Het is nu do maart 28, 2024 8:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Battlefield tour 156 bataljon o.l.v. John Waddy 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht Battlefield tour 156 bataljon o.l.v. John Waddy
Op 16 april de Battlefield Tour meegelopen o.l.v. Colonel John Waddy. De tour was georganiseerd door de Vrienden van het Airbornemuseum. Na de lunch in Schoonoord, ging het per bus naar de Ginkelse heide en daarna naar station Wolfheze. Vanaf dat punt was het lopend verder in de voetsporen van 156 bataljon naar station Oosterbeek. Via Hacketts Hollow en Hartenstein terug naar Schoonoord voor een drankje. John signeerde hier de nieuwe uitgave van zijn boek en een DVD van de vorige keer dat hij deze battlefield tour heeft gehouden (3 jaar geleden).

Op enkele plaatsen waren er reenactors om de sfeer wat te verhogen.

De tour was zeer de moeite waard. Er gaat niks boven persoonlijke ervaringen en dat ook nog eens van iemand die de geschiedenis van Arnhem als geen ander kent.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


zo apr 17, 2011 6:56 pm
Profiel
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Leuke reportage. :)

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


zo apr 17, 2011 7:45 pm
Profiel
lars40/45
Bericht 
Indrukwekkende foto's, ziet er geweldig uit !


zo apr 17, 2011 9:26 pm
Joey
Bericht 
Ik was als een van de re-enactors aanwezig. Ik hoop dat onze aanwezigheid wat heeft kunnen bijdragen aan het creëren van een beetje extra sfeer en het wat verlevendigen van het beeld.

Doordat Col. Waddy vrij kort voor de tour zijn route wat aanpaste, viel er nog een extra 'display' van ons in het water. Dat gaf ons dan wel weer de gelegenheid om ons onder de toehoorders van zijn indrukwekkende relaas te scharen. Al lees je zoveel boeken, doe je zoveel research en bezoek je zoveel locaties, om verhalen uit de eerste hand te horen is zeer bijzonder. Zeker als ze verteld worden door iemand die dat zo indrukwekkend kan als Col. Waddy.

Een dag om te koesteren wat mij betreft.


ma apr 18, 2011 7:45 pm
Vin1
Bericht 
Heel interessant! Had ik wel bij willen zijn...


di apr 19, 2011 8:33 am
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Joey schreef:
Ik was als een van de re-enactors aanwezig. Ik hoop dat onze aanwezigheid wat heeft kunnen bijdragen aan het creëren van een beetje extra sfeer en het wat verlevendigen van het beeld.

Doordat Col. Waddy vrij kort voor de tour zijn route wat aanpaste, viel er nog een extra 'display' van ons in het water. Dat gaf ons dan wel weer de gelegenheid om ons onder de toehoorders van zijn indrukwekkende relaas te scharen. Al lees je zoveel boeken, doe je zoveel research en bezoek je zoveel locaties, om verhalen uit de eerste hand te horen is zeer bijzonder. Zeker als ze verteld worden door iemand die dat zo indrukwekkend kan als Col. Waddy.

Een dag om te koesteren wat mij betreft.
Zeker een dag om te koesteren. Het re-enacteerwerk heeft zeker een positieve bijdrage opgeleverd.

John Waddy voerde inderdaad wat wijzigingen door in het programma. Aanvankelijk zou de tour een herhaling zijn van de vorige keer dat hij dat deed (dat was in 2008). Er is inmiddels (bij het Airborne Museum) een professionele DVD te koop van de vorige keer. Als je die bekijkt, zie je naast exacte gelijke presentaties toch behoorlijk wat andere locaties. Door de verschillen, wordt het geheel van onderwerpen dat ik gezien heb nog wat groter.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


di apr 19, 2011 9:30 am
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Vin1 schreef:
Heel interessant! Had ik wel bij willen zijn...


Houd de website van de Vrienden van het Airbornemuseum in de gaten.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


di apr 19, 2011 11:36 am
Profiel
bart
Bericht 
Geweldig, ik was er ook bij en heb een video gemaakt. Deze is zojuist geplaatst op mijn website (www.theirstheglory.com). Ik vond het een geweldige middag... maar moest helaas direct vanuit Hartenstein vertrekken waardoor ik de 'borrel' heb moeten missen.

Veel kijkplezier. http://www.theirstheglory.com/I_was_a_stranger/Battlefield_Tour_John_Waddy.html


di apr 19, 2011 6:55 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group