Het is nu do maart 28, 2024 9:19 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Must see's herdenkingen Ardennenoffensief 
Auteur Bericht
David
Bericht Must see's herdenkingen Ardennenoffensief
Vanaf Woensdagavond 15 December t/m Zondagmiddag 19 December ben ik aanwezig in Bastogne tijdens de herdenkingen. Deze stad gebruik ik als uitvalsbasis voor de herdenkingen/festiviteiten in het hele strijdgebied van die tijd.
Ben van plan om veel dingen te doen en te zien, heb al een soort van reisschema samengesteld, weet waar de belangrijkste herdenkingen/evenementen zijn, maar er kan me altijd iets ontschoten of misgelopen zijn.

Hebben jullie nog ideeen of tips van plaatsen waar ik moet zijn op een bepaalde dag of tijd? Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen? (geen Tom Hanks aub) kortom; Tips!?

Alvast bedankt!


vr dec 10, 2004 12:40 am
David
Bericht 
Dan niet... :(


ma dec 13, 2004 8:14 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Dit zal je allemaal al wel hebben, maar dan heb ik iig mijn goede wil getoond :wink: :

- http://www.bastogne.be/60eme/index.htm
- http://www.bastogne.be/60eme/index.htm

Ronald Stassen schreef:
Beste mensen,

Hier een aantal links met meer informatie omtrent de festiviteiten die ik van de organisatie heb gekregen.

Onderstaande link verwijst naar de festiviteiten in en rond het gelijknamig museum.

http://connect.to/poteau44-museum-agenda

Deze link verwijst naar alle informatie omtrent de festiviteiten in de gehele Ardennen.

http://www.amba.lu/index-home-noframe.h ... edule.html

Onderstaande link verwijst naar de festiviteiten in Sankt Vith.

http://www.st.vith.be/60jahre/?Programm

Rest mij allen nog een zeer aangenaam verblijf in de Ardennen te wensen en misschien komen we elkaar wel tegen.

Met vriendelijke groet

Ronald


ma dec 13, 2004 8:19 pm
Profiel
David
Bericht 
Die ken ik inderdaad al Barry, maar evengoed bedankt voor de getoonde goede wil!!


ma dec 13, 2004 8:36 pm
-Sniper-
Bericht 
ik ga alleen zondag ff op en neer ik moet de rest van de tyd helaas werken :cry:


do dec 16, 2004 3:00 am
Ronald Stassen
Bericht 
David,

Ken je deze?

ww.bastognehistoricwalk.centerall.com

www.users.skynet.be/bastogne_december_historic_walk/

www.bastogne.be

Groet

Ronald


do dec 16, 2004 4:33 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Moest je voor de historic walk niet al voor 21 november ingeschreven zijn?

Ik heb m'n inschrijfbewijs en rest van de info op laten sturen net als de rest van onze groep. We kunnen gelijk aan de wandel.
Be on the look out for 2nd Armored MPs ;)


do dec 16, 2004 4:44 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Beste Mr. Flibbe,

Dan ben je niet goed geinformeerd!
Je kunt namelijk ook starten zonder voor inschrijving.

Met vriendelijke groet

Ronald


do dec 16, 2004 7:32 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Dan ben ik abuis, je kon jezelf tot 21 November schriftelijk aanmelden.
Daarna is het gewoon bij de organisatie op de dag zelf.


do dec 16, 2004 11:53 pm
David
Bericht 
De inschrijving stopte de avond ervoor meen ik.

Ben net terug uit Bastogne. Geweldige tijd gehad daar. Woensdagavond in de dichte mist aangekomen bij het Best Western hotel in het centrum van het stadje. Donderdagochtend de noordelijke kant van de perimeter bezocht, oa Foy, Recogne, Bois Jaquis, en Noville. Later naar het grote museum. Behoorlijk koud die dag trouwens.. In de middag naar Diekirch gereden waar ik mooiste museum omternt de slag heb bezocht. Moest op tijd weer terug want in de mist en donker over die heuvels rijden vind ik maar niets.
Toen ik mijn hotel binnenkwam herkende ik meteen 2 "bekenden". Wild Bill Guarnere en Babe Heffron van E-comp. 101st ABN. Uiteraard effe handtekeningen en foto's gescoord (lijk wel een klein kind :wink: ) Daarna lekker gegeten en een biertje gedaan.

Vrijdagochtend een drukte van jewelste in de ontbijtruimte. Nog veel meer veteranen aanwezig. Van Easy Shifty Powers, Don Malarkey, Buck Compton en Bill en Babe. Verder nog mensen van het 401 GIR en het 377th FAB. Ook 2 Duitse veteranen van de 26. Volksgrenadierdivision en de Panzer Lehr ontmoet die ochtend. Een bijzondere ontmoeting moet ik wel zeggen. Toen ik trouwens een krantje ging halen zag ik Bill en Babe op tenminste 3 versillende voorpagina's staan trouwens. Die dag ben ik verder nog naar het museum in La Gleize geweest en veel "toen en nu" foto's gemaakt in La Gleize zelf en Stoumont.

Zaterdag de hele dag in Bastogne gebleven. Heb niet gelopen ivm een enkelblessure dus ik heb de hele dag op en om het plein gebivakkeerd. Veel veteranen gesproken, gekiekt, en een handtekening laten zetten. Waaronder 2 veteranen van de Filthy Thirteen en meerdere van 506th en 501st. Verder veel reenactment groepen en 2 rijdende Shermans op het plein.

Ik heb super genoten. Zijn er trouwens nog andere mensen heengeweest?


zo dec 19, 2004 6:02 pm
Harro
Bericht 
Met het risico dat sommige mensen weer "nazi" gaan roepen...

Ik ben niet naar Bastogne geweest. Ik had een afspraak met twee Duitse veteranen en daar heb ik afgelopen donderdag de middag mee zitten praten in een restaurantje in Coo. Ik had ze al vaker ontmoet maar omdat ze er ivm de herdenkingen toch waren kon ik mooi weer wat vragen stellen voor mijn onderzoek.


zo dec 19, 2004 6:30 pm
David
Bericht 
Dat had je verdorie effe moeten melden Gustav! Ik reed die dag nog door Coo heen op weg naar La Gleize :(

Excuus, ik was er Vrijdag...


zo dec 19, 2004 6:37 pm
Harro
Bericht 
Hehehe :mrgreen:


zo dec 19, 2004 6:38 pm
David
Bericht 
Excuus, ik reed er vrijdag...


zo dec 19, 2004 6:39 pm
Harro
Bericht 
Aha. Dan doet het minder pijn 8)

Volgens mij waren er toen ook nog veteranen in La Gleize die een toer maakten met wat jongens van een Duitse Schwimmwagenclub.


zo dec 19, 2004 6:41 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group