Het is nu do maart 28, 2024 10:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Hitler's oorlogsverklaring aan de Verenigde Staten 
Auteur Bericht
wo2-freak
Bericht Hitler's oorlogsverklaring aan de Verenigde Staten
Ik heb op youtube net een aantal filmpjes gekeken waarin Hitler de oorlog verklaard aan de Verenigde Staten. In de filmpjes is ook te zien dat Hitler duidelijke redenen had en dat de VS niet zo neutraal was als vaak word beweerd. Ik dacht dat het misschien leuk zou zijn als ik de link naar de filmpjes hier plaats, zodat jullie ze ook kunnen zien:

1.http://www.youtube.com/watch?v=hOY_0gIV7is&feature=fvw
2.http://www.youtube.com/watch?v=StIskkWEyy8&NR=1
3.http://www.youtube.com/watch?v=9YzhaNuSqpM&feature=related

Het gaat om 3 filmpjes die bij elkaar horen. De totale lengte is ongeveer 26 minuten. Wat vinden jullie ervan?


za dec 19, 2009 3:23 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak ben je gek geworden? Ja leuk, laten we gaan linken naar de youtube site van een antisemiet die van de "zionistische staat Amerika" ("zionist state: USA") spreekt. Wat "THELINDGRENN" als bijschrift geeft zegt meer dan genoeg:
Citaat:
Even after the years of discrimination and incitements done by the American government, Hitler reached out his hand to the american people, he thought very highly of them, even to a point where he though that they ignored the jewish propaganda about the Reich. It's an eternal shame that the feelings were not mutual.

En wat hij over zichzelf zegt maakt het af:
Citaat:
Whenever I'm sad or feeling down, I gaze upon the Führer, and I experience a feeling similar to when your sitting on a gloomy day, on the porch, and then slowly the sun springs out as the sunlight slowly crosses over your hand and you're filled with warmth and happyness.

Es Lebe die nationalsozialistische bewegung! Es Lebe Deutschland!

Kan iemand deze vuiligheid van het stiwot forum verwijderen? Op neonazistische propaganda zitten we niet te wachten.


za dec 19, 2009 3:38 pm
wo2-freak
Bericht 
Lol? Doe eens rustig aan. Het gaat om het filmpje, ik heb niet eens naar de beschrijving van het filmpje gekeken. En dat je mij uitmaakt voor neo-nazi (ja, als je zegt: neonazistische propaganda, dan maak jij mij dus uit voor neo-nazi) is gewoon belachelijk. Ik plaats enkel een link naar filmpjes waarin je kunt luisteren naar Hitler's oorlogsverklaring aan de VS én zijn redenen daarvoor. Als je het op jouw manier bekijkt is het plaatsen van een Swatsika op een WO2-forum al neonazistische propaganda. Deze site is toch bedoeld om het over onderwerpen te hebben die met WO2 te maken hebben?


za dec 19, 2009 3:56 pm
Harro
Bericht 
Elke debiel kan lezen en begrijpen dat ik jou niet voor neonazi uitmaak. Dat doet echter niets af aan de kwalijke achtergrond van de site waarnaar jij linkt. Wat je wel had kunnen doen is even iets verder kijken dan je neus lang is.


za dec 19, 2009 4:16 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Wo2-freak, misschien kun je aangeven wat jouw mening is en waarom je juist deze filmpjes met ons wilt delen? Tenslotte heeft Harro gelijk dat de bedoelingen van degene die deze filmpjes ge-upload heeft niet bepaald fris zijn.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za dec 19, 2009 4:24 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Precies, door al te stellen "dat de VS niet zo neutraal waren als vaak wordt beweerd" gaat "wo2-freak" er blijkbaar blind vanuit dat de redenen die Hitler in deze filmpjes geeft objectief en betrouwbaar zijn. Opmerkelijk, maar ik voel verder totaal geen behoefte om daarover een soort van open discussie te houden. Zijn opmerking dat hij verder niet eens naar de beschrijving van de filmpjes heeft gekeken (en ik neem aan ook niet naar de overige informatie) geeft aan dat "wo2-freak" weinig begrepen heeft van bronkritisch denken.


za dec 19, 2009 5:07 pm
Lauw
Bericht 
wo2-freak schreef:
En dat je mij uitmaakt voor neo-nazi (ja, als je zegt: neonazistische propaganda, dan maak jij mij dus uit voor neo-nazi) is gewoon belachelijk.


Jouw manier van redeneren spoort echt voor geen meter.

En als je een video post, wáárom kijk je dan niet eerst naar de beschrijving / profiel uploader? Komt een beetje dom over.


za dec 19, 2009 7:11 pm
John S.
Bericht 
Op zich vind ik het wel interessant om naar de speech te luisteren. Geeft een mooi beeld van de sluwe gerafineerdheid van de Führer; een waarachtig fascinerend doch verknipt mens. Maar wij weten intussen ook wat deze man en zijn aanhangers hebben aangericht. Alleen daarom al moet je duidelijk kijken voordat je deze link hier op het forum zet. Thelindgren is simpelweg een antisemitistische neo-nazi, met enge ideeen. WO-2freak had dit (net als ik) ook binnen 2 seconden kunnen zien. Alleen de titel van het eerste filmpje zegt genoeg....... :shock:


za dec 19, 2009 8:02 pm
Ries
Bericht 
Dat wat de linkjes laten zien is bij elkaar minder dan een derde van Hitlers rede voor de Deutsche Reichstag van 11 december 1941.


za dec 19, 2009 8:10 pm
wo2-freak
Bericht 
Maar jullie kijken nu alleen naar de persoon die deze film heeft gepost en naar de titels van de filmpjes. Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat om de speech zelf, al was de titel ''Hitler heeft nooit bestaan.''

Ik heb niet gericht gezocht naar deze speeches, ik kom ze gewoon bij toeval tegen toen ik naar andere filmpjes over WO2 keek, dus bekeek ik ze even. De speeches geven mij een duidelijk beeld waarom Hitler de oorlog heeft verklaard aan de Verenigde Staten. Als je naar deze speeches luistert, betekent dat niet meteen dat je hem gelijk heeft omdat hij zo zijn redenen had, nee, ik ben zoals jullie geïnteresseerd in WO2 en bekijk/luister zulke dingen gewoon.

Ook is het mooi om te zien dat deze speeches bewaard zijn gebleven, wat als al zijn speeches vernietigd werden omdat, zoals de meesten van jullie beweren, het troep is en verwijderd moet worden? Dat is toch zonde, zulke speeches hebben zeker wel een historische waarde. Het is niet zo dat alleen neo-nazi's naar zijn speeches luisteren, genoeg normale mensen luisteren naar zijn speeches.

Ik heb deze filmpjes hier geplaatst omdat ik wil weten wat jullie van deze speech vinden en wat jullie vinden van de redenen die hij geeft om de VS aan te vallen.
Alleen ik merk dat niet iedereen blij is met dit topic en dat ik zelfs wordt uitgescholden.

En Harro, reageer aub niet meer op mijn berichten. Ik ben jou kinderachtige berichten echt zat, spellingen lopen te verbeteren, mij uitmaken voor neo-nazi en mij min of meer uitmaken voor een dom persoon. Gelukkig plaats ik hier niet wat ik over jou denk en dat doe ik ook niet, ik houd het lekker voor me zelf. Zou jij ook eens een keer moeten doen :)


za dec 19, 2009 8:39 pm
John S.
Bericht 
Citaat:
Ik heb deze filmpjes hier geplaatst omdat ik wil weten wat jullie van deze speech vinden en wat jullie vinden van de redenen die hij geeft om de VS aan te vallen.


Dat laat zich raden....


za dec 19, 2009 8:44 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
En Harro, reageer aub niet meer op mijn berichten. Ik ben jou kinderachtige berichten echt zat, spellingen lopen te verbeteren, mij uitmaken voor neo-nazi en mij min of meer uitmaken voor een dom persoon. Gelukkig plaats ik hier niet wat ik over jou denk en dat doe ik ook niet, ik houd het lekker voor me zelf. Zou jij ook eens een keer moeten doen :)

Daar ga je weer. Misschien moet je toch eens door je blinde woede heen kijken en even aangeven waar ik jou voor neonazi uitmaak want nogmaals dat doe ik niet en iedereen heeft dit door behalve jij. Ook zeg ik nergens dat je dom bent, dat maak jij ervan. Ik weet dat je de neiging hebt om te beweren dat ik van alles over jou zeg en schrijf (zie wo2.nl) maar hier heeft iedereen kunnen zien dat die beledigingen die jij ziet enkel in jouw hoofd zitten. Of ik op je berichten reageer maak ik verder zelf wel uit.


za dec 19, 2009 9:10 pm
Vin1
Bericht 
John S. schreef:
Op zich vind ik het wel interessant om naar de speech te luisteren. Geeft een mooi beeld van de sluwe gerafineerdheid van de Führer; een waarachtig fascinerend doch verknipt mens.


Ik heb deze filmpjes nog niet bekeken, maar ik vind het wel interessant om speeches van Hitler te bekijken inderdaad. En inderdaad NIET omdat ik een Neo-nazi ben, maar puur uit belangstelling wat een talent Hitler had voor speeches en zijn kwaliteit om mensen met hem mee te krijgen op deze manier. Dat ik het dan niet met de inhoud eens ben, dat is dan de andere kant. Ook bekijk ze soms om meer te begrijpen van de macht wat de man heeft kunnen krijgen...Dat zijn dingen wat mij ook boeit.
Een goede spreker kan de massa bespelen en naar zijn hand zetten.
In de huidige politiek zie ik dit toch ook maar zelden terug dat er zulke sprekers aan het woord komen die wat extra's hebben....


za dec 19, 2009 10:58 pm
Vin1
Bericht 
John S. schreef:
Op zich vind ik het wel interessant om naar de speech te luisteren. Geeft een mooi beeld van de sluwe gerafineerdheid van de Führer; een waarachtig fascinerend doch verknipt mens. Maar wij weten intussen ook wat deze man en zijn aanhangers hebben aangericht. Alleen daarom al moet je duidelijk kijken voordat je deze link hier op het forum zet. Thelindgren is simpelweg een antisemitistische neo-nazi, met enge ideeen. WO-2freak had dit (net als ik) ook binnen 2 seconden kunnen zien. Alleen de titel van het eerste filmpje zegt genoeg....... :shock:


za dec 19, 2009 11:01 pm
Vin1
Bericht 
Ach dit soort dingen op youtube bekijk ik nooit hoor. Maar meer docu's van bijv. BBC. Ik zoek het ook niet op, maar als ik het zie, boeit het mij.

En Wilders vergelijken met Hitler is waanzin....
Ook zijn sprekerstalent staat niet eens in de schaduw van Hitler.

Verder wil ik het niet over politiek hebben met geen woorden maar daden.
Dat ben ik met je eens, maar dat is een hele andere discussie.

Ik bedoel in mijn reactie puur het feit dat ik het interessant vind als iemand een bijzonder talent heeft.
Het feit dat het levensgevaarlijk is als je dit combineert met verkeerde ideeen zoals Hitler, dat is een ander verhaal. Maar dat bedoel ik helemaal niet. Nogmaals puur de interesse in zijn talent van overeden.

Net als dat ik ook graag bijzondere topsporters interessant vind die in de topsport gewoon uitblikken.

Dus vat mijn reactie niet zo zwaar op aub. :D Totaal onschuldig :!:


zo dec 20, 2009 12:24 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group