Het is nu do maart 28, 2024 8:25 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Nieuwe tentoonstelling Airborne Museum 
Auteur Bericht
Philip,ABRG
Bericht Nieuwe tentoonstelling Airborne Museum
AS woensdag wordt begin gemaakt met het afbreken van de huidige tentoonstelling
De nieuwe tentoonstelling over Operatie Amherst loopt van 9 April tot 31 Oktober 2005


zo nov 14, 2004 10:46 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Citaat:
Operation Amherst:
Geallieerde operatie in Noord Nederland die plaatsvond in april 1945 en uitgevoerd werd door SAS troepen, het Franse 2de en 3de regiment Chasseurs de Parachutistes en een Special Forces Liaison team. De operatie bestond uit parachutelandingen nabij Groningen, Meppel en Emmen.

Kijk, dat is nog eens interessant! Een goede reden om in de toekomst het AB weer eens te bezoeken :lol:.

Bron: www.go2war2.nl


zo nov 14, 2004 11:38 pm
Profiel
Philip,ABRG
Bericht 
Inderdaad Barry, kan er nog niks over zeggen, maar heb gehoord dat er leuk materiaal komt, en een aardige diorama


zo nov 14, 2004 11:53 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Dat is zeer zeker een interessante operatie. We hebben het er op het oude forum ook wel eens kort over gehad.
Heb ooit op de boekenbeurs in Oosterbeek eens met de vertaler van het franstalige boek 'Armherst. Les parachutistes de la France libre 3e et 4e SAS Hollande 1945' gesproken, de heer Jansen. Meen me te herinneren dat hij ook op verzoek een lezing geeft voor groepen.

Het gaat om dit boek:
Afbeelding

Bron: http://home.planet.nl/~veldm956/Boeken- ... mherst.htm

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


ma nov 15, 2004 2:55 pm
Profiel WWW
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
Jeroen Niels schreef:
Dat is zeer zeker een interessante operatie. We hebben het er op het oude forum ook wel eens kort over gehad.
Heb ooit op de boekenbeurs in Oosterbeek eens met de vertaler van het franstalige boek 'Armherst. Les parachutistes de la France libre 3e et 4e SAS Hollande 1945' gesproken, de heer Jansen. Meen me te herinneren dat hij ook op verzoek een lezing geeft voor groepen.


Heb ik ook gedaan... alleen ik heb wel geluisterd en kan dus met zekerheid zeggen dat hij lezingen geeft over dit onderwerp.
Ik kan dus volgend jaar weer eens naar Oosterbeek afreizen... :wink:

_________________
a.k.a. Jeroen


ma nov 15, 2004 4:22 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
admin schreef:
Ik kan dus volgend jaar weer eens naar Oosterbeek afreizen... :wink:

Om hier nog even mooi op in te haken. Afgelopen week is het programma voor 2005 op de site van het Airborne Museum verschenen. Mag ik jullie hier even op attent maken!

Ik zal alvast verklappen dat de boekenbeurs dit jaar op zaterdag 23 april georganiseerd zal worden.

Ook de social evening is wel aardig, die avond (11 februari a.s. vanaf 19:30 hr) kan je als lid van de VVAM een exclusief bezoek brengen aan het archief van het museum (aan aan het museum zelf natuurlijk). Heeft wel een bepaalde sfeer, 's avonds rondlopen in dat museum.

Voor het hele programma, kijk even op de site...

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


di jan 18, 2005 3:14 pm
Profiel WWW
Maarten
Bericht 
Voor meer info over de landing heb ik even snel een krantje uit 1945 ingescant

Afbeelding


di jan 18, 2005 8:06 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Vanaf zaterdag zal er dus in het Airborne Museum ‘Hartenstein’ de nieuwe expositie worden geopend met als onderwerp operatie ´AMHERST´. Dit valt samen met het museumweekend van volgende week (9/4 - 10/4) zaterdag en zondag.

Als medewerker van het Airborne Museum en van de expositie kan ik u verzekeren dat het een mooie, maar vooral ook informatieve expositie is geworden. Wanneer u in dit museumweekend besluit nar het Airborne Museum te komen zijn er naast de geopende expositie ook een aantal andere activiteiten die dag.

De expositie loopt nog tot en met 31 oktober 2005.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


za apr 02, 2005 11:19 am
Profiel WWW
Philip,ABRG
Bericht 
Ga jij nou meer eerst eens de stoep schoon schrobben, want dat zag er vandaag niet uit, de medewerkers van tegenwoordig :twisted:


za apr 02, 2005 4:41 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Komt helemaal goed Philip,
maar jij weet blijkbaar niet dat dat spul een paar dagen in moet trekken. :wink:

Ik zie je i.i.g. zaterdag wel!!!

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


za apr 02, 2005 6:17 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group