Het is nu do maart 28, 2024 1:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Alfred Miksch - JG 1/ JG 3 
Auteur Bericht
mdj
Bericht Alfred Miksch - JG 1/ JG 3
Hoi,

Heb dit graf geadopteerd.

Alfred Miksch was een Oostenrijkse jagdvlieger en vloog in JG1 en JG 3: voornamelijk aan Oostfront (43 air victories).
Op 1/12/1943 aangeschoten door geallieerde jagdvliegers en neergestort in Albertkanaal (Belgie).

Nu begraven in Lommel (B).

grt
martin

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


di jan 13, 2009 9:30 pm
muncio
Bericht 
Indrukwekkend.


di jan 13, 2009 9:35 pm
Dennis N
Bericht 
Wist niet eens dat het mogelijk was om een Axis graf te adopteren.

Wat heeft je doen beslissen om voor zijn graf te zorgen, is er een connectie met je woonplaats?


wo jan 14, 2009 12:24 am
mdj
Bericht 
Ik zie het als mijn zorgplicht om zijn graf te verzorgen...Hij ligt toch ook maar ver van huis (geboren in Wenen) begraven. Voor zover ik weet, heeft nog niemand van zijn familie het graf in Belgie bezocht. En hij ging toch ook op zijn 23ste de kuil in, ver van huis en omdat hij als jadgvlieger zijn land diende....

Ik heb een connectie met Alfred Miksch omdat ik zijn medailles, oorkondes en foto's in bezit heb....


Martin

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


wo jan 14, 2009 9:32 pm
mdj
Bericht 
hier de brief van zijn staffelkapitaen aan de familie waarin de dood en de omstandigheden hiervan worden vermeld.....Je zal als moeder maar zo'n brief ontvangen....
:cry:
Martin

Afbeelding
Afbeelding


wo jan 14, 2009 9:41 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Als je wil kan je de informatie over hem aan mij mailen of pm'en voor aanvulling van zijn gegevens op ww2awards.com . Indien mogelijk graag met scans van de documenten (alleen voor archief gebruik).

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo jan 14, 2009 9:59 pm
Profiel WWW
Dennis N
Bericht 
De discussie is gesplitst in een nieuw topic wat hier te vinden is.


do jan 15, 2009 6:22 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Mooi, ook op WW2Awards: Alfred Miksch

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jan 15, 2009 7:13 pm
Profiel WWW
mdj
Bericht 
Dank Wilco. Mooi om te zien!!

Nou breekt mijn klop.... :shock: Ik wist helemaal niet dat Miksch een Ehrenpokal heeft ontvangen.....Heb er nooit iets over kunnen vinden.

Geweldig nieuws voor mij.... :D Jammer dat de oorkonde en de Ehrenpokal niet bij de groep zaten (het EKII ontbrak overigens ook).

grt
Martin


vr jan 16, 2009 11:04 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De Ehrenpokal staat vermeld in het boek van Patzwall (zie bronvermeldingen). De datum er bij is helaas de datum van de publicatie in de Ehrenliste der Deutschen Luftwaffe. Die datum is meestal enkele dagen tot enkele weken later dan de werkelijke verleningsdatum. Inderdaad jammer dat je de Ehrenpokal niet er bij had of minstens de oorkonde, dan hadden we die datum ook gehad. Wie weet duikt hij nog eens ergens op. :wink:

Ik zal overigens gelijk zijn nationaliteit nog even aanpassen, ik zie in de bovenstaande dat hij oostenrijks was. Ook zijn begraafplaats is nu toegevoegd. Ik ben nog verder aan het zoeken, ook zijn luchtoverwinningen komen er nog bij en eventuele andere informatie die ik nog tegen kom.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 16, 2009 11:08 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik heb nog voor je de gegevens van zijn laatste Kill:

Lockheed P-38H-5-LO Lightning, 42-67051 (55th FG, 38th FS, "City of Aberdeen") shot down by Obfw Alfred Miksch in BF 109G-6 of JG 1/8 at Hoogeveen, Netherlands Nov 29, 1943, Holland. MACR 1428. Pilot KIA, Wreckage and remains recovered 1978; Hoogeveen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 16, 2009 11:27 am
Profiel WWW
mdj
Bericht 
Hier een overzichtsfoto van de Miksch- groep en zijn Abschussliste...

Martin

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


vr jan 16, 2009 11:28 am
mdj
Bericht 
in bijna 1,5 jaar tijd toch 43x Abschusse... :shock:


vr jan 16, 2009 11:32 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Een werkelijk flitsende carriëre, weet je door wie hij is neergeschoten?

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 16, 2009 11:46 am
Profiel WWW
mdj
Bericht 
Nee, geen enkel idee wie Miksch de grond (of eigenlijk het water) in heeft gejaagd....

Maar ik heb wel een B17 weten te traceren die Miksch op 30-7-1943 boven Apeldoorn heeft afgeschoten...Post vanavond wel paar foto's.

Ik moet zeggen dat hij toch dicht tegen een Ritterkreuz aanzat....Ze hebben ze voor minder Abschusse verleend.

Martin


vr jan 16, 2009 11:54 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group