Het is nu do apr 18, 2024 2:03 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Waddenzee: Onbekend neergestort vliegtuig? 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht 
Jeroen schreef:
Waddenzee is inderdaad Wadden Sea, maar die stopt niet bij Ameland hoor, dat gaat door t/m Denemarken...

Vind het wel knap dat er mensen zijn die hier überhaupt nog een spitfire in zien, laat staan dat ze ook nog het model weten...

Heb je geen andere foto's met misschien nog wat herkenningspunten aan de horizon? :?


Ik heb er geen andere foto van helaas....
En uh, ik snap dat de waddenzee doorgaat hoor :lol:
Maar de neergestorte spitfires die ik zag, waren bij Texel en Ameland.....vandaar :wink:


wo dec 30, 2009 12:08 am
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Volgens mij heeft je info verzoek op het andere forum uitsluitsel gegeven. Wellicht niet het antwoord dat je gehoopt had, maar wel supersnel binnen.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


wo dec 30, 2009 9:59 am
Profiel
Vin1
Bericht 
Horsa schreef:
Volgens mij heeft je info verzoek op het andere forum uitsluitsel gegeven. Wellicht niet het antwoord dat je gehoopt had, maar wel supersnel binnen.


Klopt helemaal. Bedankt voor je tip nog.

Het enige wat ik me nog afvraag wat zijn bron is.
Want als het serienummer hetzelfde is als de foto die hierboven is bijgevoegd (het toestel bij Duinkerken) dan klopt er iets niet.
Want dat toestel op de foto hierboven is duidelijk niet hetzelfde toestel als mijn foto. Dus als hij dat serienummer opgeeft, dan klopt er iets niet.

Dus ik ben nog niet 100% overtuigd zolang ik geen serienummer heb en geen bron heb van hem.....
Ik ga toch voor 100% zekerheid nu we zo dicht bij zitten!


wo dec 30, 2009 10:56 am
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
De informatie van Mark12 zou ik blindelings voor waar aannemen. Het is de grootste Spitfirekenner ter wereld. De foto van jou is kennelijk van een veel latere datum dan de andere foto die op het andere forum is geplaatst. Het is aannemelijk dat vliegtuigwrakken vele jaren op de crash sites hebben gelegen en dat ze er door aftakeling steeds iets anders uitzagen.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


wo dec 30, 2009 3:13 pm
Profiel
Vin1
Bericht 
Ik geloof het ook wel hoor. Alleen ik wilde graag een bron hebben dat de andere foto ook in Duinkerken genomen was.
Maar ja, misschien ben ik en te grote NIET kenner dat ik de bron wil weten :lol: :oops:


wo dec 30, 2009 3:30 pm
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Het is dan geen Waddenzee shot, maar wel een plaatje van een Spit (een van de) die door Al Deere himself is gekraakt.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


wo dec 30, 2009 4:23 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
De informatie zal best kloppen, maar het lijkt me toch heel normaal dat hij zijn bron vermeldt... Als hij zo'n kenner is zou hij het belang van bronnen toch moeten weten. "Trust me" vind ik wel zo'n suffe, elitaire reactie... Bah. :?


wo dec 30, 2009 4:29 pm
Profiel
Vin1
Bericht 
Auke schreef:
De informatie zal best kloppen, maar het lijkt me toch heel normaal dat hij zijn bron vermeldt... Als hij zo'n kenner is zou hij het belang van bronnen toch moeten weten. "Trust me" vind ik wel zo'n suffe, elitaire reactie... Bah. :?


Dat dacht ik ook. Wie zegt dat de andere foto die getoond wordt, ook op Duinkerken is gemaakt. Mijn foto is het zelfde vliegtuig, dat geloof ik ook wel. En ik geloof ook wel dat het Duinkerken is hoor, maar met een bron erbij, is iets gewoon zeker.....

Hij moet het toch ergens op baseren dat het dit serienummer is van het vliegtuig en dat het strand wat je ziet, ook Duinkerken is....

(Maar nogmaals, ik geloof het wel omdat hij er immers giga veel verstand van heeft en ik totaal NIET)


wo dec 30, 2009 4:43 pm
Pieter F
Bericht 
Ik ben het met Auke eens, een bron vermelden lijkt me volkomen normaal.


wo dec 30, 2009 5:01 pm
Vin1
Bericht 
Dubbele post....foutje


wo dec 30, 2009 5:54 pm
Vin1
Bericht 
Leek mij ook, vandaar dat ik er om vroeg :wink:


wo dec 30, 2009 5:54 pm
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Pieter F schreef:
Ik ben het met Auke eens, een bron vermelden lijkt me volkomen normaal.
Het zou me niet verbazen als Mark12 100.000 of meer foto's van Spitfires heeft. Kon wel eens niet zo eenvoudig zijn om van alles nog een echte bron voorhanden te hebben.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


wo dec 30, 2009 8:53 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Je kunt dan ook zomaar eens wat Spitfires door elkaar gaan halen...

Feit is gewoon dat je nog zo'n kenner kunt zijn, een bronvermelding is altijd noodzakelijk. Ik moet de eerste (wetenschappelijke) publicatie nog tegenkomen waar op de plek van de noten en bronnen "Trust me" staat.


wo dec 30, 2009 9:04 pm
Profiel
Vin1
Bericht 
Precies, en onderschatting loert dan ook. Dat je te makkelijk wordt en denkt het te weten door je vele ervaring.....
Vandaar dat je beter altijd op save kan spelen en de bron erbij pakken.


wo dec 30, 2009 9:55 pm
PoppyBooks
Bericht 
In het boek "Spitfire - The New Zealand Story" zijn enkele bladzijden over het leven van Alan 'Al' Deere. Hierin staat oa. "Publications over the last 55 years have indicated the serial to be P9398 and N3183, but extensive research has revealed N3180 to be the correct serial". Jammergenoeg geen foto's van de gecrashte Spitfire op het strand. Maar iemand is er blijkbaar lang mee bezig geweest Eenzelfde vraagstuk is ook al een keer in 2004-2005 ter sprake gekomen op een ander forum http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=2338 naar aanleiding van oa. een aanbod van een foto op ebay.


wo dec 30, 2009 11:17 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group