Het is nu do maart 28, 2024 8:52 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Wat voor voertuig is dit? En waar is de foto genomen? 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht 
Ja, achterop heb ik het woord "Alst" kunnen ontdekken met een woord er achter wat ik niet kan lezen?

Vandaar de vraag? Is maar een kleine kans natuurlijk?


wo dec 30, 2009 9:53 am
Leo
Bericht 
Een verhoogde bovengrondse spoorweg in Aalst zou me verwonderen. Het terrein is daar plat.

Vraag me niet waarom, maar ik hou het op een industriestad ergens in Wallonië. De Maas- of Sambervallei.


wo dec 30, 2009 11:34 am
Vin1
Bericht 
Een verhoogde bovengrondse spoorweg is toch niet zo gek?
Er kan toch verderop een weg onder door lopen dat dit daarom zo gemaakt is? Is maar een idee? Het ziet er ook niet naar uit alsof het heuvelachtig is daar? Of ik begrijp je verkeerd natuurlijk :wink:


wo dec 30, 2009 11:49 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Er ligt ook een Alst nabij Horstmar, maar dat is een boerengehucht, niet groot genoeg voor dit soort huizen.

De spoorlijn in Aalst, België, ligt nabij het station in de richting van de brug wel verhoogd, maar of dit viaduct er bij is heb ik niet kunnen vinden. De bouwstijl van het viaduct op de foto komt wel overeen met de bouwstijl van het station.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo dec 30, 2009 1:07 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Maar waar valt mijn oog op? Kijk eens op deze pagina verder onderaan.
http://www.bunkergordel.be/3-4-achttien ... dtocht.htm volgens mij dezelfde pantserwagen. Als dit zo is, is dit onmiskenbaar Aalst in België.

Foto uit andere hoek, de doorgang om het viaduct op de foto in de link staat dan links van de foto van Vincent. De rest van het viaduct wat op de foto van Vincent te zien is vindt je aan de rechterzijde van de foto in de link.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo dec 30, 2009 1:10 pm
Profiel WWW
Leo
Bericht 
Wilco, je hebt gelijk. Mooi speurwerk.


wo dec 30, 2009 8:09 pm
PoppyBooks
Bericht 
Ik heb het vermoeden dat de straat achter het voertuig de Treinstraat is en dat de eerste gebouwen nog steeds bestaan.


wo dec 30, 2009 10:52 pm
Vin1
Bericht 
GOED SPEURWERK !! :D

PS: Wat vinden jullie eigenlijk van deze foto?


do dec 31, 2009 12:05 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Een mooie determinatie :wink:

_________________
Ni dieu, ni maitre


do dec 31, 2009 1:02 am
Profiel
Harro
Bericht 
Complimenten Wilco!


do dec 31, 2009 1:44 am
Ries
Bericht 
Knap gedaan!


do dec 31, 2009 1:31 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het was puur toeval, maar de mededeling Alst deed het hem. Met Aalst kon ik zoeken toen ik ook nog afbeeldingen met de term "spoor Aalst" als zoekterm nam (zonder aanhalingstekens) kreeg ik ineens deze foto tevoorschijn.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do dec 31, 2009 8:09 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht 
Je hebt het toch maar mooi geflikt.


vr jan 01, 2010 3:37 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het geeft in ieder geval wel aan hoe belangrijk het vaak is om alles wat achter op een foto geschreven staat te vermelden bij de foto. Dat geeft in ieder geval gerichter zoekmogelijkheden. Maar Vincent weet in ieder geval waar te gaan kijken om de vergelijkingsfoto Toen en Nu te gaan maken :mrgreen:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 01, 2010 1:23 pm
Profiel WWW
PoppyBooks
Bericht 
Waarschijnlijk dus hier.
Afbeelding
Afbeelding
Of ik moet het helemaal mis hebben.

Afbeeldingen gemaakt op http://www.bing.com/maps
Zoeken op Aalst Belgium en dan bij de keuze Aerial (niet altijd aanwezig) inzoemen. Dit voor degene die dit programma nog niet kenden.


vr jan 01, 2010 1:58 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group