Het is nu do maart 28, 2024 6:26 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Kosten aanvraag bij NARA 
Auteur Bericht
Joshua
Bericht Kosten aanvraag bij NARA
Ik heb enkele weken geleden bij NARA een aanvraag ingediend om de After Action Reports te verkrijgen van de 12th Infantry Regiment, 4th Infantry Division.
Vandaag kreeg ik een brief met de melding dat men gegevens had gevonden van het 12th INfantry Regiment.
Ik had info gevraagd over de periode oktober, november en december 1944. Alles samen zou men 300 bladzijden kunnen opsturen.
Eerst vraagt men echter om 225 dollar te betalen ???
Is dit altijd zo ? Ik meende te hebben gelezen dat deze info gratis was ?


wo mei 26, 2010 6:43 pm
Jochen S.
Bericht 
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Welke info gratis - het op jouw verzoek zoeken in het archief en het resultaat jou per brief mededelen? Ik pers. denk dat de 225 dollar de totale kosten zijn voor het maken van kopieen en het opsturen van de 300 blz. De kosten zijn altijd vooraf te betalen. Tegenwoordig is niet veel meer 'gratis'.


wo mei 26, 2010 7:40 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
De info zal wel gratis zijn... alleen het maken van de kopieen (en verzenden) uiteraard niet. Als je mij vraagt Go2War2.nl uit te printen dan ga ik ook kosten rekenen. Het verschil met het archief is enkel dat Go2War2.nl al digitaal en online is :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo mei 26, 2010 7:47 pm
Profiel WWW
muncio
Bericht 
Joshua jij zoekt naar US 4 ID de 12 IR dus.
Deze hebben gevochten in die periode in het Hürtgenwald. Ik zal je een PM doen.

Beetje creactief zijn en de telefoon pakken kan wat kosten besparen echter rekenen ze idd snel de kosten door. Zo had ik eens een rekening van $ 0.30 dollarcent nou nou :D


wo mei 26, 2010 8:42 pm
Joshua
Bericht 
Ik heb me inderdaad niet echt goed uitgedrukt. Ik besef ook wel dat het "gratis tijdperk" tot het verleden hoort.
Kosten zullen hiervoor wel moeten betaald worden ik vind alleen 0.75 dollar (= 0.62 euro) per blad toch wel een beetje veel.


wo mei 26, 2010 9:57 pm
Richard1976
Bericht 
Joshua schreef:
Kosten zullen hiervoor wel moeten betaald worden ik vind alleen 0.75 dollar (= 0.62 euro) per blad toch wel een beetje veel.


$0,75 per pagina is de standaard fee hiervoor. Je krijgt dan ook alleen maar komplete dossiers en niet een deel ervan wat misschien alleen voor jou interessant is en welke je opgevraagd hebt. 300 pagina's AAR van één regiment voor 3 maanden vind ik wat aan de hoge kant. Denk dat hier nog meer bij zit. Zo zou ik $450,00 moeten betalen voor een dossier bestaande uit 600 pagina's (periode juni '44 t/m sept '45). Hiervan zijn maar een paar maanden voor mij interessant en heb ik geen idee wat er precies in staat en of het dan voor mij de moeite is om $450,00 te betalen. Hierdoor heb ik dan ook besloten om er, voorlopig, geen gebruik van te maken. Bestaat een document uit maar een paar pagina's dan krijg je dit veelal gratis toegestuurd.


wo mei 26, 2010 10:38 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group