Het is nu do maart 28, 2024 9:44 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Collaborerende schoolmeester uit Ede 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Collaborerende schoolmeester uit Ede
Onderstaande vraag ontving ik via Go2war2.nl. Is er iemand bij wie dit een belletje doet rinkelen? De naam van de schoolmeester heb ik met het oog op privacy verwijderd, maar kan ik via PB wel doorgeven.

Citaat:
During the war [...] a schoolteacher in Epe, Gelderland, worked in uniform for the SS/SD and after the war he was sentenced to labor in the coalmines.
I was hiding in Tongeren and Epe during the war, and he was one of the fellows we were strongly warned against.
Whatever I have been trying, I could not find out what exactly he was sentenced for.Would you have any information?
Did he work closely together with Achterberg or Jonker, who were killed by the resistance?
Was he involved with the murder of 'onderduikers' next to Venneholt in Tongeren near the end of the war?

Thank you for your attention,


Citaat:
further to my email this morning:
my wife remembered that the execution near Venneholt , which was a summer cottage near Wissel, Gortel and Tongeren, happened on 23 December 1944, and that at least wo indiviaals were shot there named Mendelsohn and van Horne.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


zo dec 27, 2009 9:34 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group