Het is nu do maart 28, 2024 3:12 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Ontmoeting mevrouw Winter (Kamp Westerbork) 
Auteur Bericht
Ergens in Nederland
Bericht Ontmoeting mevrouw Winter (Kamp Westerbork)
Een heel bijzondere ontmoeting heb ik gehad. Ik heb kennis mogen maken met eigenaresse van het poeziealbum, mevrouw Inge Winters. Ik heb het Poeziealbum gekregen tijdens lezing op de praktijkschool in Emmen. Opvallend aan het Poeziealbum waren de bijdragen vanuit het kamp Westerbork.


Na een reactie op mijn oproep op mijn site ben ik in contact gekomen met mevrouw Inge Winter.

De ontmoeting gisteren met mevrouw Winter was erg bijzonder en heeft mij veel gedaan. Mevrouw Winter vertelde onder het genot van een warme croissant en water, honderd uit over het poëziealbum, de familiegeschiedenis, het kamp en haar familie en bekenden.

Bijna in het begin van de ontmoeting werd ik door haar overrompeld door een gift van haar.

Mevrouw Winter schonk mij een kinderringetje die ze in het kamp gekregen had van haar ouders met haar initialen erop IW. Dit ringetje van zilver was gemaakt in het kamp o.a. van een zilveren muntje met Wilhelmina erop. Dit kun je aan de achterkant nog duidelijk zien. Geloof me.. ik was hier stil van en wist even niet wat te zeggen.

Ze vertelde een deel van het verhaal aan de hand van foto's vanuit het kamp. Erg aangedaan was ik door het zien van de foto's waarop de meisjes staan die ook in het poëziealbum een bijdrage hebben geleverd.

De foto's tezamen met het poëziealbum en de ring vertellen een heel verhaal van een meisje op de vlucht in Nederland, op de vlucht voor waanzin en onverdraagzaamheid maar toch redelijk veilig in haar eigen wereldje.

Voor mevrouw Winter is de cirkel rond.

Meer informatie en foto's:
http://www.ergensinnederland1939-1945.n ... tmoetingen

Pers stukken:

Uitzending op 23 januari
"Joods op zondag" 19:00 Radio 5
http://www.joodseomroep.nl/:programma/j ... +2011.html

NRC: Maandag (24/01/2011)(Els van Diggelen)
Parool: Zaterdag (22/1/2011)(Jigal Krant)


di jan 25, 2011 8:21 am
Dennis
Bericht 
Comu schreef:
Ontroerend mooi.

weinig aan toe te voegen


di jan 25, 2011 11:37 pm
muncio
Bericht 
Heel indrukwekkend!.


ma jan 31, 2011 2:05 pm
Vin1
Bericht 
Mooi!


ma jan 31, 2011 2:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group