Het is nu do maart 28, 2024 11:15 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
informatie 
Auteur Bericht
marcel
Bericht informatie
Ik kreeg deze vraag via oorlogsmusea .nl weet iemand hier een antwoord op.

Geachte heer,mevrouw,

Ik hoorde van een slagveld in Belgie, welke sinds wo2 geheel in tact is gelaten: diverse tanks e.d. zouden er na de strijd zo achtergelaten zijn. Het zou afgelopen week ook op de belgische televisie zijn geweest. Weet u wat ik bedoel? Na het doorspitten van uw overigens zeer interresante website ben ik iets dergelijks niet tegengekomen. Graag zou ik genoemd slagveld willen bezoeken. Hopelijk kunt u mij helpen.

Met vriendelijke groet, Arnold

Marcel jans


ma maart 21, 2005 9:34 pm
Bart Geraerts
Bericht 
In al die tijd dat ik me al verdiep in Belgiƫ tijdens WO2, heb ik nog nooit van zoiets gezien/gehoord... hmz ... google!


ma maart 21, 2005 9:42 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, Belgiƫ
Bericht 
Nog nooit van gehoord! Ook via google vind ik niet onmiddellijk info hierover.

Gerd


ma maart 21, 2005 9:58 pm
Profiel
Leo
Bericht 
Nooit iets van geweten,gehoord of over gelezen.

Trouwens,welk slagveld zou er in Belgie zijn buiten de Ardennen ?

...-


ma maart 21, 2005 10:10 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Nightwalker, aangezien hier over tanks word gesproken gok ik op de tankslag tussen Frankrijk en Duitsland op 13 mei 1940 in Hannut...


ma maart 21, 2005 10:15 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Voor zover ik weet zijn alle tanks daar door de DUitsers weggehaald al tijdens Wo2. Waar hier over wordt gesproken zouik niet weten.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di maart 22, 2005 11:03 am
Profiel WWW
Frank
Bericht 
Ik gok dat men het Hurtgenwald bedoeld...

Tankslag is dan de overdrijving van enkele mensen, maar dat het slagveld er nog steeds zo bij ligt als toen, dat klopt dan wel aardig...


di maart 22, 2005 2:59 pm
woazigejohan
Bericht 
Weet wel dat er rond Ieper in Belgie nog enkele slagvelden met loopgraven geheel intact zijn maar deze zijn uit wo1


di maart 22, 2005 6:34 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Bedoel je de Dodengang Johan? Geheel intact? Slechts een stukje is bewaard gebleven, en dat is dan nog eens gebetonneerd :) nuja, het is eens iets anders he... betonzakjes ipv zandzakjes :roll: ;)


di maart 22, 2005 7:15 pm
woazigejohan
Bericht 
Dodengang is niet de naam ervan het was iets van Hill 54 of misschien een ander nummer. Op de daadwerkelijke heuvel was een canadese begraafplaats, en onder aan de heuvel lagen nog vrijveel loopgraven die onderhouden werden door de eigenaar van het museum / cafe dat er naast ligt


di maart 22, 2005 7:26 pm
Hans
Bericht 
Je bedoelt hier Hill 62, maar nu raken we wel erg offtopic want dit gaat echt over WO-1 en zover ik weet heeft hier ook geen tankgevecht plaatsgevonden :wink:


di maart 22, 2005 8:14 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Inderdaad en de eerste post sprak toch echt over tanks e.d.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di maart 22, 2005 9:11 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group