Het is nu do maart 28, 2024 6:04 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Herdenking Heteren 
Auteur Bericht
wesley
Bericht Herdenking Heteren
Hierbij wil ik jullie uitnodigen om te komen kijken naar het Herdenkingsweekend in Heteren op 4 en 5 oktober 2008. Dit herdenkingsweekend is voor de Amerikaanse 101e Airborne Divisie die in de maanden oktober en november 1944 een harde strijd in de Betuwe hebben geleverd tegen de Duitsers. Minstens 248 amerikaanse mannen, vonden hierbij de dood.
Langs de dijk, onder de A50 bij Heteren staat een monument. Hier is een aantal jaar niet meer herdacht. Daarom heb ik gezegd dat dit weer nodig moet gebeuren. Het resultaat is een heel herdenkingsweekend. Om de mannen die hier vochten te herdenken.
Het programma van het weekend zal als volgt eruit zien:
Zaterdag 4 oktober
14.00: Officiele Herdenking 101st Airborne Monument.
Zondag 5 oktober
13.00-17.00: Re-enactmentkamp op Kermisterrein op Bretagnesingel in Heteren is open voor publiek. Dit kamp zal helemaal zoals in 1944 zijn. Daarnaast zal er regelmatig een presentatie over de 101st airborne in de Betuwe plaatsvinden. Genoeg te zien dus voor jong en oud.
15.00: Parachutesprongen bij Renkumse Veerweg, uitgevoerd door Pathfinder Holland.

Daarnaast zoeken wij voor de ochtend van vrijdag 3 oktober nog vrijwilligers voor de opbouw van het kampement

Zie de bijlages of www.never-forget-them.nl voor meer informatie.
Ook wil ik je vragen, dit bericht naar bekenden door te sturen of het weekend op een andere manier te promoten, zodat wij genoeg bezoekers krijgen op deze dagen.

Voor vragen kan je me altijd mailen of bellen op 06-27292693


Met Vriendelijke Groet,

Martin Veggelers


vr sep 19, 2008 4:07 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Dus geen initiatief van poster Wesley Haex maar van Martin Veggelers? Wanneer er uiterlijk dit weekend een goed persbericht mijn kant op komt wil ik hier wel aandacht aan besteden in de STIWOT Nieuwsbrief van de maand september...


vr sep 19, 2008 4:14 pm
Profiel
wesley
Bericht 
Nee, sorry, geen initiatief van mij. Martin stuurde me dit bericht met de vraag of ik het aan zoveel mogelijk mensen wou doorgeven. Hij heeft een goede website en doet er veel werk voor dus vandaar dat ik zijn uitnodiging op dit forum plaats.


vr sep 19, 2008 4:27 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Allright, geef mijn hierboven gedane aanbod dan maar even aan hem door als je wilt.


vr sep 19, 2008 4:31 pm
Profiel
wesley
Bericht 
Heb ik net gedaan :D
Bedankt!


vr sep 19, 2008 4:34 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group