Het is nu do maart 28, 2024 10:55 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Profielwerkstuk 
Auteur Bericht
wo2-freak
Bericht Profielwerkstuk
Hallo,

ik zit momenteel in Havo 4 en ga waarschijnlijk (naar de resultaten nu) over naar Havo 5. Ik heb samen met iemand anders een vak gekozen voor ons profielwerkstuk: Geschiedenis. Onderwerp: Tweede Wereldoorlog.
We weten echter niet zo goed welk ding uit WO2 we moeten bespreken/over maken. Wat lijkt jullie goed om het over te hebben? Liefst een onderwerp waar algemeen weinig van bekend is, wel interessant kan zijn voor Havo-5 leerlingen om er naar te luisteren en er veel informatie van is. Zelf weet ik al enorm veel over WO2 en zou over de bekendste slagen makkelijk uit mijn hoofd een verslag inleveren van meer dan 10 pagina's, maar daar gaat het nu dus even niet om.

O ja, we willen een documentaire daarover maken en in de zomer gaan we waarschijnlijk weer naar de Ardennen & Normandië. Dus een onderwerp in de richting van Operation Overlord/Battle of the Bulge zou leuk zijn, want dan heb ik ook eigen beeldmateriaal.

En mochten we echt voor een documentaire gaan, heeft iemand dan nog tips hoe een documentaire te maken? Dus het instellen van voice-over op al bestaand beeldmateriaal, verloop van de films/foto's etc.


wo jun 09, 2010 6:11 pm
Pieter F
Bericht 
Zijn de eisen voor het profielwerkstuk dan zo veranderd in enkele jaren? Ik heb 4 jaar terug, toen ik in 6VWO zat, mijn profielwerkstuk gemaakt. Mijn onderwerp was het Ardennenoffensief. Wat betreft hoofd- en deelvragen, dit zou ik niet meer weten. Ik weet ook niet of ik dat bestand nog ergens heb.


do jun 10, 2010 10:21 am
Ifs
Bericht Re: Profielwerkstuk
wo2-freak schreef:
Hallo,

ik zit momenteel in Havo 4 en ga waarschijnlijk (naar de resultaten nu) over naar Havo 5. Ik heb samen met iemand anders een vak gekozen voor ons profielwerkstuk: Geschiedenis. Onderwerp: Tweede Wereldoorlog.
We weten echter niet zo goed welk ding uit WO2 we moeten bespreken/over maken. Wat lijkt jullie goed om het over te hebben? Liefst een onderwerp waar algemeen weinig van bekend is, wel interessant kan zijn voor Havo-5 leerlingen om er naar te luisteren en er veel informatie van is. Zelf weet ik al enorm veel over WO2 en zou over de bekendste slagen makkelijk uit mijn hoofd een verslag inleveren van meer dan 10 pagina's, maar daar gaat het nu dus even niet om.

O ja, we willen een documentaire daarover maken en in de zomer gaan we waarschijnlijk weer naar de Ardennen & Normandië. Dus een onderwerp in de richting van Operation Overlord/Battle of the Bulge zou leuk zijn, want dan heb ik ook eigen beeldmateriaal.


Moet dat onderwerp militair, sociaal of economisch zijn? Nederland of algemeen?

Enkele suggesties: Slag om het Hürtgenwald; Operation Fortitude; Operation 'Bodenplatte';

Hier een website met honderden feiten en feitjes van WO2 - misschien vind je er een interessant onderwerp:

http://members.iinet.net.au/~gduncan/facts.html


do jun 10, 2010 12:02 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ik zeg natuurlijk Oostfront. Fascinerende gebeurtenissen die nog niet zo veelvuldig beschreven zijn als D-Day of het Ardennenoffensief ofzo. Of doe het over Nederlanders aan het Oostfront, geeft het ook nog een vaderlands tintje.


do jun 10, 2010 12:51 pm
Profiel
wo2-freak
Bericht 
We hebben alles een beetje bekeken, maar zijn er nog niet uit wat het precies word:

- Operation Overlord
- Operation Barbarossa /Oostfront-Stalingrad\
- Campagne in Italië (Anzio, Monte Cassino, Gotische Linie)
- Verzetsbewegingen in de Balkan (Maar ben bang dat hier maar weinig over te vinden qua beeldmateriaal, vergeleken met de andere 3).

Weet iemand een handig programma'tje, waarin je een voice over kunt toevoegen op al bestaande oude filmpjes?


do jun 10, 2010 3:30 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group