Het is nu do maart 28, 2024 11:43 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
[Adoptiegraf] Robert L. L. Hull 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht 
Binnenkort krijg ik een Duitstalig verslag over de crash van een plaatselijke geschidenisdocent en amateurhistoricus. Hij heeft in opdracht van het Nordfriessisches Institut Bredstedt in 1986 onderzoek gedaan naar de crash.


zo maart 22, 2009 3:15 pm
Pieter F
Bericht 
Twee weken terug heb ik het verslag mogen ontvangen. Helaas waren de bijgevoegde foto's een kopie van een kopie, waardoor ze erg onduidelijk waren. De eigenaren van het orginele beeldmateriaal zijn allen overleden, waardoor het maar de vraag is of de orginelen nog boven water komen.


ma apr 20, 2009 9:06 am
Pieter F
Bericht 
Afgelopen week werd ik zeer verrast door het volgende bericht:

Peter,

My name is Katherine Crow Dickert, and I was married to Robert. I too am looking for information pertaining to Robert. Please contact me at -----.

Thank you very much and I appreciate you taking care of his grave site. It hasn't been until recently that I have been able to find information about my deceased husband.

Katherine


za mei 23, 2009 10:51 pm
muncio
Bericht 
top


wo mei 27, 2009 11:46 pm
Pieter F
Bericht 
Zeker, inmiddels heb ik via haar kleindochter (die iets handiger is met computers :wink: ) foto's mogen ontvangen van Robert zelf, van zijn crew en van Katherine als Air Force nurse. Daarnaast stuurde ze mij ingescande brieven, gedichten en een krantenartikel. Dus ik heb de komende tijd weer genoeg materiaal te bekijken.


do mei 28, 2009 8:26 am
John S.
Bericht 
Mooi !!


do mei 28, 2009 8:49 am
Jappieyo
Bericht 
Zo zie je maar...de aanhouder wint! Mocht je ook deze zoektocht bekend hebben gemaakt op het adoptieforum, zou ik het leuk vinden als je je bevindingen ook daar verteld.


do mei 28, 2009 12:35 pm
Pieter F
Bericht 
Wanneer ik een gaatje heb zal ik het hele verhaal ook daar een keertje posten, komt goed. :wink:


do mei 28, 2009 4:42 pm
Pieter F
Bericht 
Ondertussen heb ik vanuit de VS ook kopieen van zijn geboortecertificaat en zijn diploma van de vliegopleiding mogen ontvangen. Vanuit Duitsland heb ik foto's gekregen van de plaats van de crash en het veldgraf.


di okt 13, 2009 4:52 pm
Pieter F
Bericht 
Dit topic is weer aan een update toe. Afgelopen zomer is in Nijverdal het Memory Museum geopend:
Stichting Internationaal Oorlogsmuseum realiseerde in Nijverdal het oorlogsmuseum dat een realistisch beeld wil scheppen van de verschrikkingen van de gebeurtenissen uit deze periode, zodat wij leren van het verleden.

Onderdeel van dit museum is een kapel, ter ere van de gesneuvelde bevrijders. Op de wanden van deze kapel kan men, aan de hand van foto's en tekst, de levensverhalen van enkele van deze gesneuvelde bevrijders zien. Een van hen is Robert Hull (onderste rij).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
© foto's: Marianne Staman


vr dec 31, 2010 2:53 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group