Het is nu do maart 28, 2024 10:49 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
28-02-1945 yerseke 
Auteur Bericht
thuis650
Bericht 28-02-1945 yerseke
weet eigelijk niet of ik hier juist ben maar ik ben gestuit op het feit dat 2 broers, jan en willem cornelisse bijde zijn overleden op 28 feb 1945 te yerseke.

bijde broers waren schipper te yerseke.

Ik ga er van uit dat yerseke in sept 1944 al is bevrijd.

Blijft het vreemd dat 2 broers op exact de zelfde dag om het leven komen.
jan is 11-05-1885 geboren dus niet de jan op het oorlogs monument en willem op 11-07-1894.

iemand die hier meer over weet?


vr maart 09, 2012 2:37 pm
reinaart
Bericht Re: 28021945 yerseke
Hallo,
Beide broers bevonden zich op YE-116 toen deze boot op 27 februari 1945 werd getroffen door een V-1. Dan moet je toch wel pech hebben, want hoe groot is de kans dat zo'n ding net op je boot terechtkomt .... :
http://home.planet.nl/~artrako/Zeeland/ ... 93-NL.html

Op 29 maart 1945 is er ook nog een V-1 in Yerseke zelf neergekomen (zie Martina Griep).
http://home.planet.nl/~artrako/Zeeland/ ... 60-NL.html
Ik neem aan dat deze V-1's op Antwerpen gericht waren.

Groet,

Arjan


vr maart 09, 2012 3:35 pm
thuis650
Bericht Re: 28-02-1945 yerseke
dank voor de reactie, en leuke links bijgevoegd trouwens.
Dit verklaard veel al blijf ik het vreemd vinden dat er blijkbaar 2 schippers op de zelfde schuit voeren, maar dat ter zijde.
Ik ben namelijk ook gestuit op 2 maal Huibrecht Cornelisse, bijde geboren op Tholen in 1859, tot op de betovergrootouders geen familie band aantoonbaar tussen bijde personen, hoe zout kun je het hebben.
Voor mijn kinderen zijn bijde personen voor ouder, de eerste via mijn grootmoeder en de tweede via de grootmoeder van mijn ex,

Maar ik ben bevooroordeeld, lees zomaar over namen als Griep, Cornelisse en Potter die ook in mijn stamboom thuis horen, ja ook Wilhelmina Griep en Cornelis Jan Cornelisse horen daar in thuis.
Leuk dus dat op deze manier informatie aangevuld kan worden.
nogmaals dank voor de reactie met links.

groet andre.


wo maart 14, 2012 3:29 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group