Het is nu do maart 28, 2024 3:40 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Go2War2.nl: verwachte en nieuwe artikelen 
Auteur Bericht
svdwal
Bericht 
Ik ben nog steeds bezig met mijn artikel over de WA, heb het begin inmiddels af.
Dus de periode tot 1940, voor het verdere verloop ben ik bezig met onderzoek.
Kan niet heel veel betrouwbare informatie terugvinden.
Wel veel speculaties of sumiere stukje.
Maar we doen ons best.

Sjoerd


wo nov 24, 2004 11:24 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Zojuist heb ik mijn artikel over Adolf Eichmann on-line geplaatst. Dit artikel is te vinden via de volgende link: http://www.go2war2.nl/artikel/1048 Op- en/of aanmerkingen over dit artikel zijn meer dan welkom en kun je altijd aan me e-mailen of PB-en.

Binnenkort ga ik waarschijnlijk een artikel schrijven over Anne Frank. Een ander mogelijk onderwerp wat ik overweeg is de Kristallnacht. Verder binnenkort een recensie over het boek WARSCHAU 1944 - de gedoemde opstand van de Polen van Norman Davies.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo dec 01, 2004 9:49 pm
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Artiklen die op het ogenblik bij mij 'in de pen' zitten zullen gaan over Dolle Dinsdag en het Oranjehotel te Scheveningen.


do dec 02, 2004 8:26 am
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Mijn artikel over Heinrich Himmler, de SS-Reichsführer, is af en mag binnenkort online verwacht worden. Ik ben nu volop bezig aan een artikel over Breendonk, het Auffanglager van de SS in België.

Gerd


za dec 11, 2004 3:20 pm
Profiel
Frank
Bericht 
Zojuist online gezet jaja daar is ie dan...

Tatatatataaaaaa....

Overlord Assault Force U
http://www.go2war2.nl/artikel/1091
Artikel over de aanvalsmacht voor het Utah strand van D-Day.

Artikel van Jeroen Koppes en mij samen.


ma dec 20, 2004 11:33 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Mooi werk Frank, het komt wel eens goed met Overlord :wink:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di dec 21, 2004 9:06 am
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Netjes gedaan ! Kwaliteit heeft gewoon zijn tijd nodig, heel simpel. :wink:


di dec 21, 2004 9:38 am
Frank
Bericht 
Ok, laat me raden.... nu verwachten jullie natuurlijk nog meer Overlord artikelen :?
Ik zal me er eens over beraden..... 8)


di dec 21, 2004 4:13 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
En Natuurlijk HET OVERLORD artikel :wink: :mrgreen:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di dec 21, 2004 4:16 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
"Tussendoor-artikeltje" over de KW-linie is af. Hopelijk dat van Breendonk binnenkort ook.

Gerd


di dec 28, 2004 8:52 pm
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Mijn artikel over Anne Frank wordt momenteel gecontroleerd door de Anne Frank Stichting. Ik hoop dit artikel in januari on-line te kunnen zetten.

Een nieuw onderwerp heb ik nog niet gevonden, vandaar dat ik een poll hierover heb geopend op Go2War2. Ik zal de keus van het volgende onderwerp van mijn artikel hierop basseren. Er zitten een aantal flink uitgebreide onderwerpen bij, dit zullen dus projecten zijn waar ik wel een tijd mee bezig zal zijn.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo dec 29, 2004 1:02 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Kevin schreef:
Mijn artikel over Anne Frank wordt momenteel gecontroleerd door de Anne Frank Stichting. Ik hoop dit artikel in januari on-line te kunnen zetten.

Een nieuw onderwerp heb ik nog niet gevonden, vandaar dat ik een poll hierover heb geopend op Go2War2. Ik zal de keus van het volgende onderwerp van mijn artikel hierop basseren. Er zitten een aantal flink uitgebreide onderwerpen bij, dit zullen dus projecten zijn waar ik wel een tijd mee bezig zal zijn.


Je kunt ze natuurlijk ook allemaal schrijven... in volgorde van de poll, ik ben voor de opstand gegaan.


wo dec 29, 2004 1:35 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
ErnstJan, het zijn inderdaad allemaal onderwerpen die ik zeker overweeg om te beschrijven op Go2War2. Er zitten echter meerdere zeer uitgebreide onderwerpen tussen, dus persoonlijk zal ik een keuze moeten maken. Anderen zijn natuurlijk altijd welkom om ook één van de aangegeven onderwerpen te beschrijven.

Ik beloof ook niet dat ik het onderwerp met de hoogste score zal beschrijven, het kan ook zijn dat ik het onderwerp met het op 2 of 3 na hoogste aantal stemmen kies. Ik neem de resultaten van de poll echter absoluut in overweging.

Als je overigens suggesties hebt voor mogelijke te beschrijven onderwerpen, dan kun je deze altijd plaatsen in het feedback forum. In ieder geval bedankt voor je stem!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do dec 30, 2004 1:48 am
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Binnenkort zal er op Go2War2 weer een ooggetuigenverslag verschijnen. Dit verhaal is geschreven door iemand die tijdens de oorlogsjaren woonde in België, vlakbij de Nederlands-Belgische grens. Zijn familie hield zich bezig met smokkelen om te kunnen bestaan.

In het verhaal wordt duidelijk gemaakt dat smokkelen tijdens de Duitse bezetting voor veel Vlaamse gezinnen een belangrijke vorm van broodwinning was. Het misdadige beeld van het fenoneem smokkelen wordt in dit artikel duidelijk ontkracht. Mensen hielden zich in leven door te smokkelen en het smokkelen van tijdens WOII is niet te vergelijken met het smokkelen van goederen in onze moderne tijd. Het artikel zal spoedig verschijnen.

Zelf zal ik binnenkort waarschijnlijk aan de slag gaan met een artikel over de Schutzstaffeln (SS). Zal een flinke klus worden, dus voorlopig zal dit artikel nog niet verschijnen.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do jan 06, 2005 1:36 am
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Zojuist even tussendoor een artikel over de film Rosenstrasse geschreven en eindelijk de preview over Saints and Soldiers omgevormd tot een recensie.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za jan 08, 2005 2:01 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group