Het is nu vr maart 29, 2024 12:06 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Informatie gezocht: Michael F. Matysak, 325 GIR, 82nd AD 
Auteur Bericht
Tigerhead
Bericht Informatie gezocht: Michael F. Matysak, 325 GIR, 82nd AD
Afgelopen december kreeg ik bevestiging dat mijn aanvraag voor adoptie van een graf op Henri-Chapelle goedgekeurd was. Mijn voorkeur ging uit naar iemand die diende in het 82ste Airborne Divisie. Dat was namelijk de divisie die de familie van mijn moeder bevrijdde. Uiteindelijk bleek ik de twijfelachtige eer te hebben om het laatste graf van iemand van het 82ste Airborne Divisie te adopteren....

Nu ik net terug ben van een lange vakantie in het verre oosten, ben ik sinds kort begonnen met mijn research. De eerste online zoektocht heeft me al het nodige aan informatie opgeleverd. Onlangs heb ik diverse verzoeken de deur uit gedaan, in de hoop meer te weten te komen over de heer Matysak.

Alle hulp met informatie over deze soldaat zou welkom zijn!

Dit is de informatie die ik al heb:

Naam: Michael F. Matysak
Geboortedatum: 1910
GeboortePlaats: Cook County
Staat: Illinois
Land: United States
Opleiding: 3 years of high school
Beroep voor in diensttreding: Verkoper
Beroeps/Dienstplichtig: Dienstplichtig
Uiteindelijke Rang: Tec 5 Class
Serial numer: 36326709
Jaar In diensttreding = 26 maart 1942
Plaats in diensttreding = CP GRANT ILLINOIS
Eenheid: E-Cie / 2nd Bat / 325th GIR / 82nd Airborne Division (voorheen in het 81ste inf divisie?)
Gestorven: 05 februari 1945
Graflocatie: E – 10 -22 te Henri Chapelle

Graag zou ik meer te weten willen komen over zijn militaire loopbaan. Sinds wanneer is hij bij 82nd terecht gekomen en aan welke gevechten heeft hij daadwerkelijk deelgenomen. Is hij gedurende die tijd wel eens gewond geraakt. etc etc etc.

Kortom elke extra informatie is welkom. Uiteraard staat deze oproep ook al op het forum van adoptiegraven.nl


Mvg,

Danny


wo maart 06, 2013 7:04 pm
Jac Engels
Bericht Re: Informatie gezocht: Michael F. Matysak, 325 GIR, 82nd AD
Hoi Danny,
De gegevens zoals die nu bekend zijn hebben we opgenomen in de Fields of Honor database: http://adoptiegraven-database.nl/index. ... &Itemid=89


do maart 07, 2013 1:36 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group