Het is nu vr maart 29, 2024 12:30 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Junior Re-enactment groep 
Auteur Bericht
Jan Wouters
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Waarom is er niet iemand die zich op de 17de Airborne stort?
Die hebben ook mooi werk geleverd in de Ardennen en tijdens Varsity.
Of moet daar eerst een TV-serie van komen?
Blijkbaar wel :roll:


Vanaf september begin ik met 17th Airborne re-enactment , eerst nog een paar zaken deftig bestuderen , het moet immer correct blijven.
Heb zelf contact gehad met Roy E. Creek 507th PIR - 17th Airborne en dat is voor mij de aanleiding geweest om 17th during Varsity te doen ...


zo aug 06, 2006 4:29 pm
Jan Wouters
Bericht 
Trouwens ,

Let Airborne Live bestaat niet meer , althans dat kwam ik toch tegen op het re-enactmentforum.nl


zo aug 06, 2006 4:30 pm
John S.
Bericht 
Jan Wouter schreef:

Citaat:
Vanaf september begin ik met 17th Airborne re-enactment , eerst nog een paar zaken deftig bestuderen , het moet immer correct blijven.
Heb zelf contact gehad met Roy E. Creek 507th PIR - 17th Airborne en dat is voor mij de aanleiding geweest om 17th during Varsity te doen


Veel succes.

Ik heb zelf contact met familie van Carl F. Roerich KIA 24.3.1945.


zo aug 06, 2006 6:57 pm
Captain da Costa
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Harro:



Ach laat die kids toch........ :wink:
Of heb je liever dat ze John Wayne (alias Van der Voort) spelen..Ik denk dat ze helemaal niet weten wie dat is......


Ow, ik weet heel goed wie LTC Vandervoort van de 82nd airborne is hoor. :wink: Voor die anderen die denken dat we verder niks weten buiten het 506th, jullie hebben het mooi mis. We verdiepen ons in de airborne in het algemeen. Alleen is onze inspiratiebron de 506th vanwege Band of Brothers. Dat geeft dat extra stukje gevoel erbij. Zeg maar een soort van "moral boost".


wo aug 09, 2006 10:45 am
Captain da Costa
Bericht 
Jan Wouters schreef:
Trouwens ,

Let Airborne Live bestaat niet meer , althans dat kwam ik toch tegen op het re-enactmentforum.nl


Ja, die bestaat inderdaad niet meer. Maar in die tijd dat we hebben bestaan hebben we veel jongeren wat bijgeleerd over de paratroopers en dergelijke. We hebben zelfs een keer een tour rond het gebied van de slag om Arnhem gedaan en musea bezocht. Niet iets om over te klagen toch?

Waar had je dat trouwens op het re-enactmentforum gelezen? Ik kan het niet vinden.


wo aug 09, 2006 10:48 am
steunwieler
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Waarom is er niet iemand die zich op de 17de Airborne stort?
Die hebben ook mooi werk geleverd in de Ardennen en tijdens Varsity.
Of moet daar eerst een TV-serie van komen?
Blijkbaar wel :roll:

En dat kan je toch ook van 'Langemarck' zeggen? Of 'Leibstandarta Adolf Hitler'...
Of geen Wehrmacht divisies (GrossDeutschland (ss => zou zo'n Duitse B moeten zijn...) bvb)
Captain da Costa => Dus die re-enactment groep bestaat nu niet meer :?

Steuner


wo aug 09, 2006 3:02 pm
Captain da Costa
Bericht 
steunwieler schreef:
Jumpmaster schreef:
Captain da Costa => Dus die re-enactment groep bestaat nu niet meer :?

Steuner


Nee, we bestaan niet meer. Een re-enactmentgroep waren we ook niet. Eigenlijk zijn we gewoon een groepje enthousiaste jongeren die graag de Tweede Wereldoorlog in het echt wilden uitbeelden, maar te jong waren voor een echte re-enactmentvereniging.

Omdat we het woord "re-enactment" gebruikten kregen we een hoop problemen op ons af omdat enkele re-enactors dat niet konden waarderen. Eigenlijk waren we gewoon een gezellig clubje vrienden die meer jongeren zocht met dezelfde interesse. Helaas werden we te serieus genomen door enkele kleinzielige mensen. Daarom dat we maar hebben besloten te stoppen om meer ellende te voorkomen. Het is jammer, maar misschien is het wel beter zo.


wo aug 09, 2006 3:31 pm
Skywalker
Bericht 
Wel of geen re-enactment, ik vind het alleen maar goed dat jullie jonge mensen enthousiast willen maken / houden over WO II. Het 506-de is inderdaad weinig origineel, maar daarom niet opeens niet interessant meer. Je moet ergens met je interesse beginnen. Zie het als een soort opstapje naar een uitgebreidere interesse...


ma aug 14, 2006 10:26 pm
VictordeWaal
Bericht 
Jammer dat zo'n initiatief de grond in wordt gedrukt.

Hadden jullie je dan niet anders kunnen noemen ?.


zo okt 22, 2006 11:04 pm
sky
Bericht 
http://www.ww2-airborne.us/units/507/507.html

Hoezo tv series? hebben ze toch niet nodig. Net als de 101th506th & 82nd airborne, Allemaal Helden. en dat moeten we goed onthouden./


ma okt 23, 2006 10:14 am
John S.
Bericht 
Sky:

Citaat:
Allemaal Helden. en dat moeten we goed onthouden.



RIGHT !!


ma okt 23, 2006 10:52 am
Skywalker
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Sky:

Citaat:
Allemaal Helden. en dat moeten we goed onthouden.



RIGHT !!


absolutely right zelfs


ma nov 06, 2006 11:06 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group