Het is nu do maart 28, 2024 10:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Herdenking Market Garden 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Mooi gesproken Yorick. Ik en Barry zijn er ook geweest. En al zal op kote termijn ook wel een verslagje op de STIWOT site komen te staan.
Het was inderdaad een hele mooie avond.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


do sep 16, 2004 10:11 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Mensen,

het defilé op de brug was fantastisch. Die oudjes vonden het, aan hun gezichten te zien, erg mooi, indrukwekkend en wat al niet meer. Sommige mensen, zowel in het publiek als de mannen zelf heb ik regelmatig een traanttje weg zien pinken, maar dat was niet geheel onbegrijpelijk. Zichtbaar stralende mensen, zowel de veteranen als het publiek. Het was een heel mooi defilé.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


do sep 16, 2004 3:56 pm
Profiel WWW
Yorick
Bericht 
zat op school :(

morgen ga ik denk ik naar de herdenking op het Nassauplein en daarna naar Heelsum om 1900.

ondertussen ook nog even langs het Rijnhotel waar ik een veteraan hoop te spreken.


do sep 16, 2004 5:19 pm
Desiree
Bericht 
Heeft iemand op een balk gezeten met camera en Stiwot 'T shirt en donker haar?
Zag een shirt dat veel weg had van die van Stiwot.
Heb het gevolgd via tv Gelderland, het was erg mooi om te zien.


Laatst bijgewerkt door Desiree op do sep 16, 2004 7:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



do sep 16, 2004 5:23 pm
Paul de Weerd
Bericht 
mijn vereniging liep ook mee, ik helaas niet, want ik had ook school vandaag :evil:


do sep 16, 2004 5:44 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Desiree schreef:
Heeft iemand op een balk gezeten met camera en Stiwot 'T shirt?
Zag een shirt dat veel weg had van die van Stiwot.
Heb het gevolgd via tv Gelderland, het was erg mooi om te zien.


Frank op tv? :D

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do sep 16, 2004 6:52 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Jeroen Niels schreef:
Mooi gesproken Yorick. Ik en Barry zijn er ook geweest. En al zal op kote termijn ook wel een verslagje op de STIWOT site komen te staan.
Het was inderdaad een hele mooie avond.

Jeroen Niels

Verslag geschreven door Jeroen Niels is inmiddels geplaatst op www.stiwot.nl > reportages !


vr sep 17, 2004 11:34 am
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Foto van de kranslegging vanmorgen in Oosterbeek door de kinderen:
Afbeelding

Enja, de internationale pers inclusief verschillende camerateams (bbc world enz.) was ook aanwezig omdat dit gezien wordt als de officiele opening van de herdenkingen.

Er waren ook leden van een of andere motorclub aanwezig:
Afbeelding

Zij mochten zelfs als vierde een krans leggen. De tekst op de krans was:
With Respect
Patriots MC UK
Veterans MC The Netherlands


Iemand enig idee of dit gebruikelijk is?


vr sep 17, 2004 11:47 am
Profiel
Yorick
Bericht 
ik ga zometeen richting Arnhem, naar het Nassauplein, en savonds ben ik bij Heelsum. heb een witte/beige jas aan, ben 16 jaar, dus als er nog mensen daar aanwezig zijn, roep me maar :)


vr sep 17, 2004 12:55 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Barry,

Dat is inderdaad gebruikelijk.
Het zijn allemaal veteranen die een MC opgericht hebben. Natuurlijk niet uit WWII, waarschijnlijk, maar uit diverse missies, acties of oorlogen.
The Veterans is een "goed gekeurde MC" die de colors mogen dragen.


vr sep 17, 2004 2:02 pm
Jesper
Bericht 
Ik heb zelf een dagje bij Schoonoord gewerkt en werkelijk de dag van mijn leven gehad. Na 1900 gezellig met de veteranen en Engelsen (ook mensen van Living History) gedronken en hele indrukwekkende verhalen gehoord. Het was echt een superdag, enorm mooi om alle veteranen een keer 'live' te zien en met ze te praten. Zal binnenkort misschien een keer een verslagje op het forum zetten met wat leuke voorbeelden van verhalen.


vr sep 17, 2004 2:06 pm
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
Of bij reportages op stiwot.nl...

PS: Zit zelf vanavond en morgen in Eindhoven, mocht je een idioot zien met een stiwot-shirt en een fototoestel... dan ben ik het 8)

_________________
a.k.a. Jeroen


vr sep 17, 2004 2:08 pm
Profiel WWW
Yorick
Bericht 
ben zelf aanwezig geweest bij de herdenking op het Nassauplein, Jeroen en Barry waren er ook. daarna ong. 2 uur in het Rijhotel met een Veteraan zitten praten waar we al snel vergezeld werden van nog enkele andere Veteranen.. verslag hiervan volgt morgen, overmorgen, wie zal het zeggen, wordt druk weekend.. iig moet ik zo weer verder naar Heelsum!


vr sep 17, 2004 6:19 pm
Yorick
Bericht 
ben terug van de herdenking bij het monument te Heelsum. dit vond ik erg mooi en bijzonder. verslag hiervan volgt ASAP, ik zal denk ik van elke dag wel verslagje maken :)

*nu gaat de pc uit en ga ik me vriendin onderhouden :P*


vr sep 17, 2004 9:08 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Jeroen Niels en ik zijn net terug. De herdenking in Heelsum was inderdaad heel indrukwekkend. En nadat we hem in Arnhem al gesproken hadden kwamen we hier weer Yorick tegen, ditmaal inclusief vriendin :wink:.

Kleine impressie van de herdenking in Heelsum:
Afbeelding


vr sep 17, 2004 9:14 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group