Het is nu di maart 19, 2024 7:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Liberty Road 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Liberty Road
Zoals een aantal van jullie wel weten loopt er een 'Liberty Road' van Normandië naar Bastogne. Deze weg is gemarkeerd met paaltjes op elke kilometer. Hij begint zowel op Utah Beach als in Sainte-Mère-Église en loopt in Bastogne via het Place Mac Auliffe naar het Bastogne Historical Center.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand toevallig foto's (en eventueel locaties) van één of meerdere paaltjes die daar tussen staan? :)

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za dec 12, 2009 11:29 am
Profiel WWW
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Hier staan er een paar:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Liberty_Road

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


za dec 12, 2009 6:48 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Die heb ik al... toch bedankt :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za dec 12, 2009 6:53 pm
Profiel WWW
55Osq
Bericht 
Anders hier eens neuzen!!!

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 94&start=0


za dec 12, 2009 8:43 pm
RainbowRob
Bericht 
In het toeristisch bureau in Bastogne is het mogelijk om een kaart te kopen met de volledige route erop en dus ook met alle paaltjes.


ma dec 14, 2009 4:06 pm
pedor
Bericht 
RainbowRob schreef:
In het toeristisch bureau in Bastogne is het mogelijk om een kaart te kopen met de volledige route erop en dus ook met alle paaltjes.


Ik heb een Michelin kaart nr 105 "Voie de la Liberte" . een reprint van een
kaart uit 1947 met de volledige route.
Deze heb ik een aantal jaar geleden gekocht in een reiswinkeltje in Leiden


ma dec 14, 2009 6:23 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Comu schreef:
Ik zal je er vanavond een of meer sturen. Heb ze afgelopen zomer gemaakt toen ik twee weken bij Ste marie du mont was


Waar heb je ze naar toegestuurd? Ben net terug van een weekje zonder internet... en kan 'm zo snel even niet terugvinden in de stapel mails... :oops:

Kaart 105 heb ik ondertussen, het probleem daarbij is echter nogsteeds dat het een kaart uit 1947 is en zelfs de Fransen hun wegen hebben aangepast :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo dec 23, 2009 9:39 pm
Profiel WWW
pedor
Bericht 
Citaat:
Kaart 105 heb ik ondertussen, het probleem daarbij is echter nogsteeds dat het een kaart uit 1947 is en zelfs de Fransen hun wegen hebben aangepast


Dat is waar en er zijn heel veel palen kapot, slecht onderhouden of niet meer te zien door begroeiing en bebouwing. Hierdoor zijn er volgens mij palen weggehaald en niet meer teruggeplaatst. In Bretagne heb ik een heel stuk erop gelet en via mijn kilometerteller elke 100 meter opgelet. Dit was een leuke bezigheid voor de kinderen, maar ze kwamen op een zeer onregelmatig afstand van elkaar voor.


wo dec 23, 2009 10:42 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Re: Liberty Road
Kijk hier maar eens:
- https://www.routeyou.com/user/pois/192075/velopalise

En dan zoeken op:
- Voie de la Liberté


di okt 15, 2019 11:41 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group