Het is nu do maart 28, 2024 1:31 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
zienswaardigheden in berlijn 
Auteur Bericht
CATILINA
Bericht zienswaardigheden in berlijn
hallo

kent er iemand een goede site me zienswaardigheden(die er nu nog staan, ook musea) aangaande de tweede wereldoorlog in berlijn

danku


di maart 21, 2006 10:20 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Onze website Oorlogsmusea.nl had je al gevonden? Zo niet, dan hier de link over Berlijn. Het zal allicht niet alles zijn, maar wel een begin (ook aanvullingen op die lijst zijn meer dan welkom...)

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di maart 21, 2006 10:25 pm
Profiel WWW
C. Works
Bericht 
Je hebt er natuurlijk Checkpoint Charley. Daar in de buurt is ook een museumpje met veel foto's en spullen zo van rond 1945. Ook staan er 2 re-anactors in Amerikaans en Russisch uniform bij het wachthuisje. Verder staan er toch nog wel wat gebouwen overeind met flink wat kogelgaten. Om het Reichstag kom je ook niet heen. Ik ben ook bij een vliegveld geweest, waar het grootste gebouw in Duitsland staat, ontworpen door Albert Spehr. De grote adelaar is van de gevel afgehaald en er voor gezet. Echt een strak nazi stijl gebouw.
Ik kan misschien op verzoek wat foto's posten in dit topic?


wo maart 22, 2006 9:08 am
Gidius
Bericht 
POSTEN A.U.B. ! ! ! :D


wo maart 22, 2006 9:47 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ben ongeveer een 4 maand geleden nog in Berlijn geweest; veel indrukwekkende dingen gezien, maar degene die het meeste indruk (op mij althans) heeft gemaakt was de openlucht tentoonstelling 'Topografie des Terrors'; een tentoonstelling op de plek van het voormalige Gestapo/SD hoofdkwartier (vlakbij checkpoint charlie). Daarnaast staat het voormalige luchtvaart ministerium van Goring, ontworpen door Speer. (+ Tempelhof vliegveld staat nog overeind) Verder das Judische Museum, Denkmal Entmurederde Juden Europa, Rijksdag (incl graffiti van Russische soldaten), Kaiser Wilhem Gedachtnis Kirche, de buurt rondom het Pergamon museum (nog veel kogelgaten e.d. in de muur) en natuurlijk de plek waar de Rijkskansalarij en de Fuhrerbunker geweest zijn (vlakbij Potzdammer Platz). Verwacht niet dat je van het laatste veel terug vind.. Er is gewoon te veel om op te noemen en ga binnen nu en een paar maanden zeker nog een keer heen!
Hoop dat je hier wat aan hebt... :lol:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo maart 22, 2006 2:30 pm
Profiel WWW
Gidius
Bericht 
Wat is er precies over van de Führerbunker?
En ik heb een x gezien dat in de metrostations (U-Bahn) marmer tegen de muur aanzit dit is afkomstig van de Rijkskansalarij... dacht ik...
Kunnen jullie 'backfire' en 'C. Works' wat foto's posten? :D


wo maart 22, 2006 2:43 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Wat is er precies over van de Führerbunker?
En ik heb een x gezien dat in de metrostations (U-Bahn) marmer tegen de muur aanzit dit is afkomstig van de Rijkskansalarij... dacht ik...

Wat er over is.. Weinig; de resten die niet opgeblazen/gesloopt konden worden. Die zijn achtereenvolgens overdekt met parkeerplaats/woonflats en nu met dure zaken/woonflats (bijna het hele Potsdammer Platz is 'herbouwd'). Bij mijn weten is er geen materiaal (althans herkenbaar) hergebruikt op openbare plekken in Berlijn, wel is veel afgevoerd naar Rusland; zowel als 'souvenir/troffee' als bouwmateriaal..
Citaat:
Kunnen jullie 'backfire' en 'C. Works' wat foto's posten?


Ik heb zelf weinig foto's gemaakt (analoog toestel; dat krijg je met een vriendin als fotograaf), maar ik kan wel eens rondvragen bij mede-studenten. Alhoewel ik betwijfel of die foto's hebben gemaakt van datgene wat ons interesseerd.. :(

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo maart 22, 2006 3:19 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group