Het is nu do maart 28, 2024 5:53 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Defile Wageningen 
Auteur Bericht
Roel R
Bericht Defile Wageningen
ik heb het defile in Wageningen bezocht met een groot aantal Britse veteranen. Dit in het kader van "Thank you Britain". Onder hun mijn nieuwe oude vriend Kolonel B.D Georgie Dee MBE. Deze Britse ex-Commando is me net voor het defile ontsnapt en heeft met de Nederlandse Commando's meegelopen. Ik ben niet zeker bij welke groep. Nu is mijn vraag, heeft iemand foto's waarop deze man voorkomt? Hij heeft hier om gevraagt en het zou hem een groot plezier doen.

Afbeelding

Links, Leun van Alphen en rechts, Georgie Dee.


zo mei 29, 2005 8:17 pm
marloes
Bericht 
Wij waren er ook bij.
De avond tevoren speelde wij de capitulatie zelf na op het plein voor Hotel de wereld (met Duitse reenactors erbij) en de dag van het defile stonden wij bij "onze eigen" eretribune vol canadesen om hen te begeleiden die dag.
Een fantastische dag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


di mei 31, 2005 12:27 pm
Roel R
Bericht 
Hoi Marloes, ik zat 5 meter van je af op de tribune. Had je willen aanspreken maar een van onze veteranen was erg zwak, hartklachten en ik ben daar blijven zitten,

Jullie zagen er super uit !


di mei 31, 2005 2:18 pm
marloes
Bericht 
Bedankt Roel!
Jammer dat we elkaar niet konden spreken, bedankt voor de complimenten.
We deden ons best regelmatig de tribune op en af te lopen en zoveel mogelijk mensen te spreken, maar ja sommige veteranen durfde ik gewoon niet te vragen op te staan zodat ik er even langs kon om andere te spreken.
Heb je toevallig per ongeluk nog een kiekje van ons geschoten ;)


di mei 31, 2005 3:17 pm
Roel R
Bericht 
Nee helaas, jullie stonden tijdens het defile zelf aan de andere kant. ( Bij de indiaan ;) )


di mei 31, 2005 4:33 pm
marloes
Bericht 
aha!
Ik ben nog wel even naar de overkant gelopen om met oudere mensen daar te praten maar dat was voor het defile.
Mooi was het he?


di mei 31, 2005 4:37 pm
Roel R
Bericht 
Het was fantastisch, ook de sfeer in de tent en het feit dat een aantal veteranen uit mijn groep ( Allemaal Britten trouwens ) meeliepen. Jammer dat dit het laatste defile was!

Ben je ook in de tent geweest ? Ik had jullie eigenlijk wel op Memorial Day in Margraten verwacht zondag :D


di mei 31, 2005 4:43 pm
marloes
Bericht 
ja we waren ook even in de tent.
Ik heb een agenda uit 1944 waarin ik handtekeningen verzamel van veteranen, zoals men toen ook deed.

En het was misschien het laatste officiele defile...zolang er wo2 veteranen heen gaan zal ik er ook blijven komen!


di mei 31, 2005 4:57 pm
Roel R
Bericht 
Ik zie trouwens op je site staan dat jullie voor de Canadese tribunen stonden. Dat was een domme fout van de organisatie van Thank you Canada and Allied forces aangezien er ook 200 man van Thank you Britain zaten :P

Je snapt het al, pijnlijk punt voor onze organisatie :twisted:


di mei 31, 2005 5:30 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group