nog ja wat zou het zijn…. paar meter groot. Leek wel of het die dag nog in elkaar was gezet. De ramen hadden ze er snel ingeplakt de lijm dat over de ramen en erg lelijk gedaan. Sommigen ramen waren te klein. Er was zelfs èèn kapot.
Het waren kasten met een raam er voor zoals je altijd ziet. Maar niet met een slot. Dus als die raam er in zat kreeg je hem er niet meer uit. Waren ze de keukenrol vergeten er uit te hallen dus die lag tussen de foto`s en andere papieren in de kast.

Nee dit was zeer slecht. In andere veel betere betaal je €3,50 daar vind ik dat die het verdienen om duurder te worden. Maar daar hoef je maar €3,50 te betalen en hier 5 euro. Een zeer slecht museum…

Zo me verhaal ook weer kwijt :d

Nog andere mensen geweest die dag?



Besef je wel wat je daar zegt????

Het enige punt waar je een beetje gelijk hebt, is dat het idd niet helemaal af was.... Er zijn nu eenmaal maar 24 uren op een dag en je kunt er dan ook niet meer werken...
Terwijl de opening al bezig was, stonden ze boven nog te schilderen om het toch een beetje presentabel te maken. Het geheel wordt in de komende weken perfect afgewerkt.

Ik stel voor dat jij het wat beter doet....
De dag dat jij er in slaagt een originele Duitse FJ met FG42 in je WC te plaatsen, kom ik wel eens kijken.
Ik heb de indruk dat je totaal niet beseft wat je daar voor je 5.50Euro te zien krijgt!!!

En met Forrest Guth op de foto staan is niet zo speciaal...., Zowat de helft van de wereldbevolking staat met deze Frequent Flyer op de foto.. 8)

Barry vroeg mij om een woordje te schrijven voor op www.oorlogsmusea.nl , maar ik stel voor dat jij dat doet.....

Johan


di jun 07, 2005 10:21 pm
jeffie
Bericht 
Best Johan,

Natuurlijk die spullen die er staan erg mooi. En nee ik vind geen duitse FJ met een FG42.. Maar ik vind het gewoon te duur voor zo iets kleins. Er zijn daar museums die 10 keer groter zijn voor minder geld.
Ik vond het gewoon te duur.
Dis mijn mening hoor hoef je niet gelijk zo opgefokt te reageren…

**edit **
De diorama die er stonden waren wel erg mooi. En tuurlijk die spullen die er stonden zijn fantastie. Maar ik heb daar toch ook niets fouts over gezegd? Alleen over het museum zelf. Wat ik aan de kleine kant vind, voor dat geld. En weet dat ze er nog druk mee bezig waren en dat ze er erg veel tijd in steken. Maar wat jij ook al zei ik zal volgend jaar nog maar eens langs gaan en in 2007 als het af is ;)
Hoop dat je het niet weer verkeerd opvat. Met de collectie die ze hebben is niets mis mee alleen hoe ze het hebben gedaan. Verf, klein, ramen, Wat ik hier voor al vertelde.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey.


di jun 07, 2005 10:30 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
jeffie schreef:
.. Maar ik vind het gewoon te duur voor zo iets kleins. Er zijn daar museums die 10 keer groter zijn voor minder geld.....


Het is niet moeilijk om met rommel een keet te vullen die tien maal groter is....
Het is de kwaliteit die telt en niet de quantiteit...

Ga maar eens terug in Juli...., dan zal het wel wat beter ogen... Er werd daar de laatste twee wekn gemiddeld 4 uur per nacht geslapen...

Voor zij die het niet gezien hebben:
http://users.pandora.be/theliberator/specialevents.htm

Ga gewoon kijken en vorm je een beeld wat het grotere project in 2007 zal zijn....

Johan


di jun 07, 2005 10:35 pm
jeffie
Bericht 
Een keet te vullen met rommel ? het The Airborne Museum Sainte-Mere Eglise bijvoorbeeld. Goedkoper en mooier. Mijn mening ik ga hier verder niet op in. We gaan verder on tipic.

Hier wat foto`s van mij op die dag :
Zijn niet in mooie staat. Omdat ik ze met fotoshop even klein hem gemaakt. Zodat ze makkelijk en snel laden op het forum. Dus ze zijn een beetje misvormd

Hier tekend Forrest Guth mijn boek.

Afbeelding

Forrest Guther in Carentan.

Afbeelding

Het bevind zit allemaal in:

Afbeelding

Zoals uit spel Brothers in Arms

Afbeelding

En nog een aantal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

** edit foto er bij **


di jun 07, 2005 10:57 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
jeffie schreef:
Een keet te vullen met rommel ? het The Airborne Museum Sainte-Mere Eglise bijvoorbeeld. Goedkoper en mooier. Mijn mening ik ga hier verder niet op in.


Je hoeft zelfs helemaal geen toegang te betalen tot de keet in Ste Mere om iets te zien...
Het museum in Ste Mere toont in hun vitrines wat de re-enactors op jouw foto's aanhebben....
Zo'n 90% van wat in Ste Mere ligt is gewoon fake en rommel.... en de goeie zaken liggen gewoon te verbleken in de zon...

Het toppunt daar is het 57 mm Luchtafweerkanon, gemaakt in 1953 met een ABL (Belgisch Leger) plaatje op....

Maar idd, genoeg gezeverd...

Johan


di jun 07, 2005 11:06 pm
Daan
Bericht 
Het kan dan wel klein zijn maar lijkt mij als nog een heel mooi museum!
Ik kon er dat weekend jammer genoeg niet bij zijn maar de foto's zien er erg goed uit! :)

Op de site van de Screaming Ducks zag ik ook dat er een Re-enactment groep een display bij het museum had neergezet, heeft iemand daar foto's van?

Enuh, het is Guth niet Guther :lol:

Groeten,

Daan


wo jun 15, 2005 12:39 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
jeffie schreef:
The Airborne Museum Sainte-Mere Eglise bijvoorbeeld. Goedkoper en mooier.


:?:

DMC: 5.50Euro/Persoon
Ste Mere Eglise: 6.00Euro/Persoon

http://www.airborne-museum.org/horaires.htm


Johan


za jun 18, 2005 10:43 am
Ronald Stassen
Bericht 
Johan,

Je hebt helemaal gelijk, ik sluit me volledig bij je aan.
Alleen de kenners weten hoe het echt zit, en die lopen er maar weinig rond.

Groet

Ronald
www.band-of-brothers.nl


di jun 21, 2005 9:14 pm
TRIPLE A
Bericht 
Jeffrey,

Zijn jullie met die Stuarts ook in Angoville geweest? Mooie foto's overigens. Zo te zien zat je in die grote groep met Shady. Ik ken Forrest al een jaar of 6. Hij is heel close met Michel Detrez, reden waarom dat hij niet bij ons was in Hiesville op ons kamp met de andere 14 Easy veteranen van de BOB reunion tour. Ook was hij er niet bij in Best vorige week dinsdag. Jammer.... Michel is een goeie kerel, heeft mooie spullen, maar is ERG commercieel. Forrest tekende drie jaar geleden al boeken bij Michel in Ciney.

"Doc"
Triple A re-enactment


wo jun 22, 2005 1:30 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group