Het is nu zo sep 20, 2020 4:19 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Nieuwe website Volksbund 
Auteur Bericht
Paul

Bericht Nieuwe website Volksbund
De Volksbundes Deutsche Kriegsgräberfürsorge heeft een nieuwe website:

www.volksbund.de

ma jan 24, 2011 6:19 pm
Profiel
Kaj

Bericht 
Een sterke verbetering t.o.v de vorige site. Werd ook wel tijd.

"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski

di jan 25, 2011 1:48 am
Profiel
IA010
Bericht 
Nog steeds een aanfluiting hoe weinig informatie er on-line staat bij de Volksbund.

di jan 25, 2011 2:06 am
davy

Bericht 
Wel jammer, daar waar je vroeger enkel de 3 eerste letters van de naam moest ingeven, moet je nu de ganse correcte naam ingeven.
Heb het daarstraks geprobeerd met 'Hoffmann', vroeger was met één n op het einde al genoeg, nu niet meer.
Maakt het moeilijker als je de naam niet volledig kan lezen.

di jan 25, 2011 4:49 pm
Profiel
Paul

Bericht 
Volgens mij is de site nog in aanbouw, ik merk ook dat niet alles te vinden is. Misschien dat je een mailtje kan sturen naar de Volksbund over je bevindingen m.b.t. de zoekresultaten.

di jan 25, 2011 5:16 pm
Profiel
IA010
Bericht 
De zoekresultaten op de Volksbund zijn altijd al slecht geweest. Wel kun je nu ook fonetisch zoeken, maar de zoekmachine schijnt daar een halve dag over te moeten doen. Aanbieden te helpen is volmaakt zinloos. Ik heb de gehele Duitse gesneuveldenlijst van ca. 2200 man in mei 1940 in kaart, waarvan zeker de helft niet vermeld is op de Volksbund pagina's. Daar blijft ook in deze nieuwe versie staan dat 'de komende jaren er nog 800,000 gesneuvelden van het Duitse Rode Kruis zullen worden verwerkt'. Dat dit vele decennia duurt, zegt men er niet bij. Peroonlijk vind ik het een treurige zaak; dat er 66 jaar na de oorlog nog zoveel Duitse gesneuvelden, zelfs uit de eerste fase van de oorlog, nauwelijks geregistreerd staan.

Met al die prachtige 1 euro banen die onze Oosterburen hebben bedacht om zogenaamd arbeitslosigkeit te camoufleren, zouden er enige tientallen op de Volksbond burelen niet misstaan!

di jan 25, 2011 6:05 pm
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ]