Het is nu vr maart 29, 2024 11:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Artikel uit politie in bezettingstijd gezocht, 
Auteur Bericht
Roel R
Bericht Artikel uit politie in bezettingstijd gezocht,
“Krachtmeting met de W.A. “ uit de serie; Politie in bezettingstijd, blz. 10

Heeft iemand toegang tot dit artikel? Ik zou graag een scan lezen indien mogelijk,


za jan 01, 2005 1:23 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Roel, ik heb zelf nog nooit iets uit deze serie gezien of gelezen. Ik vond echter de volgende in informatie, misschien kan je er wat mee?

Nationaal Archief - Politie in bezettingstijd (ik weet overigens niet of dit betrekking heeft op de door jou genoemde serie)

En misschien kan je ook informeren bij het Nederlands politiemuseum? Zij hebben volgens hun website ook een collectie m.b.t. de bezetting in Nederland.

Ik ben overigens ook benieuwd waarom je specifiek interesse hebt in dit artikel. ;)

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za jan 01, 2005 5:28 pm
Profiel WWW
Roel R
Bericht 
Hierin zou een plaatselijke NSB burgemeester voorkomen. Vandaar dat het mijn interesse heeft :)

Ik heb al een paar dagen terug gemaild met het politiemuseum. Politie in bezettingstijd schijnt een boekwerk te zijn. Ik denk dat het nationaal archief daar ook een bron uit is. Bedankt!


za jan 01, 2005 5:56 pm
Roel R
Bericht 
Vandaag het benodigde artikel gekregen van een kennis van de auteur, bedankt voor de aandacht en tips.


zo jan 02, 2005 7:06 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group