Het is nu di apr 16, 2024 10:41 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Airborne Marching Group 
Auteur Bericht
TRIPLE A
Bericht Airborne Marching Group
Gelukkig begint re-enactment de laatste jaren in Nederland ook wat meer vaste grond onder de voeten te krijgen ; en dan praat ik over re-enactment WW2. Ridders en Napoleon waren al geaccepteerd. Bussum Bridgehead is begonnen en recent is in Munstergeleen en Eindhoven iets op poten gezet dat een nieuwe trend heeft gezet.
Wie heeft interesse om mee te doen in een "marching group", een groep die op uinodiging een perfecte (WW2-airborne) "drill" neerzet?
Wat is een "drill"? Kijk eens naar de eerste 10 minuten van de film "Battleground" en dan weet je wat er bedoeld wordt.

Triple A wacht af .... !

[Edit Desiree] er mogen geen website links geplaatst worden in een post, behalve dan bij internet. Er kan bij je profiel een link naar je website geplaatst worden, dan zie je onderaan bij elke post een www. staan[Edit]


do okt 21, 2004 12:32 am
David
Bericht 
Aangezien ik de film "battleground" niet in m'n bezit heb, kun je een beetje uitleg geven hierover?

Ja triple A, ik heb veel gehoord over de film maar nog nooit gezien...


vr okt 22, 2004 12:16 am
Sander
Bericht 
In de openingssequentie van de film Battleground houdt een platoon Gliders een drill. Eigenlijk is het meer een dans dan een drill. Alles gaat superstrak. Figuurtjes worden gelopen alsof het niets is.
Dit zijn echter geen acteurs, het zijn echte GI's van de 101st AB.

Ik denk dat het oefenen van deze drill met mensen die dit niet elke dag doen, een hopeloze zaak is. Het vergt namelijk training training en nog een training. En dan ook nog een enorme berg discipline.

Maar goed, ik ben benieuwd wat er van terecht komt. :wink:
Ik zie jullie wel voorbij komen in Bussum :lol:

Sander


vr okt 22, 2004 8:46 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Een drill is ook iets wat meer dient als moraal-opbouwend en tegen de verveling dan dat het ook werkelijk bijdraagt aan gevechtskunsten van de troepen.

Maar het ziet er wel erg strak uit als het goed uit de verf komt ;)


di okt 26, 2004 1:53 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group