Het is nu vr maart 29, 2024 1:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Kazemat 36 Mill 
Auteur Bericht
Hans
Bericht Kazemat 36 Mill
Afgelopen zondag werd ik telefonisch benaderd door ene heer Willigen. Hij had onze oproep gelezen in een uitgave van de 'Wapenbroeders' en wilde mij graag zijn verhaal vertellen van zijn belevenissen tijdens de meidagen van 1940.

Deze goede man was destijds commandant van Kazemat 36 te Mill, en heeft daar met zijn kameraden in de meidagen van 1940 aan wat gevechten deelgenomen. Enfin, dezelfde dag heb ik zijn gegevens nog ingevoerd op de awardssite, en ik dacht dat daarmee de kous af was.

Echter, gisteren bij thuiskomst lag er een envelop op de tafel, afkomstig van.... dhr. van Willigen. Daarin zat een zelfgeschreven brief, een foto van een herdenking, een geschreven gedicht ter ere van deze goede man en een complete voorpagina van de Gorkumse Courant, die geheel gewijd was aan dhr. van Willigen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit van deze Kazemat 36 had gehoord, maar deze schijnt nog steeds vrij intact te zijn. Er is zelfs een plaquette daarop aangebracht ter ere van dhr. van Willigen.

Wie woont er in de buurt van deze Kazemat 36 en zou genegen willen zijn om hiervan foto(s) te maken, en van de aanwezige plaquette ?

Bij voorbaat bedankt.


wo sep 15, 2004 4:05 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Hans,

Ik weet iemand die dat wel wil doen.

Geregeld dus.

Groet

Ronald


wo sep 15, 2004 4:38 pm
marcel
Bericht 
Hoi ronald en hans ben er al mee bezig.

marcel jans


wo sep 15, 2004 4:41 pm
Hans
Bericht 
Oké Ronals, eh.... Ronald :wink: , bedankt voor je reactie en medewerking. Als er ook een foto die van plaquette (ter ere van dhr. van Willigen) zou kunnen worden genomen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Edit :
Oké Marcel, ook jij bedankt. Onze boodschappen verschenen tegelijk op het forum.


wo sep 15, 2004 4:42 pm
admin

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 8:01 pm
Berichten: 160
Bericht 
Kan iemand ook even de dubbele Mill's verwijderen van OM (als je dan toch bezig bent). Er staan er namelijk 2 met dezelfde foto. :roll:

_________________
a.k.a. Jeroen


wo sep 15, 2004 4:43 pm
Profiel WWW
Ronald Stassen
Bericht 
Doen we!!!!


wo sep 15, 2004 4:55 pm
webridder
Bericht Re: Kazemat 36 Mill
Hans schreef:
Afgelopen zondag werd ik telefonisch benaderd door ene heer Willigen. Hij had onze oproep gelezen in een uitgave van de 'Wapenbroeders' en wilde mij graag zijn verhaal vertellen van zijn belevenissen tijdens de meidagen van 1940.

Deze goede man was destijds commandant van Kazemat 36 te Mill, en heeft daar met zijn kameraden in de meidagen van 1940 aan wat gevechten deelgenomen. Enfin, dezelfde dag heb ik zijn gegevens nog ingevoerd op de awardssite, en ik dacht dat daarmee de kous af was.

Echter, gisteren bij thuiskomst lag er een envelop op de tafel, afkomstig van.... dhr. van Willigen. Daarin zat een zelfgeschreven brief, een foto van een herdenking, een geschreven gedicht ter ere van deze goede man en een complete voorpagina van de Gorkumse Courant, die geheel gewijd was aan dhr. van Willigen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit van deze Kazemat 36 had gehoord, maar deze schijnt nog steeds vrij intact te zijn. Er is zelfs een plaquette daarop aangebracht ter ere van dhr. van Willigen.

Wie woont er in de buurt van deze Kazemat 36 en zou genegen willen zijn om hiervan foto(s) te maken, en van de aanwezige plaquette ?

Bij voorbaat bedankt.



Mag ik de betreffende mensen wijzen op mijn website: http://www.webridder.nl
en dan in het bijzonder op het gedeelte de "Slag bij Mill" In het rechtermenu. Daar staat een beschrijving van een wandel- en fietstocht nr.1. In die routebeschrijving komt kazemat nr. 36 én de heer van Willegen voor. Een zekere heer Marcel Jans uit Cuijk is druk doende om foto's te maken van bedoelde kazemat.

Mag ik verder iedereen attenderen op de WO II Toplijst van genoemde website (in het linkermenu). Misschien de moeite waard om je daarin in te schrijven.

Met vriendelijke groet,
de Webridder


wo sep 15, 2004 5:25 pm
Hans
Bericht 
Beste Webridder,

Ken jij deze heer van Willigen persoonlijk ? Heb jij met hem wel eens een gesprek gehad over deze meidagen van 1940 en zijn rol hierin ? Ben echt benieuwd naar alle informatie.


wo sep 15, 2004 5:49 pm
webridder
Bericht 
Beste Hans

Helaas nee, ik ken de de heer van Willigen niet persoonlijk. Volgens mij komt hij wel elk jaar naar Mill naar de jaarlijkse herdenking. Ook ik ben uiteraard reuze benieuwd naar alles wat te maken heeft met de meidagen 1940 in Mill.
Mijn site is echter al zeer uitgebreid. Surf er maar eens doorheen.
Enne ..... wanneer je kans ziet om jouw site in de WO II Toplist van de webridder op te nemen. Heel graag !!

Met vriendelijke groet
de webridder


wo sep 15, 2004 5:59 pm
Hans
Bericht 
Beste Webridder,

Ik zal in ieder geval het persoonlijk contact wat ik met deze goede man heb 'warm houden' en regelmatig eens contact met hem zoeken. Eventuele persoonlijke bevindingen, die van nut kunnen zijn voor je website die er overigens goed en verzorgd uitziet, zal ik je dan ook laten weten.

groeten,

Hans


wo sep 15, 2004 6:03 pm
marcel
Bericht 
Ben net naar Mill geweest heb de foto's van kazamat 36 , en ik heb al een link op de site van webridder gezet van stiwot, stuur de foto's naar je toe Hans.

marcel jans

Afbeelding


wo sep 15, 2004 8:11 pm
dvdhoven
Bericht 
:D Is dat nou een geval van betonrot of lijkt dat maar zo? :D


wo sep 15, 2004 8:26 pm
Hans
Bericht 
Marcel, ik heb je via de mail al netjes bedankt, maar bij deze : nogmaals enorm bedankt voor de spontane en zeer vlotte medewerking.


wo sep 15, 2004 8:32 pm
webridder
Bericht 
Bovenstaande foto van kazemat nr. 36 staat nu ook op de website van http://www.webridder.nl/slagbijmill/. Is het mogelijk dat ik tevens het verhaal van de heer van Willigen integraal opneem in de rubriek Diverse verhalen?

Met vriendelijke groeten,
de webridder


do sep 16, 2004 9:21 am
Ronald Stassen
Bericht 
Kijk wij medewerkers van Oologsmusea zijn nu eenmaal snel en goed bezig.
We hebben er zelf natuurlijk ook ons voordeel meen Hans, die bunker van Mill bedoel ik dan.


do sep 16, 2004 11:19 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group