Het is nu do maart 28, 2024 11:43 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Bastogne memorial Walk 2009 ( 65 jaar na dato ) 
Auteur Bericht
David
Bericht 
Naar mijn mening is er toch wel degelijk gesprongen bij Bastogne...


ma dec 07, 2009 2:58 pm
Vin1
Bericht 
FIWI schreef:
Parkeren is altijd een beetje een probleem in de buurt van de walk, zeker dit jaar. Hoe vroeger de vogel, hoe meer plaats in het nest :-/


Zijn er wel tips voor parkeerplaatsen of iets in die geeft. Of gewoon naar Bastogne rijden en je ziet wel of je ergens een plaatsje vindt......

en uh, wat is vroeg?


ma dec 07, 2009 3:21 pm
sky
Bericht 
http://www.zoover.nl/belgie/luxemburg/bastogne/weer

het weer wordt al kouder:)


ma dec 07, 2009 4:37 pm
sky
Bericht 
Vin1 schreef:
FIWI schreef:
Parkeren is altijd een beetje een probleem in de buurt van de walk, zeker dit jaar. Hoe vroeger de vogel, hoe meer plaats in het nest :-/


Zijn er wel tips voor parkeerplaatsen of iets in die geeft. Of gewoon naar Bastogne rijden en je ziet wel of je ergens een plaatsje vindt......

en uh, wat is vroeg?


Tja ik was er vorig jaar rond half negen 's ochtens was nog wel plek maar als je later bent dan wordt het moeilijker denk ik zo. Ik heb ook geen idee wat er dit jaat aan drukte verwacht wordt.


ma dec 07, 2009 4:39 pm
Vin1
Bericht 
sky schreef:
http://www.zoover.nl/belgie/luxemburg/bastogne/weer

het weer wordt al kouder:)


:D


ma dec 07, 2009 4:50 pm
RainbowRob
Bericht 
David schreef:
Naar mijn mening is er toch wel degelijk gesprongen bij Bastogne...


Voor zover ik weet zijn de troepen toch echt vanuit Frankrijk per vrachtwagen richting Bastogne gebracht.


ma dec 07, 2009 10:14 pm
Ronald S
Bericht 
Jullie hebben beiden min of meer gelijk.
De enigsten die gesprongen zijn waren de mannen van het 506th Demolition team, McNiece en Agnew en groep die een pathfinder spoedcursus gehad hadden in Engeland. De rest is allemaal van Mourmelon met vrachtwagens naar Bastogne gebracht.


ma dec 07, 2009 10:45 pm
RainbowRob
Bericht 
Ronald S schreef:
Jullie hebben beiden min of meer gelijk.
De enigsten die gesprongen zijn waren de mannen van het 506th Demolition team, McNiece en Agnew en groep die een pathfinder spoedcursus gehad hadden in Engeland. De rest is allemaal van Mourmelon met vrachtwagens naar Bastogne gebracht.


ik begrijp wat je zegt maar geen van deze heren is toch aan de klok blijven hangen.


di dec 08, 2009 12:21 am
Vin1
Bericht 
Ik zit in Durbey. Dat is ruim 45 min rijden.
We gaan om 07:30 rijden. Vroeger krijg ik mijn vader niet mee :lol:
Ik hoop dat we nog mzl hebben met een plekje.....


di dec 08, 2009 2:13 pm
David
Bericht 
Bij de supply droppings zijn er Pathfinders gesprongen. Een man of 12 dacht ik.

Er is een heel bekende foto van het opzetten van een baken tbv de C47's. Hier zie je ze het baken opzetten op een soort van stenen muur. Zoals Ronald al zei. Oa McNiece en Agnew (Filthy Thirteen). Volgens mij stond één van deze heren op deze foto.

Maakt voor de rest allemaal niets uit. ik heb er reuze zin in.!!

Wij gaan donderdag met de trein vanuit Castricum. Een hele reis, maar omdat mijn ouwe een bloedhekel heeft aan autoritten zij het zo...
Helaas heeft Bastogne geen station meer en moeten we vanuit Libramont met de bus (zal waarschijnlijk taxi worden).


di dec 08, 2009 7:28 pm
Ronald S
Bericht 
Het is een voorraad stenen van de stenenfabriek die er stond. Agnew zit boven op de stenenstapel.

Rob, nee er is niemand in de kerktoren geland, de eigenlijke DZ is dan ook aan een heel andere kant van Bastogne. Het verhaal dat er dan ook een pop in de toren komt te hangen is in en in triest.

Hoop jullie wellicht te ontmoeten

Groet

Ronald


di dec 08, 2009 8:45 pm
John S.
Bericht 
Ik denk dat ik eerst doorrijd naar Assenois en daarna probeer Bastogne in te komen.


di dec 08, 2009 11:09 pm
Vin1
Bericht 
John S. schreef:
Ik denk dat ik eerst doorrijd naar Assenois en daarna probeer Bastogne in te komen.


Je bedoelt vanaf de andere kant de stad in rijden? Ivm file? Ga je laat dan?


wo dec 09, 2009 9:34 pm
Vin1
Bericht 
FIWI schreef:
Indien je meedoet aan de walk is het beter de afrit Hemroulle te nemen op de autostrade E25 en dan richting Bastogne centrum te rijden (volg de Mardasson bordjes).

TOT ZATERDAG


Bedankt voor de tip. Maar waar dan de auto neerzetten? Helemaal bij Mardasson?


do dec 10, 2009 5:33 pm
sky
Bericht 
Wordt er zo'n grote drukte verwacht dit jaar?


do dec 10, 2009 5:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group