Het is nu di apr 16, 2024 2:19 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Alfred Miksch - JG 1/ JG 3 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Klopt, ik kom overigens tellend tot 44 overwiningen, weet je hier iets van? Er staat op diverse sites ook 43+ aangegeven, dit kan mogelijk betekenen dat zijn laatste overwinning onzeker is of hij heeft twee halve toegewezen gekregen.

interessant is ook zijn Fronsflugspange in gold op 25 september 1942. Datbetekend dat hij toen al meer dan 110 operationele vluchten achter de rug had.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 16, 2009 12:02 pm
Profiel WWW
mdj
Bericht 
Ik heb zelfs ergens gelezen in boek van Erik Mombeeck (JG1) dat hij 49 Abschusse zou hebben gehad..... Hoogstwaarschijnlijk zaten er een aantal discutabele tussen...Wel geclaimd, niet toegewezen.

Ja, hij heeft de bronze en zilveren FFS overgelagen...Kreeg gelijk het gouden Frontflugspange opgespeld....

Wat ik ook zou willen weten, is wat hij voor 7.7.1942 heeft gedaan....oorlog was toch al ruim 2 jaar aan de gang.

Martin


vr jan 16, 2009 12:18 pm
mdj
Bericht 
Jeemig de peemig :shock: ...Ik heb over dit bericht van je heen gelezen. Waar heb je de gegevens vandaan?? Ik heb al het gehele internet afgespeurd maar onderstaande info (en van Ehrenpokal) nooit gevonden...

Ik heb nog voor je de gegevens van zijn laatste Kill:

Lockheed P-38H-5-LO Lightning, 42-67051 (55th FG, 38th FS, "City of Aberdeen") shot down by Obfw Alfred Miksch in BF 109G-6 of JG 1/8 at Hoogeveen, Netherlands Nov 29, 1943, Holland. MACR 1428. Pilot KIA, Wreckage and remains recovered 1978; Hoogeveen.


vr jan 16, 2009 12:23 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Aangezien hij op 27 december 1940 zijn pilotenbadge heeft gehaald, ga ik er vanuit dat hij eerst in een Lehrgeschwader is geplaatst en vervolgens via een Erstatzeenheid en stafeenheid bij JG 3 is gekomen. Ik denk eerlijk gezegd gezien zijn 110 vluchten al op 25 september 1942, dat hij ervoor wel vloog, maar om wat voor reden dan ook gewoon nog geen vijand had neergeschoten.

Die gegevens van zijn laatste kill vond ik door op zijn naam te zoeken. Het stond in een website over alle US-Airforce registratienummers.
http://home.att.net/~jbaugher/1942_3a.html

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 16, 2009 12:30 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Zijn gegevens op de Award website zijn overigens weer uitgebreid.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 16, 2009 1:01 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Hallo Martin, allereerst welkom! Ik vroeg me af hoe je dit allemaal, van een en dezelfde persoon, bij elkaar gekregen hebt. In een koop of via via? En wat kwam eerst: het adoptiegraf of de collectie met foto's, briefen en onderscheidingen?

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr jan 16, 2009 8:38 pm
Profiel WWW
mdj
Bericht 
Hoi Frank,

Eerst kwam de groep en daarna de adoptie....Ik vind het belangrijk om een eerbetoon te brengen. Hij was immers ook maar een soldaat, die ver van huis vloog.

Het begon op een veiling met een DKIG welke ik won. Toen kwam ik in verder contact met de verkoper, de neef van Alfred Miksch en heb toen alle stukken kunnen kopen. Tevens heb ik een Bomber (Kampfgeschwader) groep van de vader van die persoon gekocht....Blijft alles mooi in de familie en bij elkaar.

Grt
martin


vr jan 16, 2009 9:18 pm
mdj
Bericht 
dit is het vliegtuig wat qua datum/plaats vd crash overeenkomt met de claim van Miksch op 30 juli 1943 om 10.33 uur boven Apeldoorn....


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hier het verdere verhaal van de B17 crew en hun lot...

http://www.mary-ruth.ontheweb.nl/


vr jan 16, 2009 9:26 pm
-Spitfire-
Bericht 
Hoe is het eigenlijk mogelijk een graf te adopteren van een Duitse soldaat? Wist namelijk niet dat dit ook mogelijk is.


vr jan 16, 2009 9:33 pm
mdj
Bericht 
groepje van bommenwerper (zwager Miksch)....Hier wel een oorkonde van een Ehrenpokal :wink: De Pokale werden al niet meer opgestuurd en men moest het maar doen met het papiertje.

Afbeelding
Afbeelding


vr jan 16, 2009 9:35 pm
mdj
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Hoe is het eigenlijk mogelijk een graf te adopteren van een Duitse soldaat? Wist namelijk niet dat dit ook mogelijk is.


"adoptie" is misschien een groot woord maar ik verzorg het graf.

Zonder formaliteiten, papieren e.d.

Martin


vr jan 16, 2009 9:37 pm
Dennis N
Bericht 
Ik vind het verzorgen van dit graf ook al heel wat. Kijkende naar zijn claim-lijst heeft hij genoeg jongens naar de eeuwige jachtvelden gestuurd... Wil je een eerbetoon brengen, doe het dan aan degene die voor onze bevrijding hebben gevochten... Maar goed, dat is mijn mening en velen zullen het er wel weer niet mee eens zijn, ik vind het ongepast.

Ook apart om te zien dat jouw 'geadopteerde' piloot op dezelfde missie vloog als mijn geadopteerde piloot op 30 juli 1943 die toen het leven heeft gelaten....


vr jan 16, 2009 9:48 pm
mdj
Bericht 
Dennis N schreef:
Ik vind het verzorgen van dit graf ook al heel wat. Kijkende naar zijn claim-lijst heeft hij genoeg jongens naar de eeuwige jachtvelden gestuurd... Wil je een eerbetoon brengen, doe het dan aan degene die voor onze bevrijding hebben gevochten... Maar goed, dat is mijn mening en velen zullen het er wel weer niet mee eens zijn, ik vind het ongepast.


Ja dat is een eindeloze discussie. Ik heb wel begrip voor je standpunt alleen verschillen wij van mening.

Vergeet niet dat ook Duitse soldaten dienstplichtig waren en ook gewoon net als amerikanen, engelsen e.d. vanuit de dienstplicht moesten opdraven en vechten voor het vaderland.

Martin


vr jan 16, 2009 9:53 pm
-Spitfire-
Bericht 
mdj schreef:
-Spitfire- schreef:
Hoe is het eigenlijk mogelijk een graf te adopteren van een Duitse soldaat? Wist namelijk niet dat dit ook mogelijk is.


"adoptie" is misschien een groot woord maar ik verzorg het graf.

Zonder formaliteiten, papieren e.d.

Martin


Ah, vandaar :)


za jan 17, 2009 12:10 am
ron_R
Bericht 
ik heb contact met de familie van de gesneuvelde uit de b-17 sgt Anderson
weet nu wie die heeft neer geschoten dus


za jan 17, 2009 11:06 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group