Het is nu do maart 28, 2024 2:25 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Medailles voor dieren 
Auteur Bericht
AnoukV
Bericht 
Beste mensen, laten we ons onthouden van deze discussie en laat ieder er z'n eigen mening hebben. Maar ik kom er ook niet verder mee, want dat beantwoord de vraag die ik in het begin heb gesteld niet!

Dus laat de discussie daar maar gewoon weer over gaan! Dan is iedereen blij.

Groetjes


do aug 14, 2008 9:11 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ter info:
http://www.pdsa.org.uk/page309.html

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do aug 14, 2008 5:31 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik heb rondgekeken, maar verder geen gelijksoortige onderscheidingen gevonden voor dieren. Er waren wel andersoortige onderscheidingen voor dieren, die zijn er nog steeds, maar ik heb geen relatie met de Tweede Wereldoorlog gevonden.
Gewone onderscheidingen aan mensen kunnen overigens over het algemeen niet aan dieren worden verleend omdat in de meeste instellingsbesluiten en verleningscriteria omschreven staat dat de onderscheiding aan "personen" is.

Als ik nog wat tegen kom dan hoor je het.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do aug 14, 2008 5:40 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ries hecht duidelijk niet zo veel waarde aan een onderscheiding voor dieren. Dat is prima.

Dat is zijn mening. Ook dat is prima.

Wilco constateert echter alleen dat ze uitgereikt zijn en dat datgene een historisch gegeven is, los van wat je er van vindt. Lijkt me ook prima.

Sarcastische opmerkingen mogen van mij echter buiten de discussie blijven.

Gaan we hier weer verder met de hoofdvraag:
Citaat:
ik heb een vraagje, ik en mijn vader (wilco Vermeer) gaan namelijk wat meer over onderscheidingen voor dieren in WO2 uitzoeken. Zoals welke dieren onderscheidingen gehad hebben en waarvoor. Maar nou is mijn vraag of dieren ook andere medailles dan alleen The Dickin Medal, konden krijgen.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


do aug 14, 2008 8:37 pm
Profiel WWW
Whoa Mahomet
Bericht 
AnoukV het antwoord is aan de late kant maar is misschien nog bruikbaar?
Weliswaar later ingetrokken maar toch een waardering die toegekend is geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Probably the most famous War Dog was Chips. Chips was donated by Edward J. Wren of Pleasantville, New York, was trained at Front Royal , Virginia in 1942, and was among the first dogs to be shipped overseas. He was assigned to the 3d Infantry Division and served with that unit in North Africa, Sicily, Italy, France and Germany. His assignments included sentry duty at the Roosevelt-Churchill conference in Casablanca in January 1943. Although trained as a sentry dog, Chips was reported on one occasion by members of Company I, 30th Infantry Regiment, to have broken away from his handler and attacked a pillbox containing an enemy machine gun crew in Sicily. He seized one man and forced the entire crew to surrender. He was also credited by the units to which he was assigned as having been directly responsible for capture of numerous enemy by alerting to their presence. In recognition of his service Chips was awarded the Silver Star and the Purple Heart, both were later revoked. In 1993 Disney produced a TV move about Chips

Mooier als herinnering is eigenlijk een memorial:


zo jan 04, 2009 1:02 am
John S.
Bericht 
Citaat:
Ik ben het volledig met je eens Ries. Onderscheidingen zijn ooit ingevoerd om moed en andere soorten verdienstelijkheid te belonen en zo ook te stimuleren. Dieren zijn dieren en zijn simpelweg niet ontwikkeld genoeg om bewust verdienstelijkheid te kunnen tonen en zullen ook niet extra gemotiveerd worden door zo'n beloning. Ik vraag me af wat de officiële beweegredenen waren om deze onderscheidingen in te stellen? En kan iemand mij een aanbeveling voor zo'n onderscheiding tonen?


Los van het feit dat het mij niet uitmaakt of men dieren een medaille geeft (ik denk dat een stuk beloning voor een dier toch wel iets anders uit zou zien) is er nog één groot verschil: dieren wordt niet gevraagd om iets te doen, ze moeten het doen. Heldhaftigheid wordt meestal verricht door mensen die niet gedwongen werden om een bepaalde actie te verrichten. Bij dieren weet je niet of zij het vrijwillig deden....


zo jan 04, 2009 11:43 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Misschien interessant voor je Anouk: in nr. 140 van het magazine After the Battle staat een artikel over de Dickin Medal.

ISSUE No. 140 (Code A140): The Dickin Medal and the PDSA Animal Cemetery - Gail Parker explains how the founder of the PDSA inaugurated a special award in 1943 to honour those individual animals which had performed brave acts during the war - later extended to peacetime activities. Many of these animals can be found in the PDSA Animal Cemetery in Ilford, Essex.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr jan 09, 2009 9:41 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
GI JOE de Amerikaanse duif krijgt de Dickin Medaille:


Afbeelding
Afbeelding


zo feb 01, 2009 4:36 pm
wesley
Bericht 
Deze foto's met tekst heb ik gefotografeerd uit het boek: De donkere jaren van Nederweert 1940-1945 en de vergeten strijd in Ospel.
Het verhaal is van Niek Hendrix, èèn van de twee auteurs.

Afbeelding
Afbeelding


ma feb 02, 2009 8:07 am
AnoukV
Bericht 
Whoa Mahomet, wesley, John S. en Kevin, bedankt voor jullie informatie. Het is zeker nog bruikbaar :D


ma feb 02, 2009 10:19 am
wesley
Bericht 
Kleine moeite, graag gedaan. :wink:


ma feb 02, 2009 9:11 pm
John S.
Bericht 
PM gestuurd


ma feb 02, 2009 9:22 pm
AnoukV
Bericht 
haha....Dankje Kees Jan;), sorry voor de late reactie(A)


di maart 17, 2009 4:26 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group