Het is nu vr maart 29, 2024 12:29 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Herdenking Slag om Arnhem 2009 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht Herdenking Slag om Arnhem 2009
Vandaag op stap geweest met de veteraan die bij ons logeert. Het is Arthur 'Alf' Bone. Dakota piloot van 271 Squadron Down Ampney. Alf sleepte 2 Horsa's naar de Landingszones bij Arnhem en deed 1 resuplyvlucht. We zijn geweest bij:
- Onthulling monument Bombardement Ede
- Nieuwe Glider monument wolfheze
- Monument in Doorwerth
- Oude kerk en Airborne kerkhof in Oosterbeek
- Crashsite van de Dakota van zijn squadron mate Wilson aan de Bakenbergseweg

Een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we weer op stap.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


do sep 17, 2009 8:29 pm
Profiel
-Spitfire-
Bericht 
Heel bijzonder dat die bij je logeert Arjan!


do sep 17, 2009 9:10 pm
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Donderdag 18 september:

Samenzijn bij Schoonoord in Oosterbeek:

Afbeelding

Afbeelding

Herdenking in de Berenkuil in Arnhem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag 19 september: Ginkelse Heide:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


za sep 19, 2009 9:27 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Schitterende foto's weer Arjan! :D

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za sep 19, 2009 9:36 pm
Profiel WWW
-Spitfire-
Bericht 
Mooie foto's Arjan! Heb vandaag en gisteren ook aardig wat foto's gemaakt. Dat wordt de komende dagen even uitzoeken. :lol:


za sep 19, 2009 10:17 pm
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Zondag 20 september Herdenking op het Airborne kerkhof te Oosterbeek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


zo sep 20, 2009 6:06 pm
Profiel
Kriegsberichter
Bericht 
Mooie foto's Arjan.... Fijn ook te horen dat ook een klein monument - zoals in Doorwerth de aandacht krijgt die het verdient en niet vergeten wordt... !!!

Heel veel jeugd ! :D :D En niet alleen zichtbaar op de foto's....

Wat jammer (weer) vond ik zelf dat er er weer een hoop rondlopen lui met een rode baret die er destijds niet bijwaren... :roll: Ook al heb je een rode baret in de kast liggen dan zou het van restect getuigen die juist niet te dragen als een dag als gister of vandaag bij zo'n herdenking, maar die eer alleen te laten aan hun die er daadwerkelijk bij waren, ook al wordt hun aantal met het jaar minder...

To Arthur :- 1000 times THANKS !


zo sep 20, 2009 7:03 pm
Kriegsberichter
Bericht 
Mooie foto's Arjan.... Fijn ook te horen dat ook een klein monument - zoals in Doorwerth de aandacht krijgt die het verdient en niet vergeten wordt... !!!

Heel veel jeugd ! :D :D En niet alleen zichtbaar op de foto's....

Wat jammer (weer) vond ik zelf dat er er weer een hoop rondlopen lui met een rode baret die er destijds niet bijwaren... :roll: Ook al heb je een rode baret in de kast liggen dan zou het van restect getuigen die juist niet te dragen als een dag als gister of vandaag bij zo'n herdenking, maar die eer alleen te laten aan hun die er daadwerkelijk bij waren, ook al wordt hun aantal met het jaar minder...

To Arthur :- 1000 times THANKS !


zo sep 20, 2009 7:03 pm
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
Bedankt voor de mooie foto's Arjan. Dankzij jou ben ik er toch een beetje bij geweest

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


zo sep 20, 2009 10:02 pm
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Kriegsberichter schreef:
Mooie foto's Arjan.... Fijn ook te horen dat ook een klein monument - zoals in Doorwerth de aandacht krijgt die het verdient en niet vergeten wordt... !!!

Heel veel jeugd ! :D :D En niet alleen zichtbaar op de foto's....

Wat jammer (weer) vond ik zelf dat er er weer een hoop rondlopen lui met een rode baret die er destijds niet bijwaren... :roll: Ook al heb je een rode baret in de kast liggen dan zou het van restect getuigen die juist niet te dragen als een dag als gister of vandaag bij zo'n herdenking, maar die eer alleen te laten aan hun die er daadwerkelijk bij waren, ook al wordt hun aantal met het jaar minder...

To Arthur :- 1000 times THANKS !

Het is af en toe inderdaad lastig om de echte Arnhem veteranen van de anderen te onderscheiden. Naast veteranen van andere WOII-slagen, naoorlogse miltairen, etc., heb je ook wannabees. Het feit dat veel mensen er net zo als een veteraan uit willen zien, geeft nog eens extra aan hoe bijzonder de veteranen zelf zijn. Alleen een echte veteraan kan je vertellen en laten voelen/meebeleven hoe het werkelijk was 65 jaar geleden.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


ma sep 21, 2009 10:04 am
Profiel
ducatim901
Bericht 
Ondanks dat ik er een dubbel gevoel bij had, beide zijdes hebben toch veel manschappen verloren, vond ik het toch heel mooi om er bij te zijn.
Het deed me denken aan vijf jaar geleden, toen lag ik thuis met gezondheidsproblemen op mijn bed te kijken naar de herdenkingen.
Had er toen al graag bij willen zijn.
We waren in goed gezelschap van twee toffe dames die goede vrienden waren met enkele veteranen.
Er hing een prettige sfeer, ik voelde me er wel wat ongemakkelijk bij, lastig te definieren.
Ik denk dat het komt omdat ik geen oorlog heb meegemaakt.
We hebben een kort praatje gehad met Harold Padfield en we hebben het weekeind opgetrokken met Ron (en de dames Mirjam en Annelies natuurlijk!).
De herdenking bij de begraafplaats was erg mooi en de gezelligheid van oosterbeek zal me bij blijven.
Ben er volgend jaar weer bij, als het van de dames mag!!
Mijn foto's staan op Webshots, http://news.webshots.com/album/574786065QsRiAd
Groeten Jack.


za dec 19, 2009 7:54 pm
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Beste Jack,

Altijd weer leuk om foto's van anderen te bekijken. Je kunt nooit op 2 plaatsen tegelijkertijd zijn en andere mensen zien andere dingen.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


zo dec 20, 2009 12:10 pm
Profiel
ducatim901
Bericht 
Dat vind ik nu ook!
Normaal gaan we geregeld met een groepje naar forten en bunkers kijken.
Er worden dan natuurlijk van dezelfde dingen foto's gemaakt, als je je eigen foto's bekijkt en vergelijkt met die van de anderen dan zijn er altijd van die foto's waarvan je zegt, dat heb ik helemaal niet gezien........
Soms kan een cm of tien al genoeg zijn om een heel ander isdee te krijgen.
Altijd weer een beetje spannend!
Met de herdenkingen (Normandie, Arnhem, Herdenkingen slag om de Schelde) waar we dit jaar geweest zijn heb ik een vreemd gevoel overgehouden, ik vond het erg mooi en indrukwekkend maar ook een gevoel dat je er niet bij bent geweest.
Het gevoel van kameraadschap is heel mooi.
Jack Koorneef.


wo dec 23, 2009 8:22 pm
muncio
Bericht 
Jack prachtige foto reportage!


do dec 24, 2009 10:02 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group