Het is nu do maart 28, 2024 11:21 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Werkstuk School 
Auteur Bericht
Ronald Stassen
Bericht Werkstuk School
Door onderstaande dames werd ik (via oorlogsmusea.nl) benaderd met onderstaande vragen.
Wie kan hun helpen?

Geachte meneer/mevrouw,
Wij zijn twee scholieren die ons profielwerkstuk doen over D-Day. Aangezien deze site over de tweede wereldoorlog gaat dachten we dat u ons misschien aan bepaalde informatie kan helpen. We zitten met deze vraagstukken in ons hoofd:
- Waarom wordt D-day nu pas gezamelijk herdacht en wat heeft de berichtgeving over D-day hier mee te maken?
- Hoe snel wisten de mensen op de wereld dat de D-day had plaatsgevonden?
- Wat wisten de gewone mensen over D-day?
- Hoe zag de eerste herdenking van D-day eruit?
- Hoe is de manier van herdenken verandert in de loop der jaren?
- Wat waren de verschillen in herdenken tussen de landen?
- Werd er voor de herdenking van D-day 2004, al iets anders m.b.t. de tweede wereldoorlog herdacht in Duitsland?
- Waarom werd er in 2004 pas gezamelijk herdacht?
-Wat weten de mensen nu over D-day?

Wij hopen dat u ons kunt helpen. Als ons profielwerkstuk afgerond is, kunt u hiervan vanzelfsprekend eventuele nieuwe informatie uit halen en deze gebruiken.

Bij voorbaat dank voor uw medenwerking.

Met vriendelijke groet,

Isabelle van der Heijden en Sophie Jacobs VWO 6


ma sep 13, 2004 4:30 pm
Hans
Bericht 
Is er nu echt niemand die deze twee jonge dames 'even' verder kan en wil helpen ? :wink:


di sep 21, 2004 7:16 am
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
Bekijk eens wat oude kranten zou ik zeggen, pak de kranten van 6 juni 1944, 6 juni 1994 en 6 juni 2004 (hier alvast eentje: http://ashevillelist.com/history/Eisenhower-D-day.htm ). Zo kom je er snel genoeg achter wat de verschillen zijn in de loop der jaren.
Wat die laatste vraag betreft, ik denk dat je hier geen representatief beeld krijgt van wat de NL-bevolking van D-Day weet... ga een middagje in een winkelcentrum staan en vraag maar raak :wink:

_________________
a.k.a. Jeroen


di sep 21, 2004 8:59 am
Profiel WWW
OmErta
Bericht 
Wat jeroen zegt lijkt me inderdaad een goede manier om te kunnen vergelijken wat er verandert is in de loop der jaren.
Wat die laatste vraag betreft is dit inderdaad de beste manier denk ik maar ik stel toch voor dat die dames zich eerst een beetje inlezen in de materie zodat ze weten welke aanvullende vragen ze eventueel kunnen stellen en of het onzin is dat de mensen uitkramen of niet.

grtz alex


di sep 21, 2004 9:09 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
DE bedoeling van een schoolwerkstuk is natuurlijk wel dat ze ook zelf op zoek naar informatie gaan. Je kan natuurlijk wel aangeven op welke media en in welke boeken antwoorden te vinden zijn.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di sep 21, 2004 2:42 pm
Profiel WWW
Tessa85
Bericht 
- Hoe snel wisten de mensen op de wereld dat de D-day had plaatsgevonden? kranten raadplegen uit die tijd hoe snel de bericht geving op gang kwam

- Wat wisten de gewone mensen over D-day?Misschien kunnen ze voor deze vraag, oude mensen gaan interviewen.. Maar het ligt er dan ook aan of ze dit willen weten van de "gewone" mensen in Frankrijk, Nederland of heel Europa

-Wat weten de mensen nu over D-day?Alweer interviews afnemen op straat, onder medescholieren etc

Ik heb even een groen kleurtje gebruikt voor mijn antwoorden..


di sep 21, 2004 10:22 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group