Het is nu di apr 23, 2024 8:27 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Herdenking 
Auteur Bericht
Desiree
Bericht 
barry schreef:
STIWOT was ook aanwezig bij de "Race to the Bridge"


Ik heb je niet zien staan!


za sep 17, 2005 6:51 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Mwah, ik stond op een gegeven moment echt levensgevaarlijk op een vluchtheuvel, daar ben ik maar van afgesprongen toen er een M8 wel heel dichtblij langskwam :?.


za sep 17, 2005 7:18 pm
Profiel
IA002
Bericht 
... beetje stil was het wel....


za sep 17, 2005 8:52 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Vond ik persoonlijk ook. Oosterbeek is volgens mij 's morgens altijd rustig en dat was ook nu weer het geval. Vorig jaar was het op de Ginkel echt gigantisch druk, dat viel nu ook wel mee. Ook langs de route van de "Race to the Bridge" was het niet bijzonder druk. In Driel waren wel aardig wat mensen op de been maar dit waren volgens mij met name genodigden. En in Oosterbeek kon je 's middags gewoon zonder veel problemen parkeren en over de hoofdweg heen en weer rijden :?.


za sep 17, 2005 9:38 pm
Profiel
Philip,ABRG
Bericht 
En in Oosterbeek kon je 's middags gewoon zonder veel problemen parkeren en over de hoofdweg heen en weer rijden :?.[/quote]

Dan ben je vast Vrijdag niet geweest, of weet jij daar iets meer vanaf :twisted: :evil:


zo sep 18, 2005 10:12 am
IA002
Bericht 
Ja vrijdag was een ramp in Oosterbeek met verkeer door een andere oorzaak die niets met de herdenkingen te maken had... Gister was het 's middags wel druk... maar dat kwam meer door allerlei lui die opeens naar het museum wilden komen (o.a. een club met auto's uit de jaren 50.... Die hadden natuurlijk ook een week later kunnen komen... Lekker geplant ... Overigens wisten ze zelf niets over de slag te melden... )

Zo zie je maar dat als er een happening van gemaakt wordt (2004) er duizenden mensen komen opdagen , o.a. op de Ginkel... die zelfde mensen die overigens vaak geen snars van de gebeurtenissen afweten... Nu een jaar later zie je dus eigelijk niemand.... Het bekende liedje van mensen die maar 1x in de 5 jaar een keer komen, voor 'het er bij horen' ...

Ook bij andere plechtigheden was het zeer stil... had nog een geheel gesprek met een oud inwoner van Oosterbeek even na de kransleggingen bij het monument in Oosterbeek door GP's en deze Nedelander vroeg zich af waar iedereen toch was gebleven dit jaar... Nog nooit zo stil geweest. helemaal mee eens.

Leuk natuurlijk om naar de Ginkel te gaan om huidige Para's te zien droppen, - niets bijzonders eigelijk - maar wie waren er eigelijk bij de ander kransleggingen - om de echte veteranen te herdenken, of de b.v een bijzetting op de begravenplaats bij te wonen... Of waren we met de vele jeeps door Oosterbeek aan het crossen... (kleuters)

...Stelletje flapdrollen die zich WO2 geinteresseerden noemt... Maar iedereen zal wel weer een smoes hebben...


zo sep 18, 2005 6:44 pm
Jesper
Bericht 
Vond het wel weer een enerverend en indrukwekkend weekend! Zaterdag ginkelse heide (lekker op de fiets... zonder moeite :-)) En op zondag (AUTOVRIJE ZONDAG) de herdenking op de begraafplaats en 's avonds Schoonoord. Weer veel prachtige en indrukwekkende verhalen gehoord!

Jeroen, zag je nog steeds op d eheide, maar je was vrij druk :-)


zo sep 18, 2005 6:54 pm
IA002
Bericht 
... maar .... zoveel veteranen waren er toch niet.... Van wie heb je dan die verhalen gehoord... kan je ons daar over informeren wat er zo bijzonder was aan die gesprekken...
Zo indrukwekkend weekend vond ik het zelf helemaal niet.... het is nog nooit zo stil geweest... Er waren slechts een 150 vetranen over en die gaan natuurlijk, m.u.v. de dienst op de begravenplaats, natuurlijk niet allmaal naar de Ginkel... Dus dat aantal was nog minder dan 150....


zo sep 18, 2005 6:59 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Jesper schreef:
(...)Jeroen, zag je nog steeds op de heide, maar je was vrij druk :-)


Ik dacht al, waar bleven jullie!
Zo af en toe was er eens een vlaag dat de hele Hei opeens naar onze stand toe liep. Een paar minuten later was het weer rustig. Zo ging dat de hele ochtend en middag door.

Ook ik heb met Peter en Philip twee avonden in Schoonoord gezeten, maar ik vond het aantal veteranen bitter tegenvallen. Maar ja, dat was te voorspellen. Voor velen was immers vorig jaar de laatste keer. Persoonlijk had ik er wel rekening mee gehouden.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


zo sep 18, 2005 8:52 pm
Profiel WWW
Nico Roelofs
Bericht 
Zaterdag mee gereden met Race to the Brigde op een Britse Mk V fiets. In uniform met volle bepakking. Was een lekker tochtje fietsen over die heuvels. Leuke gesprekken gehad met andere fietsers. Volgend jaar ook weer van de partij.

Heb bij het Airborne museum Jeroen Niels nog mogen ontmoeten.

Heb tevens nog veel andere bekenden van mij gezien.


ma sep 19, 2005 12:56 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group