Het is nu do maart 28, 2024 5:34 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Militrack en militariabeurs Overloon 
Auteur Bericht
David
Bericht Militrack en militariabeurs Overloon
Ik stuitte zojuist op een bericht dat het Liberty park in Overloon op zaterdag 15 en zondag 16 mei dit evenement organiseert.

Er zullen in dat weekend diverse Duitse voertuigen uit W02 te zien zijn. In rijdende staat welteverstaan. Oa een Jagdpanzers, Schwimmwagens en diverse Half tracks. Heeft iemand enig idee waar ik een programma kan vinden? En is het de moeite waard om 2 uur heen/ 2 uur terug te rijden?


di apr 27, 2010 8:10 am
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Hier het nieuwsbericht van LP zelf: http://www.libertypark.nl/index.php?p=actueel&id=101

Je kunt dus volgens mij beter op zondag gaan...

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di apr 27, 2010 8:18 am
Profiel WWW
David
Bericht 
Dat had ik al een beetje begrepen Jeroen. Dan ben ik er dus op zondag te vinden. Nog anderen die gaan?


di apr 27, 2010 7:40 pm
Oliver P.
Bericht 
Yup! Ik zal er zeker zijn en dit combineren met een bezoek aan Ysselsteyn.


di apr 27, 2010 9:08 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Misschien een extra reden om te komen... STIWOT zal er ook zijn! (op die zondag)

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo apr 28, 2010 10:24 pm
Profiel WWW
Meveda
Bericht 
Het is zeker de bedoeling dat ik er ben....je ziet niet zo veel Duits rijden...


vr apr 30, 2010 10:08 am
matteke
Bericht 
ik zal er zeker bij zijn.

1 van de eerste keer dat ik duits materiaal zie rijden.
ben alleen nog aan het twijfelen of ik mijn us kleding aan zal doen.


groetjes uit Venlo


do mei 06, 2010 10:23 pm
earlymb
Bericht 
matteke schreef:
ik zal er zeker bij zijn.

1 van de eerste keer dat ik duits materiaal zie rijden.
ben alleen nog aan het twijfelen of ik mijn us kleding aan zal doen.


groetjes uit Venlo


Dan zul je dat weekend een overdosis krijgen! Er worden een kleine 30 voertuigen verwacht, waaronder een aantal halftracks van allerlei types. Dat maakt het inderdaad een vrij bijzonder gebeuren in de BeNeLux. Alle voertuigen zijn origineel en speciaal uitgenodigd door het museum om mee te doen.

Er is in het museumpark een pad vrijgemaakt van ongeveer anderhalve kilometer lengte waar het hele circus zijn rondjes kan draaien, wat natuurlijk niet wil zeggen dat elk voertuig de hele dag door in beweging is. Dat geeft natuurlijk wel unieke foto kansen, dus vergeet je camera niet.

Ik geloof niet dat er een re-enactment element is, dus je moet zelf maar kijken of je een uniform aandoet. Op zondag zal er bovendien een militariabeurs zijn en een bijeenkomst van militaire schaalmodelbouwers. Als je in de buurt woont is het zelfs te overwegen op beide dagen te komen.

Openingstijden:
Zaterdag: 12.00 - 18.00
Zondag: 10.00 - 17.00

Toegang is 4,50 pp voor alleen het park en 10,00 pp voor het park + het museum geloof ik.

Grtn :wink:

David


vr mei 07, 2010 4:07 pm
matteke
Bericht 
Ik geloof niet dat er een re-enactment element is, dus je moet zelf maar kijken of je een uniform aandoet.


Iedereen daar met een duits voertuig zal ook in een duits uniform rondlopen.
En misschien is het wel leuk voor het publiek als er ook een amerikaan tussen loopt.
Of zullen ze dat niet op prijs stellen??

groetjes mike


ma mei 10, 2010 7:46 pm
matteke
Bericht 
Op zondag 16 mei is er in vierlingsbeek ook van alles te doen.
hieronder een korte omschrijving.


Vierlingsbeek 16 mei
Voor een vossenjacht/wandel-/speurtocht in Vierlingsbeek zijn er geüniformeerde troepen gevraagd om op markante punten in het dorp iets te kunnen laten zien anno 1944. Gevraagd is enkele voertuigen en wat gebruiksspullen zodat er een leuk plaatje ontstaat. Gedacht wordt er aan een motor, Jeeps, Dodges, en eventueel wat grotere voertuigen, met enkele displays er bij, Amerikaans of Brits. Rondtoeren op de route kan ook.

Er zijn foto exposities, vertellingen en film voorstellingen van materiaal van en over het dorp in 44 - 45. Het verzoek komt naar aanleiding van LwF 2008, de school uit Vierlingsbeek die ons toen bezocht heeft. Voor broodjes, koffie etc. wordt gezorgd.



Als het weer goed is kun je het leuk combineren


groetjes


ma mei 10, 2010 7:50 pm
earlymb
Bericht 
matteke schreef:
Iedereen daar met een duits voertuig zal ook in een duits uniform rondlopen.


Wij nemen 6 voertuigen mee en dragen geen uniformen, en dat zal waarschijnlijk ook gelden voor de meeste andere voertuigeigenaren.

Maar zoals ik al eerder schreef, als jij een Amerikaans uniform wil dragen is dat geen enkel probleem. Die evenementen in Vierlingsbeek klinken erg leuk, maar hou er rekening mee dat zoiets altijd meer tijd kost dan je denkt. 8)

Grtn :wink:

David


di mei 11, 2010 1:47 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
En dit is aanwezig (uit de NB van LP):

Aanwezig zullen o.a. zijn een Hetzer, Halbketten 250 en 251, 2 stuks 8-Tonner Zugmaschinen, 3 Stucks 1-Tonner Zugmaschinen, een paar Kettengrader, meerdere Kübel- en Schwimmwagen en diverse motoren, o.a. BMW R75 en Zündapp KS600 en KS750 en, óók heel bijzonder een Steyer en een Mercedes Benz 170V. Die voertuigen gaan dus 2 dagen rijden over een parcours van ruim 1,5 km dat we op ons terrein hebben uitgezet.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di mei 11, 2010 6:23 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Heb de hele lijst via de directeur van LP gekregen, alleen geen idee of ik hem mag publiceren... 32 Duitse voertuigen!


di mei 11, 2010 10:42 pm
Profiel
earlymb
Bericht 
Mijn foto's van dit gebeuren: http://www.flickr.com/photos/50285153@N ... 957457977/

Als crewmember van de Crompton Collection heb ik het behoorlijk druk gehad maar ook veel gereden; wij waren daar met de Hetzer, SdKfz.250 'Neue', SdKfz. 251/D, SdKfz. 7 (cargo) 8-tonner en een Schwimmwagen.

Grtn :wink:

David


di mei 18, 2010 12:51 am
earlymb
Bericht 
Het eerste artikel van een serie van 3 over dit evenement staat in het Britse blad 'Military Machines International' van juli 2010:

Afbeelding

Grtn ;)

David


zo jun 13, 2010 6:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group