Het is nu do maart 28, 2024 12:14 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
WO2-tijdschriften 
Auteur Bericht
RainbowRob
Bericht WO2-tijdschriften
[Edit Auke]Dit topic is een afsplitsing van Vanaf 15 december: nieuwe Wereld in Oorlog!. Tevens Wilco's bijdrage even gekopieerd.[/edit]

Wilco_Vermeer schreef:
Tsja Harro, over smaak valt niet te twisten. Ik lees het blad eerlijk gezegd ook niet meer. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik het toch weer een te "populair" getint blad vind. Ik richt me meer op inhoudelijk "professioneler" of misschien moet ik zeggen "wetenschappelijker" tijdschriften. Dit vooral omdat professioneel gelijk zo denigrerend klinkt en dat is ook weer niet de bedoeling. Voor het "grotere" publiek is een dergelijk tijdschrift wel voldoende, maar mij persoonlijk boeit het te weinig voor die prijs.

Wilco, welk tijdschrift zou dan aanraden? Ik ben het namelijk helemaal met je eens.


ma dec 14, 2009 6:58 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Helaas kan ik je geen tijdschrift aanraden omdat er geen wetenschappelijker Wo2 blad is. Maar interessant zijn Internationales Militaria Magazine, Militaria, Ritterkreuzarchiv, Historisch Nieuwsblad (indien er Wo2 items in staan), Die Zeit Geschichte (idem), Der Spiegel Geschichte (idem) en dergelijke.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma dec 14, 2009 7:46 pm
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
Ik heb het historisch nieuwsblad een tijdje gehad maar toen stond er een enquete in dat de lezers minder artikelen over wo2 wilden. Aangezien het blad uiteraard zijn lezers volgt kwamen er toen ook minder wo2 artikelen, sindsdien heb ik het echter nog nauwelijks gekocht.


ma dec 14, 2009 8:14 pm
John S.
Bericht 
RainbowRob schreef:
Wilco, welk tijdschrift zou dan aanraden? Ik ben het namelijk helemaal met je eens.


Ik heb een aantal jaren het Amerikaanse WW2-Magazine gehad. Dat is erg de moeite waard !!

http://www.historynet.com/worldwar2


di dec 15, 2009 4:13 pm
RainbowRob
Bericht 
gehad? dus nu niet meer?


di dec 15, 2009 4:44 pm
John S.
Bericht 
Ja, inderdaad.
Ik heb hier en aantal jaargangen liggen en ik had vaak niet de tijd om het magazine fatsoenlijk te lezen. Er stond simpelweg te veel informatie (verhalen ed) in.
Daarom ben ik gestopt met betalen en ja....dan sturen ze je op een gegeven moment niks meer ... :wink:

Ik heb nog zoveel boeken die ik moet lezen...Ik denk dat ik later wel weer lid word. Als ik meer tijd heb.

(ps. ben ik nou de enige die helemaal gek word van de (technische) traagheid van dit forum????? het duurt soms minuten eer je een bericht kunt plaatsen... :evil: )


di dec 15, 2009 6:48 pm
pedor
Bericht 
John S. schreef:

(ps. ben ik nou de enige die helemaal gek word van de (technische) traagheid van dit forum????? het duurt soms minuten eer je een bericht kunt plaatsen... :evil: )


Bij mij hetzelfde. Het duurt vaak minuten


wo dec 16, 2009 7:29 pm
John S.
Bericht 
Het is al maanden zo. Wordt tijd dat iemand daar wat aan doet...... 8)


wo dec 16, 2009 7:55 pm
schinkel1813
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Helaas kan ik je geen tijdschrift aanraden omdat er geen wetenschappelijker Wo2 blad is. Maar interessant zijn Internationales Militaria Magazine, Militaria, Ritterkreuzarchiv, Historisch Nieuwsblad (indien er Wo2 items in staan), Die Zeit Geschichte (idem), Der Spiegel Geschichte (idem) en dergelijke.


Het Internationales Militaria Magazine is zeker aan te raden! Het Engelse After the Battle vind ik ook zeer goed. Het Ritterkreuzarchiv ken ik niet, is dit van de Ordensgemeinschaft der Ritterkreuzträger?


do dec 17, 2009 8:06 am
Harro
Bericht 
Idem, minuten bezig met plaatsen van een bericht maar ik ben er inmiddels wel achter dat het bericht dan al lang geplaatst is terwijl het forum nog zegt bezig te zijn met plaatsen.


do dec 17, 2009 10:18 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Citaat:
Het Ritterkreuzarchiv ken ik niet, is dit van de Ordensgemeinschaft der Ritterkreuzträger?


Nee gelukkig niet, dan had ik er weinig vertrouwen in gehad. Nee Ritterkreuzarchiv is van Veith Scherzer, te bestellen via Verlag Scherzer.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do dec 17, 2009 10:19 am
Profiel WWW
David
Bericht 
Ben zelf geabboneerd op 40-45 Toen en nu. Interessant blad met veel (uitvoerige) beschrijvingen van slagen, personen etc.


do dec 17, 2009 2:20 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group