|
|
Het is nu di jan 26, 2021 9:51 am
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Een leger bij dageraad. R. Atkinson.
Auteur |
Bericht |
David
David
Geregistreerd: vr apr 02, 2004 6:10 pm Berichten: 733 Woonplaats: Akersloot
|
 Een leger bij dageraad. R. Atkinson.
Wie heeft dit boek liggen/gelezen? Hij staat hoog op de verlanglijst maar ik wilde eerst jullie recensies horen.
Zag net dat er in het topic van aangeschafte boeken ook een klein beetje over werd gesproken maar niet veel..
_________________ RANGERS LEAD THE WAY!!!
|
zo sep 06, 2009 12:53 pm |
|
 |
Jeroen
Bestuur STIWOT
Jeroen
Geregistreerd: za maart 13, 2004 10:20 pm Berichten: 8024 Woonplaats: Helmond
|
Heb er wel goede verhalen over gehoord (over de originele Engelse boeken). Is deel 1 van een trilogie, deel 2 is al uit, deel 3 komt nog...
Zie ook: http://www.liberationtrilogy.com/
Ik ben mezelf aan het inhouden tot ze alledrie uit zijn, dan zal er vast wel een boxset of zo uitkomen.
_________________ "When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.
|
zo sep 06, 2009 12:59 pm |
|
 |
hoefrh
hoefrh
|
Heb "Army at Dawn" tijdens de vakantie gelezen. Ik vond het uitermate goed geschreven. Gaf mij ruim voldoende informatie over een voor mij nog vrij onbekend terrein. Atkinson is niet bang om m.n. de onervarenheid van het Amerikaanse leger te belichten. De schrijfstijl sprak mee aan, het boek leest als een roman.
Ben nu bezig met deel 2 (rond de 300 pagina´s al gelezen) en in 1 word: geweldig
|
wo sep 09, 2009 3:23 pm |
|
 |
David
David
|
Ok, bedankt voor de tips! Boek is besteld en over enkele dagen binnen.
|
vr sep 11, 2009 5:04 pm |
|
 |
Pieter F
Moderator
Pieter F
Geregistreerd: wo nov 15, 2006 9:50 am Berichten: 4807 Woonplaats: Vlaardingen
|
Ik heb er ook al meermalen mee in mijn handen gestaan. Ik wacht alleen nog even tot mijn verjaardag.
_________________ At the going down of the sun and in the morning we will remember them
|
vr sep 11, 2009 7:47 pm |
|
 |
David
David
|
Gisteren ontvangen. Even vlug doorgenomen en ziet er veelbelovend uit. Wel een dikke pil zeg!
|
zo sep 20, 2009 4:42 pm |
|
 |
Foes
Foes
|
heb deel 1 gelezen, was zeer onder de indruk!
Heb zojuist een mail gestuurd met de vraag wanneer deel II eventueel in het Nederlands uitgebracht zal worden. Mocht dit nog niet bekend zijn, ga ik hem in het Engels bestellen.
Als ik een reactie hoor zet ik het hier wel weg.
gr.
|
do dec 31, 2009 6:22 pm |
|
 |
Pieter F
Moderator
Pieter F
|
Ik ben bang dat het nog wel eventjes duurt voordat deel twee in het Nederlands komt. Zo vreselijk lang is deel 1 hier namelijk nog niet uit. Ondanks dat hij zijn standpunt er nogal dik oplegt vond ik het toch een interessant en prettig leesbaar boek, dus ik ben wel benieuwd naar de vervolgdelen.
_________________ At the going down of the sun and in the morning we will remember them
|
za jan 02, 2010 11:20 am |
|
 |
Foes
Foes
|
Heb zojuist een mail ontvangen van de uitgeverij, deel II van de trilogie staat gepland voor april 2010.
Dus nog even geduld.
Gr Maikel
|
zo jan 03, 2010 1:05 pm |
|
 |
RainbowRob
RainbowRob
|
Heeft iemand deeltje 2 al?
|
do jun 10, 2010 7:55 pm |
|
 |
Pieter F
Moderator
Pieter F
|
Ja, maar ik wacht nog even met lezen tot de vakantie.
|
do jun 10, 2010 8:08 pm |
|
 |
ErnstJan
ErnstJan
Geregistreerd: zo jun 06, 2004 11:58 am Berichten: 1239 Woonplaats: Linschoten
|
Dit vind ik interessant om te gaan lezen. Zo te zien ook goede dikke pillen.(jammer dat de prijs er dan ook gelijk naar is.)
Wel apart dat de subtitel bij deel1: de bevrijding van Europa is terwijl het over de operaties in Afrika schijnt te gaan.
_________________ Not one shall be forgotten
|
zo aug 15, 2010 3:03 pm |
|
 |
Pieter F
Moderator
Pieter F
|
Dat klinkt inderdaad raar, maar Atkinson geeft aan dat de bevrijding van Europa niet te begrijpen is zonder de eerdere operaties en de leermomenten hieruit te bekijken.
|
zo aug 15, 2010 7:37 pm |
|
 |
ErnstJan
ErnstJan
Geregistreerd: zo jun 06, 2004 11:58 am Berichten: 1239 Woonplaats: Linschoten
|
Nee, ok. Maar dan moet je de boeken anders noemen 
_________________ Not one shall be forgotten
|
zo aug 15, 2010 8:18 pm |
|
 |
Jeroen
Bestuur STIWOT
Jeroen
Geregistreerd: za maart 13, 2004 10:20 pm Berichten: 8024 Woonplaats: Helmond
|
Dat doet ie ook, in het Engels is de ondertitel van An Army at Dawn: The War in North Africa, 1942-1943. Lijkt me duidelijk. Alleen die rare vertalers maken er soms de meest idiote dingen van. 
_________________ "When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.
|
zo aug 15, 2010 8:56 pm |
|
|