Het is nu vr apr 19, 2024 12:55 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Amerikanen tijdens de slag om Engeland 
Auteur Bericht
broeloe
Bericht Amerikanen tijdens de slag om Engeland
In de film Pearl Harbour gaat die ene gast vechten tijdens de slag om Engeland. Mijn vragen zijn nu:

- hebben er ook daadwerkelijk Amerikanen meegedaan tijdens de slag om Engeland?
- Hoeveel en welk squadron, vliegtuigen?
- Deden er ook Amerikaanse type vliegtuigen mee?
- Waren er ook Amerikaanse topAzen?


di apr 05, 2005 8:13 pm
druidebaron
Bericht Re: Amerikanen tijdens de slag om Engeland
Er hebben een stuk of tien Amerikanen gevochten in the Battle of Britain. Deze waren ingedeeld bij verschillende squadrons van de RAF. Later, toen hun aantal toenam, werden er drie zogenaamde Eagle Squadrons opgericht. Deze squadrons maakten deel uit van de RAF, stonden onder leiding van Britse officieren en vlogen met Hurricanes of Spitfires. Verder vlogen er ook nog piloten bij andere squadrons van de RAF en de Royal Canadian Air Force.
Bij mijn weten gebruikte de RAF tijdens de Slag om Engeland nog geen Amerikaanse vliegtuigen. Waarschijnlijk beter van niet, want de Amerikaanse vliegtuigen uit deze tijd waren duidelijk de mindere van hun Engelse en Duitse tegenhangers. Van Amerikaanse azen is mij niks bekend.


wo apr 06, 2005 6:54 pm
dude
Bericht 
ik heb hier een dik boek liggen waar bijna alles wel in staat ik zal het opzoeken
morgen horen jullie meer.


wo apr 06, 2005 7:43 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het eerste Eagle Squadron werd in september 1940 opgericht.

De term Eagle Squadron stamt uit Wo1 toen een groep Amerikaanse piloten in Polen aan het Oostfront van de eerste Wereldoorlog vocht.

In Wo2 vlogen ze met Spitfiresen Hurricanes. Voor dat de Eagle Squadrons werden opgericht, vlogen er echter al verscheidene Amerikaanse vrijwilligers in Groot-Brittannie en die waren gewoon ingedeeld bij de reguliere Squadrons van de RAF. Pas later werden ze geconcentreerd in 1 squadron.
De film Pearl Harbor geeft wat dat betreft gelukkig een redelijk natuurgetrouw beeld. De eerste Amerikaanse piloten trokken namelijk al na september 1939 naar Europa om bij de Britten in dienst te treden. Vaak waren dit mensen die relatie (familie of dergelijk) hadden in GB of een band hadden met iemand (ook Amerikanen) die al tijdens de Spaanse Burgeroorlog in Spanje met de Internationale Brigades tegen de Fascisten hadden gevochten. Sommigen vochten zowel tijdens de Spaanse Burgeroorlog als bij de RAF.

Er waren verscheidene Amerikaanse Aces bij de RAF.

zie verder ook: http://www.wpafb.af.mil/museum/history/prewwii/es.htm
http://www.elknet.pl/acestory/eagles/eagle1.htm

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo apr 06, 2005 9:23 pm
Profiel WWW
dude
Bericht 
inderdaad.
dit wilde ik net posten haha :lol:


do apr 07, 2005 3:52 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group