Het is nu do maart 28, 2024 6:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Dropze A - Eerde & Eindhoven Liberation Parade 
Auteur Bericht
PRT
Bericht Dropze A - Eerde & Eindhoven Liberation Parade
Foto Updates vanuit Eerde !

History, Ceremony van de 17de, Battlefield Tour, Eindhoven Parade...

Met dank aan de Living History Associations : Dutch Deuces, LHGH Klondikes (Carli Nelissen), Triple A (Alex van Os), Band of Brothers.NL & BE, Screaming Ducks, ADT (Erwin Janssen), Screaming Eagles of WWII (Fam. Wenstedt-Pulles), Lucky Seventh, Airborne Comitee Eerde...
Veteranen o.a. : Ray Nagell 321 GFAB, Bert Collier 501 PIR, John Primarano 501 PIR, Bobby Hunter 501 PIR, Ed Halo 101st A/B, Ray Fary 82nd A/B, Ralph Manley 101st A/B, James Megellas 504th PIR e.v.a.

Rijden we Eindhoven binnen, staat Jeroen Koppes van STIWOT daar te fotograferen. Die hebben we dus de GMC ingetrokken, zodat hij een beter vantage point had ;-)

Meer updates onderweg in de komende dagen...
Ben je in de buurt ? Kom het veldkamp bekijken, het is zeer de moeite waard !

http://www.pararesearchteam.com/MarketGarden2009/MarketGarden2009.html

Afbeelding


za sep 19, 2009 4:04 am
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Nog bedankt daarvoor :D Was gezellig :wink:

Ik ga maar eens naar Best vandaag...

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za sep 19, 2009 8:03 am
Profiel WWW
Vin1
Bericht 
Leuke reporate PRT om een indruk van de herdenking te krijgen.

Ik ga morgen naar Eerde toe....


za sep 19, 2009 11:21 am
Meveda
Bericht 
Ik ben morgen ook in Eerde, heb er veel zin in, weet iemand mij te vertellen over er ook een Militairia markt is ofzo..


za sep 19, 2009 5:38 pm
Jk
Bericht 
Meveda schreef:
Ik ben morgen ook in Eerde, heb er veel zin in, weet iemand mij te vertellen over er ook een Militairia markt is ofzo..
Nee geen militaria markt wel een uitgebreid tentenkamp, veel Jeeps, fieldkitchen en een origineel ingerichte tent van het 326th airborne medical company. ook een aantal vets aanwezig, waaronder John Primerano 501st, gene Gilbreath 506th. je kunt een door hen getekende airborne calender kopen.
z


za sep 19, 2009 6:59 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Ben net een week terug van een 9-daagse tour in Belgie/Nederland, vond het eigenlijk te kort dag om deel te nemen aan het gebeuren in Eerde, maar ik ga morgen toch nog wel even kijken als bezoeker.


za sep 19, 2009 10:31 pm
PRT
Bericht 
Wederom een geweldige dag op Dropzone A, Eerde.
Helaas was er te veel laaghangend vocht in de lucht... de Drop ging dus niet door.
Desondanks hebben de bezoekers genoeg kunnen genieten van de demo's, uitstallingen, uitleg en het ontmoeten van de veteranen.

Videoclip van de Bobby Hunter D/501 PIR Battlefield Tour staat online.
(Website, You Tube etc.).
Fotoverslag komt later vandaag (veel Living History bij deze Tour).

Vanavond weer updates op de site !
(zie eerste bericht in dit topic).

Lest we Forget !
www.pararesearchteam.com


zo sep 20, 2009 7:33 pm
Vin1
Bericht 
Ik was voor het eerst op zo'n gebeuren met veteranen en met alle aankleding. Ik moet zeggen, ik vond het erg leuk om mee te maken.
Netjes een boekje meegekregen voor onderweg zodat je precies kon lezen wat er gebeurd was op de locaties waar je langs liep. En dit vaak ondersteunend door veel aankleding met figuranten.
Ook veel voertuigen die rondreden.
Jammer dat de dropping niet door ging.

Maar verder erg top.

Mijn vader en ik zijn voor het eerst naar zo iets geweest en we vonden het vooral indrukwekkend om oog in oog te staan met veteranen waar mee je gewoon kon praten.

Mocht iemand van de organisatie dit lezen........onze complimenten voor de organisatie :wink:


zo sep 20, 2009 9:19 pm
sky
Bericht 
Ben de 20ste in Eerde geweest, mooi om de Vets te zien, Bert Collier ( 91) en rustig op het bankje bij het 501st monument een sigaretje te zien roken. De beste man werd benaderd als een pop-ster. Erg grappig. Ook de re enactment van de inname van de molen, leuk om dat eens te zien.

Zal binnenkort even foto's plaatsen.


ma sep 21, 2009 10:14 am
Vin1
Bericht 
Ik heb tussen de drukte door met een telelens ook geprobeerd om een paar karakteristieke portretfoto's te maken van de veteranen. Viel niet mee om een vrij veld voor de lens te krijgen zonder net een arm, hoofd, schouder in beeld voor de vetaranen.

Maar goed, vanavond zal ik ze even plaatsen. Alleen hoe groot mogen ze max zijn om te platen? 800pix aan de lange zijde?


ma sep 21, 2009 10:23 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
600 pixels in de breedte graag Vin1!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma sep 21, 2009 4:53 pm
Profiel WWW
Bravo104
Bericht 
Citaat:
Bert Collier ( 91) en rustig op het bankje bij het 501st monument een sigaretje te zien roken


Had het onverdeelde genoegen deze man totaal onverwacht tegen het lijf te lopen op het Vrijthof in Maastricht.
Kon even met hem praten en van gedachten wisselen.

Ik hoop dat zijn grote wens, namelijk de molen gerestaureerd zien, nog voor en door hem kan worden verwezenlijkt.


ma sep 21, 2009 8:31 pm
Vin1
Bericht 
Hierbij de portretten die ik geprobeerd heb te maken.
Ik hoop dat ze een beetje aanspreken.
Mijn doel was om blikken vast te leggen waar je als kijker door geboeid wordt. blikken die een verhaal vertellen....

1

Afbeelding

2

Afbeelding

3

Afbeelding

4

Afbeelding

5

Afbeelding

6

Afbeelding

7

Afbeelding


ma sep 21, 2009 8:31 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Vin1 schreef:
Hierbij de portretten die ik geprobeerd heb te maken.
Ik hoop dat ze een beetje aanspreken.
Mijn doel was om blikken vast te leggen waar je als kijker door geboeid wordt. blikken die een verhaal vertellen....

Erg goed gelukt!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di sep 22, 2009 9:56 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group