Het is nu do maart 28, 2024 12:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Then & Now - Ardennenoffensief 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Then & Now - Ardennenoffensief
De foto heb ik onlangs ook gemaakt nadat ik in Bastogne was geweest.
De bekende beuk....
Is al een vaker gefotografeerd, maar ik vond het toch leuk om even te doen...

Afbeelding


za dec 19, 2009 2:41 am
John S.
Bericht 
Mooi !!


za dec 19, 2009 11:42 am
alois
Bericht 
Mooi dat er nog steeds fotolocaties herkenbaar zijn. Dat maakt de geschiedenis van zo'n plek veel tastbaarder!


za dec 19, 2009 12:05 pm
Vin1
Bericht 
Comu schreef:
Ik kan het niet laten Vincent. Kijk eens op www.strijdbewijs.nl Daar staan ook heel veel toen en nu foto's op. Ongeacht welke slag.


Bedankt voor de tip. Ik kende deze site al. Door strijdbewijs weet ik van ""de Beuk" en zijn verhaal af en wilde deze locatie bezoeken als ik in de buurt was en een mooie then & Now maken.

Alleen wilde ik proberen om een mooiere now & Then match te maken. En proberen om precies de plek te vinden waar de fotograaf destijd gestaan had.....

Volgens mij is dat redelijk gelukt. En dat is niet altijd even makkelijk is mijn ervaring.


za dec 19, 2009 4:43 pm
RainbowRob
Bericht 
zeer mooi


za dec 19, 2009 5:11 pm
pedor
Bericht 
Mooi gedaan!


za dec 19, 2009 5:29 pm
-Spitfire-
Bericht 
Weer mooi gedaan!


za dec 19, 2009 6:20 pm
Vin1
Bericht 
Comu schreef:
Vin1 schreef:
Comu schreef:
Ik kan het niet laten Vincent. Kijk eens op www.strijdbewijs.nl Daar staan ook heel veel toen en nu foto's op. Ongeacht welke slag.


Bedankt voor de tip. Ik kende deze site al. Door strijdbewijs weet ik van ""de Beuk" en zijn verhaal af en wilde deze locatie bezoeken als ik in de buurt was en een mooie then & Now maken.

Alleen wilde ik proberen om een mooiere now & Then match te maken. En proberen om precies de plek te vinden waar de fotograaf destijd gestaan had.....

Volgens mij is dat redelijk gelukt. En dat is niet altijd even makkelijk is mijn ervaring.


Hij heeft er ergens een foto op staan van een boom met een rare knik in de stam en die then and now vond ik wel erg mooi.
P.s. door omstandigheden nog steeds niet die foto's voor je kunnen maken bij de Moerdijk. Hou je van me tegoed


Geen probleem, rustig aan hoor....

En wat betreft de foto met de knik in de boom. Dat is volgens mij dezelfde boom. Probleem is alleen dat het irritante infobord net voor de stam staat, waardoor dit niet goed zichtbaar is....
Dit had ik kunnen ontwijken, maar dan had ik mijn standpunt moeten veranderen, en dat wilde ik niet omdat ik een prefecte match wilde....

Andere optie was om het bord even te verplaatsen :D Maar je was nog al koud....dus ik was blij dat ik weer in de auto zat :oops:


za dec 19, 2009 6:22 pm
Vin1
Bericht 
En uh...bedankt allemaal voor de mooie complimenten :oops: :D


za dec 19, 2009 6:24 pm
Vin1
Bericht 
FIWI schreef:
goed gedaan. Ik heb dezelfde lokatie met Bill Guarnere en Babe Heffron op de foto.


Verschil moet er zijn :wink:


ma dec 21, 2009 6:19 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Hier nog twee originele Signal Corps foto prints uit Bastogne en de Now edities uit 2003...


Then


Afbeelding
In their attempt to stem the German breakthrough, the 101st Airborne Infantry Division marches out of Bastogne, Belgium in the direction of Houffalize, Belgium (12-19-1944)

Now

Afbeelding



Then


Afbeelding
Members of the 101st Airborne Division move out of Bastogne, Belgium, to drive the Germans who have besieged them for ten days, out of a neighboring town. This photo was takel while Bastogne was still under siege. (12-29-1944)

Now

Afbeelding


di dec 22, 2009 5:55 pm
Jente
Bericht 
Mooi om te zien hoe het na 65 jaar is !


di dec 22, 2009 9:42 pm
muncio
Bericht 
Prachtig


wo dec 23, 2009 11:10 am
Vin1
Bericht 
Mooie foto's Johan!
Zelf gemaakt?
Jammer dat bij de 2e foto er bijna geen herkenningspunten meer te zien zijn...


wo dec 23, 2009 1:18 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Vin1 schreef:
Mooie foto's Johan!
Zelf gemaakt?
Jammer dat bij de 2e foto er bijna geen herkenningspunten meer te zien zijn...


Ik heb beide 1944 foto's als originele Signal Corps afdruk in mijn collectie en maakte de NOW foto's in December 2003.

Er zijn wel degelijk nog enkele huizen in de achtergrond herkenbaar op de tweede foto, maar daarvoor is de resolutie en ruimte hier te beperkt...

Johan


wo dec 23, 2009 3:03 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group