Het is nu do maart 28, 2024 12:53 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auschwitzbord... 
Auteur Bericht
Harro
Bericht Auschwitzbord...
Citaat:
ROME - In Italië is een rel ontstaan om een 'Auschwitzbord' dat boven de ingang van het vliegveld van het Noord-Italiaanse Treviso hing. De directeur had onlangs het bord met de tekst Fliegen macht frei (vliegen maakt je vrij) laten plaatsen.
Dit is verwijderd, maar het Italiaanse Openbaar Ministerie (OM) heeft toch een onderzoek ingesteld.

Het OM onderzoekt of Francesco Montagner kan worden aangeklaagd wegens het verspreiden van racistische propaganda, aldus Italiaanse media zondag.

'Arbeit macht frei' (arbeid maakt je vrij) staat voor velen symbool voor de wandaden van nazi-Duitsland. De spreuk bij de ingang van concentratiekamp Auschwitz-Birkenau moest gedeporteerde joden en anderen die in het kamp werden opgesloten, de indruk geven dat Auschwitz een werkkamp was. Meer dan een miljoen mensen werden er vermoord. (ANP/BVDL)
Afbeelding

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... veld.dhtml


ma nov 22, 2010 9:17 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Het gaat echt niet goed in Italië :roll:

_________________
Ni dieu, ni maitre


ma nov 22, 2010 9:46 am
Profiel
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Ik had nog geen foto gezien. Maar nu ik deze wel zie ben ik eigenlijk sprakeloos...

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


ma nov 22, 2010 10:36 am
Profiel
Mia
Bericht 
Wat is dit ongelofelijk smakeloos en respectloos.


ma nov 22, 2010 2:25 pm
John S.
Bericht 
Belachelijk smakeloos en triest.
Verreweg de meeste vermoorde joden hebben dit bord trouwens nooit mogen aanschouwen omdat het alleen in Auschwitz 1 boven de poort hing.


di nov 23, 2010 9:49 pm
Skywalker
Bericht 
Ik ben sprakeloos...


wo nov 24, 2010 10:09 am
muncio
Bericht 
Sprakeloos en respectloos. Ik het idee hoe verder de geschiedenis weg is hoe meer mensen zich geen beeld kunnen vormen van het verleden en er makkelijk en gevoelloos over doen!.


wo nov 24, 2010 2:32 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het is smakeloos, maar dit is wel hetzelfde Italië waar je in Rome en andere steden winkeltjes kan vinden waar fascistische literatuur en nazisymbolen gewoon in de etalage worden aangeprezen. Daarom verbaast dit mij eigenlijk niet.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo nov 24, 2010 5:37 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Juist, zelfs op flessen wijn, en als je dan nog een Premier hebt die met alles wegkomt.

Hier de wijn, hij zou al jaren uit de rekken moeten zijn verdwenen, vorig jaar heb ik er nog veel zien staan.

Afbeelding

Thanks Harro :oops:

_________________
Ni dieu, ni maitre


wo nov 24, 2010 5:44 pm
Profiel
Harro
Bericht 
HKBA44 schreef:
Juist, zelfs op flessen wijn, en als je dan nog een President hebt die met alles wegkomt.

Ik neem aan dat je de premier bedoelt. Want wat heeft die arme Giorgio Napolitano nu meer misdaan ;)

Maar serieus, Italië heeft inderdaad al bijna zeventig jaar een zeer moeilijke relatie met de populariteit van het fascisme (en een al even moeilijke relatie met de populariteit van extreemlinks).


wo nov 24, 2010 8:07 pm
Harro
Bericht 
Comu schreef:
Het is goor en het is Italie. Ik snap nog steeds niet wat Italie zichzelf verteld en overtuigd dat het in de beschaving zou passen. De keuken is het enige leuke wat er vandaan komt.

Nouuuuu, nu raak je toch mijn andere hobby en ik moet je terechtwijzen. Maar dat is way off-topic.


wo nov 24, 2010 8:09 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Citaat:
Als ze nou eerst die Berlusconi eens wippen, kan ik langzaam beginnen met het herzien van mijn mening.

Dat is spijtig genoeg één van de oorzaken van het probleem 8)

_________________
Ni dieu, ni maitre


do nov 25, 2010 11:43 am
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Citaat:
Dat is spijtig genoeg één van de oorzaken van het probleem


Maar de handel in nazi-, neo-nazi- en fascistische literatuur en produkten is al heel lang gaande in Italië, lang voordat Berlusconi ook maar iets te vertellen had. Berlusconi is eerder het product van die cultuur en mentaliteit dan de of een oorzaak.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do nov 25, 2010 12:25 pm
Profiel WWW
muncio
Bericht 
Comu schreef:
Harro schreef:
Comu schreef:
Het is goor en het is Italie. Ik snap nog steeds niet wat Italie zichzelf verteld en overtuigd dat het in de beschaving zou passen. De keuken is het enige leuke wat er vandaan komt.

Nouuuuu, nu raak je toch mijn andere hobby en ik moet je terechtwijzen. Maar dat is way off-topic.


Hij is wat baud, mijn uitspraak, maar ik laat me nogal eens meeslepen, he? Als ze nou eerst die Berlusconi eens wippen, kan ik langzaam beginnen met het herzien van mijn mening. :wink:


Dat is het hem nu net, hij wipt meestal, want hij wordt niet gewipt :D :wink:


do nov 25, 2010 2:39 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Graag weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Het niveau daalt hier met de minuut! :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do nov 25, 2010 3:53 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group