Het is nu di maart 19, 2024 8:25 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Haute-Normandie 
Auteur Bericht
Scott
Bericht Haute-Normandie
Ik wil Haute-Normandie bezoeken en WWII gerelateerde wandel routes doen en natuurlijk alle bezienswaardigheden bezoeken...alle tips zijn van harte welkom... :D :)


zo jun 03, 2018 5:14 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Re: Haute-Normandie
De eerste voorzet:
- http://www.tracesofwar.nl/sights/map.as ... vinceid=26


di jun 05, 2018 9:22 am
Profiel
Scott
Bericht Re: Haute-Normandie
Dank je wel Barry, ik had hier al gekeken, die site pluis ik altijd helemaal uit.
Het gaat mij voornamelijk over WWII wandelroutes.


wo jun 06, 2018 9:19 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Haute-Normandie
https://www.amazon.co.uk/dp/1848848366/ ... kopedia-21
Ik heb het boek zelf niet maar het werd me ooit aangeraden.

Maar eigenlijk kan je zelf op voorhand een wandeling uitstippelen, je neemt een onderwerp, zoek alle informatie op en zet dat op kaart. Ik heb dit een aantal keren gedaan o.a van Ouistreham naar Pegasus (nr 4 commando) een uurtje stappen. Van Gold Beach ( 47 Royal Marine Commando) naar Port-en-Bessin en omgeving. Tilly la campagne (Leibstandarte versus Canada), etc.

Ik weet niet of je de omgeving van Normandië kent, indien niet. Onderschat de omvang van het gebied niet, het kust landingsgebied is alleen al ongeveer 60km lang dus als je dit allemaal wil bezoeken met musea en bezienswaardigheden dan ben je al een paar dagen zoet. Ga je het binnenland in te voet, hou dan soms rekening dat je daar niets van cafés of restaurants tegenkomt (hangt af van de omgeving), dus neem proviand mee. Verdere tips, hou u bankkaart in de gaten, een aantal musea zijn duur, andere dan weer gratis omdat je ze zelf zoekt.

_________________
Ni dieu, ni maitre


do jun 07, 2018 6:55 pm
Profiel
Scott
Bericht Re: Haute-Normandie
WOW dank je wel voor de informatie.... :D


zo jun 10, 2018 4:53 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group