Het is nu do maart 28, 2024 5:59 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
info over Francis L Cunningham 325th GIR, 82nd Airborne 
Auteur Bericht
jorisappels
Bericht info over Francis L Cunningham 325th GIR, 82nd Airborne
Beste

Mijn naam is Joris Appels. Ik woon in een Turnhout nabij Antwerpen in België. Ik ben 32 jaar oud en vele jaren ben ik geïnteresseerd in de geschiedenis van WW2.

Ik wilde iets terug doen voor de soldaten die hun leven gaven tijdens ww2 voor de vrede in Europa en over de hele wereld.

Onlangs had ik gelezen dat het mogelijk was om een graf te adopteren dus heb ik mij hiervoor aangeboden. En ja alles verliep zoals gepland, ik heb een graf kunnen adopteren op de Amerikaanse begraafplaats van Henri-Chapelle in Belgie.

Het graf van PFC Francis L. Cunningham - 325e Glider Infantry Regiment, 82nd Airborne Division.

Vanaf dat moment ben ik opzoek gegaan naar meer informatie over hem en de 325th GIR.
Ik heb weinig informatie over hem gevonden op internet maar ik zou graag meer over hem te weten komen.

Het zou fantastisch zijn dat ik iemand van zijn familie kon vinden, zodat ik met hen in contact kan blijven en wat meer achtergrondinformatie kon krijgen.

Ik heb nog steeds aantal onbeantwoorde vragen:
In welke unit /company was hij? Waar hij heeft gevochten? Waar en hoe is hij gesneuveld? Levende familie? Zijn volledige geboortedatum? Misschien zelfs een foto van hem? ...

Hier is de weinige informatie die ik heb:

PFC Francis L. Cunningham
Service # 31182715
325e Glider Infantry Regiment
82e Airborne Division
Geboren in 1920
Enlisted in Rhode Island in 1942
Gesneuveld op 22/12/1944
Buried at Henri-Chapelle - België
Woonde in Providence County - Rhode Island.
Hij kreeg een Purple heart with oak leave cluster.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met het zoeken naar het verhaal achter Francis L Cunningham.

Als u informatie hebt over Francis of weet u een persoon die mij kan helpen, een handige website, eender welke info is welkom, ... dan kan je altijd mailen naar jorisappels@telenet.be.

Alvast bedankt

Groeten
Joris

! Lest We Forget !
! LET’S GO !

[EDIT: Egbert]E-mailadres aangepast in verband met spam[/EDIT]


vr mei 28, 2010 9:58 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
22 December 1944:

"325th Glider Infantry – 2d Battalion occupied FRAITURE . F Company occupied the main crossroad southeast of MANHAY and contacted the 3d Armored Division . 5 enemy tanks and two enemy patrols were repelled in the vicinity of JUBIEVAL by artillery . 125 enemy vehicles, including armor, were reported in OTTRE . Friendly artillery fired on the town . Two enemy infantry attempts to form up for attack were both stopped by 155mm fire . OTTRE was a mass of smouldering ruins"

_________________
Ni dieu, ni maitre


vr mei 28, 2010 5:07 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Het onderwerp even verplaatst naar het sub-forum "Adoptiegraven".

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


za mei 29, 2010 2:30 pm
Profiel
Dennis
Bericht 
Op de volgende pagina zie je zijn naam staan op een monument, http://www.rootsweb.ancestry.com/~rigen ... nston.html
Wat je misschien ook eens kan doen de lokale bibliothelen of kranten aan te mailen, daar hebben wij zelf ook al vaak succes mee gehad, je kan daar de volgende linken voor gebruiken:
http://www.publiclibraries.com/
http://www.abyznewslinks.com/unite.htm
Zoek je daar de desbetreffende county op en meestal vind je wel 1 of meerdere bibliotheken of kranten, schrijf ze aan en wie weet hoe ze je kunnen helpen.
Succes ermee en hopenlijk kun je hier iets mee.


wo okt 06, 2010 11:00 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Even wat aanvullingen van de NARA AAD

Enlistment date: 14 oktober 1942 te Providence, Rhode Island
De oak leave geeft aan dat hem dus twee keer de Purple Heart is verleend.
Voor hij in dienst ging was hij werkzaam in de vliegtuigindustrie.

Wat wij over hem hebben staat nu op http://www.ww2awards.com/person/40366

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo okt 06, 2010 12:51 pm
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
Waarschijnlijk zat hij inderdaad in F company. Ik heb het graf geadopteerd van een soldaat uit dezelfde compagnie die op dezelfde dag gedood is. Het is zeer aan te raden het boek van Phil Nordyke over 82nd airborne te lezen. Zijn websites bieden je misschien ook wat extra info.


vr okt 22, 2010 4:53 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group